DR måtte ikke smide MGP logo på f
Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-10-06 13:54

One small step for man....

"DR har accepteret, at det var en krænkelse af instruktøren Malene
Vilstrups ophavsret, når DR forsynede billederne fra hendes spillefilm
"Zafir" med et logo for Melodi Grand Prix. "
http://ekstrabladet.dk/nyheder/kultur/article230165.ece

Forhåbentlig kan det få flere filmfolk til at kræve ordentlige forhold
for deres film... altså intet ligegyldigt ævl henover rulletekster.
Hverken dem først eller sidst i filmen.
Og ikke flere reklamer for tilfældige musikkonkurrencer eller Zulu
kampagner.

Fra : Doctor Tennant

Dato : 03-10-06 14:16

> [...]
> Vilstrups ophavsret, når DR forsynede billederne fra hendes spillefilm
> "Zafir" med et logo for Melodi Grand Prix. "

HOLD KÆFT, HVOR ER DET BARE SEJT !!!!

K A N O N... Og egentlig ganske indlysende, og overraskende at det ikke er
sket noget før.

HC

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-10-06 15:48

Doctor Tennant wrote:

> HOLD KÆFT, HVOR ER DET BARE SEJT !!!!
>
> K A N O N... Og egentlig ganske indlysende, og overraskende at det
> ikke er sket noget før.

Så skal vi bare have TV2 og TV3 til også at fatte det.

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 03-10-06 23:49

> Så skal vi bare have TV2 og TV3 til også at fatte det.

TV3 bliver svært, de sender fra Storbritannien og følger britisk lov, hvor
de er revnende ligeglade med det meste af den slags.

Og i øvrigt, jeg burde jo være på det samme hold om jer andre, men jeg kan
ikke lade være med at tænke at Fru Vilstrup går i en anelse for små sko. Jo,
respekt for kunstners arbejde og alt det der, men umiddelbart burde hun være
taknemmelig over at hendes værk overhovedet bliver vist på fjerneren så den
bliver set det ekstra. Og det er en reklame for MGP, herregud, det kunne
have været langt værre, de kunne have reklameret for porno eller, værre
endnu, Krøniken!

Det kan så selvfølgelig være fordi det er en børnefilm i pågældende
tilfælde. Havde det været Dommedag Nu eller Pulp Fiction der var blevet
skamferet, havde jeg måske været lige så arrig. Så det er vel princippet det
handler mest om. Anyway, det er hvad jeg tænker.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-10-06 16:06

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> Hverken dem først eller sidst i filmen.
> Og ikke flere reklamer for tilfældige musikkonkurrencer eller Zulu

Stor respekt for at det rent faktisk kunne lade sig gøre. Nu kan det være i
fremtiden, at man rent faktisk kan holde ud at se film på de pågældende
kanaler. Jeg har tit undret mig over, hvad en SMS-konkurrence har at gøre
midt i en film eller lignende - udover naturligvis at presse citronen.

Søren

Fra : Michael

Dato : 03-10-06 17:37

Robert Eriksen skrev:

> [...]
>Vilstrups ophavsret, når DR forsynede billederne fra hendes spillefilm
>"Zafir" med et logo for Melodi Grand Prix. "

Er det bare mig, eller viser linket bare "404 Not Found"

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : ML-78

Dato : 03-10-06 17:45

Michael skrev:

> Er det bare mig, eller viser linket bare "404 Not Found"

Så må det bare være dig. Hos mig viser linket nemlig "Siden blev ikke
fundet".

ML-78

Fra : Max

Dato : 03-10-06 18:39

Hej

> Er det bare mig, eller viser linket bare "404 Not Found"

Prøv istedet

http://ekstrabladet.dk/underholdning/kultur/article230165.ece

Mvh Max

Fra : Silver

Dato : 03-10-06 21:52

> [...]
> dem først eller sidst i filmen.
> Og ikke flere reklamer for tilfældige musikkonkurrencer eller Zulu

Brrrr, sidder ligenu og ser Unbreakable på 3+ med et ærkegrimt Bru Swillis
kavalkade emblem i øverste venstre hjørne af skærmen, lavet i meget lyse
farver så det stjæler hele opmærksomheden (94% computer, 6% tv).....det ER
jo 3+ :S...

