Virus - Melissa til Mac!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-01-01 17:13

Hej

De sidste par dage har jeg fået flere advarsler om, at der nu er dukket en
Mac-version af Melissa-virus'et op til Mac med navnet 'Melissa.W' og
'anniv.doc'.

Der er så meget om snakken, at Norton allerede har udsendt en særlig
opdatering af deres NA, der skulle kunne eliminere de to varianter.

Den inficerer bl.a. MSO 98 og MSO 2001 til Mac.

En, jeg kender har fået den, men fik den heldigvis neutraliseret og med
hjælp af en texteditor (BBEdit) fik han den åbnet og kunne konstatere, at
den stort set er identisk med den type, der florerer til Windows
platformen, men med resourcekoder, der nu også gør den til en Mac-type, -
og dermed også særdeles farlig for os.

SÅ HOLD JERES ANTIVIRUSPROGRAMMER OPDATERET!!!

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : thorkild

Dato : 21-01-01 09:27

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> og dermed også særdeles farlig for os.
>
> SÅ HOLD JERES ANTIVIRUSPROGRAMMER OPDATERET!!!

--------

Hej!

Er det en Macro-virus, som er uskadelig så længe man har slået
Macro-funktionen fra?

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen

Fra : Peter Gersmann

Dato : 21-01-01 19:58

In article <3A6A9D48.F1C5EBC8@mail1.stofanet.dk>,
thorkild.j.n@mail1.stofanet.dk wrote:

> Er det en Macro-virus, som er uskadelig så længe man har slået
> Macro-funktionen fra?

Den er uskadelig på mac, men sender man den videre til en pc, så - av!

I sidste uge havde vi en mac-bruger der inficerede 150 pc'ere på en
skole i Jylland. Tør godt sige, at det ikke var videre populært.

//Peter

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 21-01-01 20:30

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> I sidste uge havde vi en mac-bruger der inficerede 150 pc'ere på en
> skole i Jylland. Tør godt sige, at det ikke var videre populært.

Tja..så er det jo PC'erne der har problemet, ikke Mac'en.

Hvorfor har man i et miljø med 150 PC'ere ikke en ordentlig
virusbeskyttelse?

Der kommer flere hundrede vira til PC hver måned, der findes ialt
omkring 70 vira til Mac og over 30000 til PC
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : Peter Gersmann

Dato : 21-01-01 20:49

In article <1enlq5z.1kyhlw1ph88cgN%spambait@use.reply.to>,
webmaster@mariama.net wrote:

> Tja..så er det jo PC'erne der har problemet, ikke Mac'en.
>
> Hvorfor har man i et miljø med 150 PC'ere ikke en ordentlig
> virusbeskyttelse?

Hvis man køber pc'ere uden diskettedrev og investerer i en cental e-post
antivirus boks, så tror folk den er hjemme. Hvilket den ikke altid er.

Når det gælder virus bliver folk fortsat kloge af skade.

//Peter

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 18:16

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> [...]
>
> Der kommer flere hundrede vira til PC hver måned, der findes ialt
> omkring 70 vira til Mac og over 30000 til PC

30000 gør det ikke.

Norton AntiVirus til PC tæller i øjebkliket over 50000 vira.

De må sku' have det sjovt, de PC-brugere.

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-01-01 01:40

Hej Thorkild

Efter de seneste oplysninger skulle Melissa.W være baseret på de macrovira af
samme navn, mens 'anniv.doc' er af mere almindelig type.

Så hvis du ikke har MS macroer installeret eller bruger dem, så skulle risici
for Melissa.W være den, at du kan sende den videre uafvidende om dens
eksistens, mens 'anniv.doc' kan inficere og ødelægge både dine tekstfiler samt
selve MSO 98/2001.

mvh. Erik Richard