Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
1600x1200(32bit) på bærbar (ekstern skærm)~
Fra : aktieanalytiker@gmai~

Dato : 02-10-06 09:23

Hej,

Jeg har stillet et spørgsmål næsten lig nedenstående i
bærbar-gruppen, men det hører vel rettelig til her!

Jeg er på jagt efter en bærbar, der på en EKSTERN skærm kan levere
min. 1600x1200 i 32-bit.
I specifikationerne til bærbare PC'ere nævnes altid kun den
indbyggede skærms opløsning, noget jeg principielt er ligeglad med!
Jeg er klar over, at der skal satses på dedikeret grafikRAM fremfor
delt RAM, men hvad skal jeg ellers være opmærksom på?
Kan 128MB klare opgaven, eller skal jeg op i 256MB?
Evt. et godt mærke af grafikkort (jeg har p.t. kig på bærbare med
nvidia)?

Et spm. mere: stilles der specielle krav til et grafikkort, hvis det
skal kunne håndtere en skærm med pivot-funktion, eller ligger al
denne "logik" i skærmen? (pivot=at skærmen kan drejes 90grader).

På forhånd tak
Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-10-06 12:20

aktieanalytiker@gmail.com wrote:

> Jeg har stillet et spørgsmål næsten lig nedenstående i
> bærbar-gruppen, men det hører vel rettelig til her!
>
> Jeg er på jagt efter en bærbar, der på en EKSTERN skærm kan levere
> min. 1600x1200 i 32-bit.

Min Dell Inspiron 510m kan levere den opløsning vha Intel Extreme Graphics
Den går dog ikke højere op end dette

> Et spm. mere: stilles der specielle krav til et grafikkort, hvis det
> skal kunne håndtere en skærm med pivot-funktion, eller ligger al
> denne "logik" i skærmen? (pivot=at skærmen kan drejes 90grader).

Jeg kan rotere skærmen på min Dell Inspiron 510m via genvejstaster

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!