Mvh
Silver.

Fra : Hans

Dato : 03-10-06 23:09

Silver wrote:

> [...]
> Swillis kavalkade emblem i øverste venstre hjørne af skærmen, lavet i
> meget lyse farver så det stjæler hele opmærksomheden (94% computer,

Jeg var ved at kaste op over spots i alle udsendelser, da de bl.a.
reklamerede for Nynne serien på TV3. Den uskik bør helt klart standses da
det breder sig ud over alle kanaler efterhånden.

Hans

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-10-06 06:41

Hans wrote:

> Jeg var ved at kaste op over spots i alle udsendelser, da de bl.a.
> reklamerede for Nynne serien på TV3. Den uskik bør helt klart standses da
> det breder sig ud over alle kanaler efterhånden.

hmm nu undrer jeg mig lidt - er det ikke lidt som når folk står
med en 3-stjernet salami i hånden og brokker sig over at pålæg
ikke er som i gamle dage ved slagteren? Så lad da være med at glo
på det! Lige meget hvor meget folk brokker sig vil de (tv3 etc.)
da fortsætte hvis de tjener deres penge - det er en forretning.
Og så længe de kanaler der laver den slags tåbeligheder har masser
af seere og rekvalmepengene vælter ind så er de jo glade og
fortsætter. Jeg blev simpelthen for træt af det og kylede tv'et ud
for en del år siden. Ser film fra dvd og nyheder på nettet. Skal
der ses bold kan det klares på en pub (det er også sjovere!)

/hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-10-06 08:57

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> [...]
> for en del år siden. Ser film fra dvd og nyheder på nettet. Skal
> der ses bold kan det klares på en pub (det er også sjovere!)

TV3 har faktisk ikke voldsomt mange seere i Danmark. Netop derfor er det
dumt af dem, når de endelig har noget kvalitetsstof at sende (fx "Rome") at
behandle det på en måde, så folk so jeg alvorligt overvejer at lade være med
at se det og købe serien på dvd i stedet.

Per V.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-10-06 16:17

Per Vadmand wrote:
> [...]
> behandle det på en måde, så folk so jeg alvorligt overvejer at lade være med
> at se det og købe serien på dvd i stedet.

Præcis. Det har da resulteret i at jeg bare konsekvent venter med
at se de gode serier til de kommer på dvd - så er jeg også sikker
på ikke at spilde min tid med noget der løber ud i sandet :)

Dog kan man så ikke snakke med på jobbet om de aktuelle ting - men
det er heller ikke derfor jeg ser tingene så det gør ikke mig noget.

Der er mange (især unge) jeg kender som bare henter tingene fra
nettet så de kan se tingene når de vil uden afbrydelser. Om det
så kan måles på reklame-meningsmålinger ved jeg ikke... De får
jo nok deres dosis andre steder fra.

/hilsner

Fra : John Hinge

Dato : 05-10-06 08:32

On 04 okt 2006 Per Vadmand was heard to say:

> [...]
> sende (fx "Rome") at behandle det på en måde, så folk so jeg
> alvorligt overvejer at lade være med at se det og købe serien på

Jeg valgte at købe Rome på DVD, ikke egentlig fordi jeg har noget
imod TV3 som sådan, men mere fordi jeg gerne ville have den i
fornuftigt billedformat og lyd.
Jeg blev pænt overrasket over boksudgaven.. Den er i træfiner og
folde folde pakning.. Rigtig nydelig boks faktisk.
Og så kan jeg se mere end et afsnit om ugen :)
Det mest irriterende er at skulle vente (længe) før jeg kan købe
Sæson 2 af serien. Grrr. :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-10-06 14:57

