TDC 'tidsdebitering'?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 19-01-01 22:18

I november sidste år oprettede jeg et såkaldt NetTid abonnement hos
TeleDK (10t/måned).
Derefter holdt jeg i nogen tid øje med mit 'tidsforbrug' (ved at
registrere varigheden af hver opkobling - aflæst fra OT/PPP-vinduet).
Når jeg imidlertid sammenligner dette regnskab med TDCs
(opasia/kundeservice/regningsstatus), konstaterer jeg en systematisk
afvigelse - ikke overraskende i TDCs favør!
Jeg er skønsmæsigt nået frem til, at jeg til hver af mine egne
registreringer (pr. opkald) skal lægge ca. 20 sek. for at få de to
opgørelser til at stemme!
Men det 'morsomme' er, at selv om jeg - manuelt - måler hele
tidsforbruget fra første ringetone til OT/PPP igen siger 'Ledig',
konstaterer jeg en forskel < 20 sek.!?
Har andre undret sig tilsvarende? Er der nogen der ved, hvorledes TDC
opgør tidsforbruget?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 19-01-01 23:23

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg er skønsmæsigt nået frem til, at jeg til hver af mine egne
> registreringer (pr. opkald) skal lægge ca. 20 sek. for at få de to
> opgørelser til at stemme!

Det tager ca. 20 sekunder for et analog modem at forhandle protokoller
og etablere forbindelsen, så dette er forskellen på opkaldets længde set
med computer-øjne og set med telefonselskab-øjne.

Denne forskel er alment accepteret. Da CyberCity startede ud med
telefoni, målte de tidsforbruget på computer-siden -- og lagde 20
sekunder til. Det stod i deres abonnementsbestemmelser. SVJV gør Mobilix
noget tilsvarende.

> Men det 'morsomme' er, at selv om jeg - manuelt - måler hele
> tidsforbruget fra første ringetone til OT/PPP igen siger 'Ledig',
> konstaterer jeg en forskel < 20 sek.!?

Mener du < 20 sek eller > 20 sek? Det sidste er vel ikke særlig
sensationelt?

/hc

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 20-01-01 00:44

Hans Christian Hansen <hch@mail.dk.deletetherest.com> wrote:

> Mener du < 20 sek eller > 20 sek? Det sidste er vel ikke særlig
> sensationelt?

Jeg mente selvfølgelig: Det første er vel ikke særlig sensationelt?

/hc

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-01-01 23:43

Hans Christian Hansen <hch@mail.dk.deletetherest.com> wrote:

> Jeg mente selvfølgelig: Det første er vel ikke særlig sensationelt?

Jeg mente '<'(eller måske grænsende til '<<') - og nej, det er ikke
synderlig sensationelt; men tak for forklaringen!
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-01-01 20:43

> [...]

> konstaterer jeg en forskel < 20 sek.!?
> Har andre undret sig tilsvarende? Er der nogen der ved, hvorledes TDC

Mig bekendt betaler man telefonregning fra man trykker på den
første knap på telefonen. Det svarer til, at modemet sender den første
tone. OT/PPP måler derimod først tiden fra forbindelsen er etableret.
Det må være forklaringen på den forskel, du har konstateret.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 18:16

> [...]

> (opasia/kundeservice/regningsstatus), konstaterer jeg en systematisk
> afvigelse - ikke overraskende i TDCs favør!

Mht. tid på nettet /PPP:

Brug PPP Premier Timer fra Bigger Planet. Genialt til at holde styr på
tidsforbruget, og til at begrænse Net-narkomaien! :)

http://www.biggerplenet.com/pppremier/faq.html

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com