Hej NG
Tak for de dejlige svar, de er rigtigt gode :)
Richard Meilstrup, jeg regner med (Hvis jeg ikke hører andet), at du har
indlagt dit telefonnummer, grundet at vi må ringe til dig hvis vi finder
behov.
Vedr. det med en rådgiver, ja det skal vi have, men vedr, hvilken udbyder
har jeg ligesom oplevet at det skal vi nok helst selv finde ud af, da dem vi
har snakket med, ikke nævner meget om andre udbyder end deres (børn) af
ISP'er, derfor dette indlæg :)
Det er rigtigt at uanset hvor meget nørd man er til f.eks. IT som jeg er, så
har jeg ikke den store forstand på TV/VOIP og bygge enterprise, da dette
ikke er områder jeg har beskæftiget mig med.
Men forsæt endeligt med indlæg og svar :) jo flere jo bedre
beslutninggrundlag.
Med venlig hilsen
Joakim Reck
"Allan J" <nospam@mail.dk> wrote in message
news:mn.1c857d6ad77b274b.58358@mail.dk...
> Who Know har bragt dette til os:
>> Jeg sidder med en lidt støre opgave foran mig. Jeg skal indsamle tlbud
>> fra flere forskellige ISP'er om tilbudsgivning på et TV/VOIP/Internet
>> anlæg til 595 lejemål.
>>
>> I den forbindelse har jeg haft kontakt med følgende udbydere, som har
>> ingivet tilbud på udførelsen. Alt sammen ser jo rigtigt pænt ud på
>> papiret, men men men..... Hvad med virkeligheden.
>>
>> Udbyderne er:
>> 1. TDC
>> 2. ComX
>> 3. Broadband
>> 4. Dansk Bredbånd.
>>
>> Det jeg nu søger er følgende virkelige oplevelser fra eksisterende kunder
>> hos ovennævnte, ikke tidligere og jeg har hørt om.
>>
>> 1. Blev installations tidspunktet overholdt?
>> 2. Er der en god og høflig support?
>> 3. Kan supporten faktisk bruges til noget?
>> 4. Bliver reaktionstiderne overhold? og hvor længe er de om at udbedre
>> fejl på nettet?
>> 5. Er det typisk med udfald på TV/VOIP/Internet signalet - altså
>> stabiliteten.?
>> 6. Lever de generalt op til forvendtningerne?
>> 7. VOIP - er signaler gode, simulære med kendt analog telefon signaler
>> (ekko etc.)?
>> 8. Er du selv en kritisk bruger eller kunden der tænker "Det er fint nok
>> det bliver i morgen"?
>> 9. Er din linie en dedikeret linie og virker den virkligt dedikeret.
>> Altså du for som minimum det du betaler for?
>> 10. Din samlede vudering, Gerne sammenlignet med tidligere erfaringer.
>>
>> Ja dette er en længere smøre, men en nødvendighed for at få et klart
>> billede af hvad virkeligheden er, og så er det jo mig som "anbefaler" der
>> vil blive skudt hængt og flåret, hvis tingende ikke er i orden.
>>
>> Svar meget gerne på denne side:
http://reck.dk/showthread.php?t=971 da
>> den vil give mig og den samlede bestyrelse en lettere adgang til
>> informationerne.
>>
>> Med venlig hilsen
>> Joakim Reck
>
> Hej, Allan.
> Jeg kunne kun svare på den omtalte side hvis jeg havde password etc.
> Derfor får du mit svar her.
> Oh erunder er så det svar - som jeg befordre videre..
>
>
> TDC var den blandt de tre udbydere vi valgte. Vi havde NIRAS som rådgiver.
> Jeg kan i høj grad anbefale at man har en professionel til at styre sagen.
> Hos os drejede det sig om en byggesum på ca. 2 mio til 200 leljligheder
> med TV, bredbånd og telefon. incl. rådgivning (et såkaldt bolignet). Og
> "ud med det andet gamle skidt".
>
> De to andre udbydere er enten ikke på markedet i dag eller er ikke blandt
> dem I har nævnt i jeres forespørgsel. Jeg så i øvrigt på TDCs hjemmeside
> at de ikke tilbyder såkaldte bolignet mere!
>
> 1. ja
> 2. ja
> 3. ja
> 4. Næsten
> 5. Stabiliteten var svingende den første måneds tid på telefonisiden,
> siden OK. TV og Internet OK. Der har absolut ingen tv-udfald været (her op
> til 34 kanaler)
> 6. Ja
> 7. Ingen ekkoer m.v.
> 8. Jeg er som formand for beboerforeningen Geelskovparken nødt til at være
> ret kritisk.
> 9. Der er forskellige taxter efter hvilket niveau man vælger til Internet
> og tv.
> 10. Der er generelt blandt beboerne tilfredshed.
>
> Jeg kan ikke nok understrege at selv om man mener at have en mængde
> teknisk forstand, så er pengene til professionel rådgivning givet godt ud.
> Man slipper for meget vrøvl med byggemøder etc. og kan lade det rådgivende
> firma være den der gør vrøvl og vurderer. Vi har i perioden hvor vi
> forberedte os på at få et helt nyt bolignet haft flere ingeniører blandt
> beboerne inde og gøre sig kloge. Gud ske lov tog vi en neutral rådgiver.
>
> Venlig hilsen
> Richard Meilstrup
> 45852588
>
>