John Hinge skrev:
> [...]
> folde folde pakning.. Rigtig nydelig boks faktisk.
> Og så kan jeg se mere end et afsnit om ugen :)

Jeg ser den på TV3, med lidt optagelse involveret, men jeg tænkte
forleden på, at serien stort set ikke har episodisk karakter og derfor
kan siges at være som skræddersyet til, at man kan sluge et vilkårligt
antal afsnit i træk, når man har lyst.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-10-06 15:15

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> forleden på, at serien stort set ikke har episodisk karakter og derfor
> kan siges at være som skræddersyet til, at man kan sluge et vilkårligt

Det er jo simpelthen en filmatisering af Roms historie (med undtagelse af de
korte afsnit om centurionen og hans kone) så det nærmer sig
drama-dokumentar.

Selv plejer jeg at bånde den, så jeg kan spole hurtigt forbi reklamerne.

Per V.

Fra : Per Hansen

Dato : 04-10-06 12:21

Robert Eriksen wrote this

> [...]
> Hverken dem først eller sidst i filmen.
> Og ikke flere reklamer for tilfældige musikkonkurrencer eller Zulu

Bare vent til Nordisk Film anklager DR for at snakke hen over indledning
og outro til Matador. Håber den krage der gjorde det i Lørdags ikke gør
det samme nummer igen nu på Lørdag.

--
Per Hansen.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-10-06 18:20

Per Hansen skrev:
> Bare vent til Nordisk Film anklager DR for at snakke hen over
> indledning og outro til Matador. Håber den krage der gjorde det i
> Lørdags ikke gør det samme nummer igen nu på Lørdag.

Det fortjener et "hørt!"

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-10-06 20:14

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Det fortjener et "hørt!"

Desværre kan man nok ikke forvente nogen form for respekt for film af
Nordisk. De har nyligt fået voldsom kritik for at have ødelagt farverne på
dvd-udgaven af Babettes Gæstebud.

Per V.

Fra : Doctor Tennant

Dato : 04-10-06 20:18

> Desværre kan man nok ikke forvente nogen form for respekt for film af
> Nordisk. De har nyligt fået voldsom kritik for at have ødelagt farverne på
> dvd-udgaven af Babettes Gæstebud.
>
> Per V.

Og deres behandling af deres børneudgivelser på DVD er under al kritik.

HC

Fra : Ole Kofoed

Dato : 05-10-06 11:20

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse...

> Desværre kan man nok ikke forvente nogen form for respekt for film af
> Nordisk. De har nyligt fået voldsom kritik for at have ødelagt farverne på
> dvd-udgaven af Babettes Gæstebud.

Og Besættelse fra 1944 -

http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1460 :

"Undskyld mig, men hvad fanden sker der for Nordisk Film, der står bag denne
udgivelse? Man har et rigtigt flot print til rådighed, men fristelsen er
simpelthen for stor, så man vælger at beskære billedet i top og bund, så det
passer til 16:9 TV. Det er simpelthen for ringe! Nordisk kaldte endda deres
Ditte menneskebarn-udgivelse tilbage tidligere for at rette en lignende fejl
efter brok fra bl.a. Politikens anmelder. Hvorfor, de så gør det igen, er
mig en gåde af de helt store. Filmen burde være præsenteret i 1.33:1, som
den er optaget i. Widescreen-formatet var overhovedet ikke opfundet i 1944,
og den heftige beskæring skæmmer filmens cinematografi noget så grusomt."

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-10-06 08:42

Lars Gjerløw Jørgensen <dotlars.g.j@mail.dk> writes:

> Præcis. Det har da resulteret i at jeg bare konsekvent venter med
> at se de gode serier til de kommer på dvd - så er jeg også sikker
> på ikke at spilde min tid med noget der løber ud i sandet :)

Det samme her og købet af en projektor gør at jeg ikke behøver et
fjernsyn. Dvs. ingen licens, så længe det vare.

--
Højt Skum
Henrik Madsen