sejlivet adaware...
Fra : Jan Roed

Dato : 30-09-06 23:29

Kære NG-eksperter,

Jeg er blevet ret hårdt angrebet af noget annonce/Virus, der vil have mig
til at købe et antispyware produkt. Jeg har Spybot, search and destroy,
Adaware og SUPERANTISPYWARE, men ingen af programmerne kan få bugt med det.

Det gir sig udslag i advarsler fra meddelelsesområdet i proceslinjen, samt
popup's der viser adressen:

http://total-pc-protection.com/?aff=242

og vil ha mig til at købe et antispyware soldier program.

Har andre haft det problem? og hvordan løste i det?

Venlig hilsen

Jan Roed

Fra : John

Dato : 01-10-06 00:37

"Jan Roed" <jan_roed@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet ret hårdt angrebet af noget annonce/Virus, der
> vil have mig til at købe et antispyware produkt.

Måske CWShredder kan agere frelsende engel:
http://majorgeeks.com/download.php?det=3019

- ellers prøv evt den store tur:
http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?4,27725

God jagt! Mvh John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-10-06 14:14

Jan Roed wrote:
> og vil ha mig til at købe et antispyware soldier program.
> Har andre haft det problem? og hvordan løste i det?

Prøv Hitman Pro

Den er gartis og er ikke en egentlig antispyware program, men en
"overbygning", der kører på til 6 anti spyware programmer efter
pricippet med hvad det ene ikke fanger - det fanger et af de
andre

Første gang du kører Hitman, der sørger det selv for at hente de
seks programmer fra internettet.

Dog er et enkelt af de 6 programmer kun en 30 trial version - men
resten er svjh gratis programmer.

Ganske genialt

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-10-06 14:17

Jan Vestergaard wrote:
> Prøv Hitman Pro

Ups - her er lige et link:

http://www.techspot.com/downloads/1278-hitman-pro.html

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Claus

Dato : 01-10-06 16:32

Hitman Pro er vist ikke noget anbefalelsesværdigt program. Læs:
http://www.surfing-safe.com/spyware/hitmanpro.php

Fra : jama

Dato : 02-10-06 08:29

"Claus" <anonym@xx.xx> skrev i en meddelelse
> Hitman Pro er vist ikke noget anbefalelsesværdigt program. Læs:
> http://www.surfing-safe.com/spyware/hitmanpro.php
>
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse

Som omtalt flere gange install. " SuperAntiSpyware free" Den tager ALT.
Vh.Jama.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-10-06 14:45

"jama" <nonspam@mail.com> skrev:

> Som omtalt flere gange install. " SuperAntiSpyware free" Den tager ALT.

Der er ingen enkelte sikkerhedsprogrammer i dag der tager alt. Der er
voldsomt meget skadeligt kode i omløb efterhånden. M.h.t scanning for
spyware, er det nok en god ide at køre flere spy/adwareprogrammer igennem,
og også have lidt realtime beskyttelse. Og når man færdes på nettet er
sikkerhedsforanstaltning nummer et: Ens sunde fornuft

Mvh.

Karsten

Fra : Jan Roed

Dato : 02-10-06 21:57

Kære gruppe,

tak for info - har prøvet alle forslag, men desværre undent positivt
resultat...

mvh Jan

Fra : John

Dato : 02-10-06 23:07

"Jan Roed" <jan_roed@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tak for info

Velbekomme

> - har prøvet alle forslag, men desværre undent positivt
> resultat...

Hmm.. mit sidste skud (i tågen):

http://majorgeeks.com/AVG_Anti-Rootkit_d5249.html

http://majorgeeks.com/Sophos_Anti-Rootkit_d5238.html

Mvh John

Fra : John

Dato : 02-10-06 23:26

"Jan Roed" <jan_roed@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tak for info - har prøvet alle forslag, men desværre undent
> positivt resultat...

Lidt trøst: Du er ikke alene i kampen mod bæstet. Måske en
løsning her:

http://forums.mcafeehelp.com/viewtopic.php?p=394761&sid=d9ea85605783cb440cb066b083495833

http://www.google.com/search?q=total-pc-protection.com%2F%3Faff%3D242+%2B+spyware

http://search.live.com/results.aspx?q=total-pc-protection.com+%2B+spyware&mkt=da-dk&FORM=LVSP

Mere hjælp: http://www.spywarefri.dk/forum/

Mvh John

Fra : Jan Roed

Dato : 03-10-06 09:53

SmitfraudFix virkede!

Mange tak til alle - især John og Ole C, der begge pegede på den løsning -
kunne også se på det forum som John henviste til at beskrivelsen 100%
matchede mit problem - så endnu engang: Mange tak!

Mvh
Jan

Fra : Ole C

Dato : 03-10-06 12:49

Jan Roed skrev blandt andet:

> [...]
> løsning - kunne også se på det forum som John henviste til at
> beskrivelsen 100% matchede mit problem - så endnu engang: Mange tak!

Selv tak.

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 03-10-06 13:52

"Jan Roed" <jan_roed@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> SmitfraudFix virkede!

Alle tiders! :)

> Mange tak til alle - især John og Ole C, der begge pegede på
> den løsning -

Velbekomme, og tak for tilbagemelding!

Mvh John

Fra : Ole C

Dato : 02-10-06 22:58

Jan Roed skrev blandt andet:

> Kære gruppe,
>
> tak for info - har prøvet alle forslag, men desværre undent positivt
> resultat...

Her er et værktøj som burde kunne klare problemet hvis du følger
vejledningen nøje:
http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix_En.php
--
vh
Ole C

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-10-06 15:10

"Claus" <anonym@xx.xx> skrev:

> Hitman Pro er vist ikke noget anbefalelsesværdigt program. Læs:
> http://www.surfing-safe.com/spyware/hitmanpro.php

Der er flere fejl i den artikel. (Måske fordi den refererer til en ældre
version af Hitman Pro?). F.eks. står der at evt. fundet spy/adware bliver
slettet øjeblikkeligt under scanningen. Jo, hvis man kører med default
opsætning af scriptet, hvilket artiklen ikke nævner. Det kan selvfølgelig
ændres i opsætningen. Så vil Hitman Pro, efter den har kørt de forskellige
spy/adware programmer, præsentere en for en liste over hvad den har fundet.
Først derefter vælger man manuel, hvad der skal slettes.

Mvh.

Karsten