TV-tunere med videograb
Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 20-01-01 14:28

Jeg leder efter en god TV-tuner løsning tiL PCI. Hvad er der på
markedet? Og havd kan de (opløsning, stillgrab, videograb,
driverkvalitet osv).

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Jesper

Dato : 20-01-01 14:42

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Jeg leder efter en god TV-tuner løsning tiL PCI. Hvad er der på
> markedet? Og havd kan de (opløsning, stillgrab, videograb,
> driverkvalitet osv).

Prøv at se på Formac's Pro TV. Det har høstet meget god kritik i
macpressen og har tilsyneladende en del gode features.

Se mere her:
http://www.formac.com/deutsch/Produkte/ProTV/index.html

MacTrade har det til 245 DM (ca. 950 kr.)
http://www.mactrade.de

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 20-01-01 15:44

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Se mere her:
> http://www.formac.com/deutsch/Produkte/ProTV/index.html
>
> MacTrade har det til 245 DM (ca. 950 kr.)

Jeps, en af mine venner har den, har siger dog at videokvaliteten er
noget skidt, om det er fordi han har en dårlig video ved jeg ikke.

Han nævner desuden at for at grabbe video, skal ens harddisk kunne æde
11 MB7sek, i dette ProTV-kort's tilfælde. Det tror jeg ikke engang min
interne ATA-disk kan!

Tak for linket.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-01-01 19:00

> [...]

> Han nævner desuden at for at grabbe video, skal ens harddisk kunne æde
> 11 MB7sek, i dette ProTV-kort's tilfælde. Det tror jeg ikke engang min

har du over vejet nogle af de firewire enheder (med kompression!) der
lige er kommet på markedet, så kan du koble TV og Video direkte på
firewireinterfacet.
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 21-01-01 22:11

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> har du over vejet nogle af de firewire enheder (med kompression!) der
> lige er kommet på markedet, så kan du koble TV og Video direkte på
> firewireinterfacet.

Nej, men det ville jeg faktisk foretrække fremfor et internt kort.

Kan du henvise mig til producent/forhandler?

Fra : Jesper

Dato : 21-01-01 22:35

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Nej, men det ville jeg faktisk foretrække fremfor et internt kort.
>
> Kan du henvise mig til producent/forhandler?

Hollywood DV Bridge, $ 299.

http://www.dazzle.com

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 00:10

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Hollywood DV Bridge, $ 299.
>
> http://www.dazzle.com

ThankThou.

Fra : Jesper

Dato : 20-01-01 19:20

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Jeps, en af mine venner har den, har siger dog at videokvaliteten er
> noget skidt, om det er fordi han har en dårlig video ved jeg ikke.

Hmm...?

> Han nævner desuden at for at grabbe video, skal ens harddisk kunne æde
> 11 MB7sek, i dette ProTV-kort's tilfælde. Det tror jeg ikke engang min
> interne ATA-disk kan!

Jeg tror du skal overveje et videograbber kort i stedet. De er møgdyre,
så hvad firewire som Morten R. foreslår?

Jeg har lige bestilt et firewaire card til min Beige G3 - jeg melder
tilbage i ng'en når det kører

> Tak for linket.

Ingen sag ;-9