Data fra Outlook til Word
Fra : Hans Bugsgang

Dato : 05-10-06 12:39

Kære gruppe
Jeg er sikkert ikke den første med problemet...

Jeg har lavet en UserForm (dialogboks) i Word 2003 og vil gerne have
muligheden for at kunne hente data fra Outlook 2003 ind i
dialogboksen.
Hvis det er muligt, således at Navn hentes til et felt i dialogboksen,
Adresse hentes til et andet felt osv.

På forhånd tak

Hans Bugsgang

Fra : JR

Dato : 05-10-06 21:32

Hej Hans

Jeg har selv haft problemet.
Jeg løste det ved at lave en makro i OUTLOOK der kan kopiere de relevante
felter (navn, adresse, post nr.. etc) til registreringsdatabaen.
På min userform lavede jeg en lille stump kode der hentede de samme data i
regdb og satte dem ind de relevane steder i formen.
Jeg ved ikke om det er den mest elegante løsning, men den virker
fortræffeligt

mvh
/Johnny

Fra : Hans Bugsgang

Dato : 05-10-06 21:50

Hej Johnny
Tak for svaret.
Jeg har desværre ingen viden om kodning til og fra regdb, vil du
løfte mere af sløret?

På forhånd tak

Hans

Fra : JR

Dato : 08-10-06 17:24

Hej Hans

Makro i Outlook (2003)

Public Sub Kontakt2Reg()

Dim objExplorer As Outlook.Explorer
Dim objContactItem As Outlook.ContactItem

SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktNavn",
setting:=""
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktFirma",
setting:=""
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktAdresseVej",
setting:=""
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktPostNr",
setting:=""
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktBy",
setting:=""
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktPostBoks",
setting:=""
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktFax",
setting:=""

Set objExplorer = Application.ActiveExplorer

For Each objContactItem In objExplorer.Selection
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktNavn",
setting:=objContactItem.FullName
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktFirma",
setting:=objContactItem.CompanyName
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktAdresseVej",
setting:=objContactItem.BusinessAddressStreet
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktPostNr",
setting:=objContactItem.BusinessAddressPostalCode
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktBy",
setting:=objContactItem.BusinessAddressCity
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktPostBoks",
setting:=objContactItem.BusinessAddressPostOfficeBox
SaveSetting appname:="Form", section:="Bruger", Key:="KontaktFax",
setting:=objContactItem.BusinessFaxNumber

Next objContactItem

MsgBox Prompt:="Data er overført."

End Sub

Makroen knytter jeg til en brugerdefineret knap i Outlook. Når en kontakt
markeres og jeg trykker på knappen overføres ovennævnte data til REGDB

I min USerform er følgende kode inkluderet og tilknyttet en CM, der henter
data i REGDB og indsætter dem i de relevante textboxe.

'***********************************************
'Hent Data overført fra Outlook til Reg DB
'***********************************************

Private Sub CB_Outlook_Click()

TB_Att.Value = GetSetting(appname:="Form", Section:="Bruger",
Key:="KontaktNavn", Default:="")
TB_Firma.Value = GetSetting(appname:="Form", Section:="Bruger",
Key:="KontaktFirma", Default:="")
TB_Vej.Value = GetSetting(appname:="Form", Section:="Bruger",
Key:="KontaktAdresseVej", Default:="")
TB_PostNr.Value = GetSetting(appname:="Form", Section:="Bruger",
Key:="KontaktPostNr", Default:="")
TB_By.Value = GetSetting(appname:="Form", Section:="Bruger",
Key:="KontaktBy", Default:="")
TB_PostBox.Value = GetSetting(appname:="Form", Section:="Bruger",
Key:="KontaktPostBoks", Default:="")
TB_FaxNR.Value = GetSetting(appname:="Form", Section:="Bruger",
Key:="KontaktFax", Default:="")

End Sub

Håber det gav dig en ide til hvordan det kan laves, eller må du spørge igen.

Fra : Hans Bugsgang

Dato : 09-10-06 08:38

Hej Johnny
Tusind tak for svaret.
Jeg kan se at du er mere rutineret med kode end jeg, så der er
noget at gå i gang med...

Mange hilsner
Hans Bugsgang