Rejseadapter - 110 V til 220 V
Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-10-06 22:46

Jeg skal en tur til de varme lande og har brug for at kunne konvertere
lidt strøm fra 110 volt til 220/230 volt. Har googlet, men kan ikke
finde sådan en rejseadapter, der ændre spændingen - kun stik-adapter.

Nogen, der kan hjælpe?

Fra : erectus

Dato : 05-10-06 07:12

Karsten Jensen wrote:

> [...]
> lidt strøm fra 110 volt til 220/230 volt. Har googlet, men kan ikke
> finde sådan en rejseadapter, der ændre spændingen - kun stik-adapter.

Der er en her, men den er kun til 45 watt:
http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=2866

Ellers er der måske en mulighed på den anden side af dammen:
http://www.dvdoverseas.com/store/index.html?loadfile=catalog6_0.html

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 05-10-06 08:41

Karsten Jensen wrote:

> [...]
> lidt strøm fra 110 volt til 220/230 volt. Har googlet, men kan ikke
> finde sådan en rejseadapter, der ændre spændingen - kun stik-adapter.

Og en 100 watt's her: http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem=7181

Mvh Jarl

Fra : Asle Bjerva

Dato : 05-10-06 11:00

erectus wrote:

> Og en 100 watt's her:
> http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem=7181
> Mvh Jarl

De fleste ladere til mobiltelefoner, kameraer etc. aksepterer mellom 110 og
240V.
Hva er det du skal ha 220V til ?
De fleste steder med 110V har ikke 50 Hz, men 60 så det kan også bli et
problem.

AsleB; Oslo

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-10-06 12:11

On Thu, 5 Oct 2006 12:00:22 +0200, "Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com>
wrote:

>De fleste ladere til mobiltelefoner, kameraer etc. aksepterer mellom 110 og
>240V.

I disse tilfælde desværre nej.

>Hva er det du skal ha 220V til ?

Jamen, det er lidt forskelligt udstyr som jeg bliver nødt til at have
med.

>De fleste steder med 110V har ikke 50 Hz, men 60 så det kan også bli et
>problem.

Hvis der er tale om 110 V - så er det vel også 60 Hz - og alt ved 230
volt er vel 50 hz? Og det tager sidstnævnte transformer vel højde
for???

Fra : Aksel

Dato : 05-10-06 17:42

> Hvis der er tale om 110 V - så er det vel også 60 Hz - og alt ved 230
> volt er vel 50 hz? Og det tager sidstnævnte transformer vel højde
> for???

Der er ingen sammenhæng så 110V altid er 60 Hz, det er det oftest, men 230 V
kan være både 50 og 60 Hz.

Frekvensen er til de fleste apparater ligegyldig.

Hilsen Aksel

Fra : Asle Bjerva

Dato : 06-10-06 09:03

Aksel wrote:

> Der er ingen sammenhæng så 110V altid er 60 Hz, det er det oftest,
> men 230 V kan være både 50 og 60 Hz.
>
> Frekvensen er til de fleste apparater ligegyldig.
>
> Hilsen Aksel

Siden det tydeligvis ikke dreier seg om enkle "ladertyper" apparater som
skal ha 220/230V, vil frekvens kunne være meget avgjørende. Video/TV for eks
vil få problemer. Jeg har selv en 12/220V konverter og den leverer ikke
"ren" 50 Hz, og video/tv fungerer ikke.
AsleB;Oslo

Fra : Aksel

Dato : 07-10-06 23:29

> [...]
> eks vil få problemer. Jeg har selv en 12/220V konverter og den leverer
> ikke "ren" 50 Hz, og video/tv fungerer ikke.

Nu er video/TV ikke noget der normalt tilsluttes til rejseadaptere.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 11-10-06 09:49

Aksel wrote:

> Nu er video/TV ikke noget der normalt tilsluttes til rejseadaptere.

Har da hatt med videomaskin på jobb i utlandet.....
AsleB

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-10-06 12:09

On Thu, 5 Oct 2006 09:41:03 +0200, "erectus"
<freshair@vip(!).cybercity.dk> wrote:

>Og en 100 watt's her: http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem=7181

Ahhhh - dén ser interessant ud....