Eudora 7010 - Vil ikke sende post
Fra : Thiemer Nielsen

Dato : 03-10-06 13:53

Jeg kører Eudora 7.0.1.0 og har et problem med afsendelse af post.
Jeg kan sende mail til nogle, men ikke til andre.
Eks.
Jeg sender en mail til et firma. Efter kort tid kommer der
fejlmeddelelse om, at jeg har time out eller anden fejl (10053)
Præcis samme mail sender jeg til min gode ven, og den går fint
igennem.
Firewall o.l. skulle være korrekt sat op, hvilket det vellykkede
forsøg beviser. SMTP server er mail.dk.
Jeg kører egen mailserver, men det er vel kun for indgående post.

Er der en dansktalende guru på denne side med en løsning ?

Thiemer
--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-10-06 13:57

Thiemer Nielsen skrev:

>SMTP server er mail.dk.

det er vel smtp.mail.dk (eller asmtp.mail.dk)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thiemer Nielsen

Dato : 03-10-06 15:00

On 03 Oct 2006 12:57:17 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>det er vel smtp.mail.dk (eller asmtp.mail.dk)

Ja, naturligvis. Det havde jeg set !

Det rigtig sjove er, at på min anden maskine kan jeg sende al den post
jeg vil.
--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Henning Grytter

Dato : 03-10-06 14:40

On Tue, 03 Oct 2006 14:52:57 +0200, Thiemer Nielsen
<kongkurt-nospam@2tykke.dk> wrote:

> [...]
>Jeg kører egen mailserver, men det er vel kun for indgående post.
>
>Er der en dansktalende guru på denne side med en løsning ?

Jeg er langt fra guru, men hos mig er det: mail.broendbybredbaand.dk
hvis det kan hjælpe dig noget...
--
en hilsen fra Henning i Brøndby
http://grytter.net

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-10-06 21:56

On 03 okt 2006, Thiemer Nielsen wrote in
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Er der en dansktalende guru på denne side med en løsning ?

Hvilken fejl får du?

Hvis ikke du har fejl loggen frem så få det via:

Tools --> Task Errors

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-10-06 22:00

On 06 okt 2006, Palle Jensen wrote in
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvilken fejl får du?
>
> Hvis ikke du har fejl loggen frem så få det via:
>
> Tools --> Task Errors

Smokes! Jeg er træt. Ser du har postet en fejlrep. allerede. Sorry.

http://eudora.com/techsupport/kb/1656hq.html

Godt nok på engelsk. Dårlig forbindelse til pop3 eller smtp serveren.
Langsomt svar med time-out til følge. Forkerte login oplysninger må
vi kunne udelukke i og med at fejlen er sporadisk.

Hvem er din pop3 og smtp udbyder?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Thiemer Nielsen

Dato : 07-10-06 15:39

On 06 Oct 2006 21:00:25 GMT, Palle Jensen <palle.nospam@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Langsomt svar med time-out til følge. Forkerte login oplysninger må
>vi kunne udelukke i og med at fejlen er sporadisk.

Problemet er tilsyneladende når jeg laver reply. Skriver jeg en
ordinær mail kommer den godt nok afsted.
Min søde Frue sidder på en anden pooter og sender med samme prg. Hun
kan té sig som hun vil ! Opsætningen er ens. Når jeg tester fra en
anden maskine jeg har stående er der heller ingen probs. Jeg har
gen-installeret Eudora et par gange, sidst efter en formatering.
Programmet kan bare ikke li' min maskine
Udbyderen er TDC.
--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-10-06 15:51

On 07 okt 2006, Thiemer Nielsen wrote in
> [...]

> Jeg har gen-installeret Eudora et par gange, sidst efter en
> formatering. Programmet kan bare ikke li' min maskine

Lyder godt nok underligt. Synes ikke jeg har hørt om et problem af
den art med Eudora før.

Check hvad der står i "To" feltet til den du replier. Ved det lyder
åndssvagt, men nogle har måske et eller andet antispam prefix lagt
ind, eller hvad ved jeg.

Har du nogle filtre sat op i Eudora?

Prøv at resette Eudoras ini fil. (Hold ctrl og shift nede imens du
vælger Options).

Kunne du overtales til at lave et screenshot af dine account settings
på din dominant account? Bare den fane der hedder "Generic
Properties"?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen