Bjergbestigning?
Fra : Johs32

Dato : 29-09-06 16:55

Hejsa jeg kunne godt tænke mig at bestige et bjerg Havde tænkt på
kilimanjaro og har kigget lidt på:

http://www.trekkingbureauet.dk/machame.htm

men syntes det er ret dyrt især når man yderligere selv skal betale for
flyrejse tur/retur.

Er der nogen som har kendskab til billgere alternativer? Jeg kender ikke
andre som har lyst til den slags så det må gerne være et sted hvor man
bliver sat sammen med andre personer og ikke skal stille med et hold på min.
4 personer.

Mvh
Johs

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-09-06 18:57

"Johs32" <dfgdg@dsf.com> wrote in news:efjfkq$sjv$1@news.net.uni-c.dk:

> men syntes det er ret dyrt især når man yderligere selv skal betale
> for flyrejse tur/retur.

100.000,- kr for 10 personer i 8 dage, med 2 guider, 25 bærere, 2
overnatninger på hotel, 95% forplejning, leje af teltudstyr og biltransport
til og fra Kilimanjaro? Lyder nu meget fair. Så kan det da godt være du
synes det er mange penge, men det er jo kun et spørgsmål om at spare lidt
mere op.

Alt i alt kan du vel slippe afsted med at betale 20-25.000,- kr for en tur
op og forhåbentlig ned ad Kilimanjaro igen alt inkl. Det er jo hvad man
nemt brænder af på 14 dages chartertur i det græske øhav

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 29-09-06 19:39

Johs32" <dfgdg@dsf.com> skrev i en meddelelse
news:efjfkq$sjv$1@news.net.uni-c.dk...> Hejsa jeg kunne godt tænke mig at
> [...]
>
> http://www.trekkingbureauet.dk/machame.htm
>
> men syntes det er ret dyrt især når man yderligere selv skal betale for

Hej
Vi bruger tit Jysk Rejsebureau til forskellige ture. Til Kilimanjaro skal
man min. være to, men det betyder ikke, at du skal stille med en makker.
Man melder sig til, men så bliver turen selvfølgelig kun til noget, hvis der
kommer en anden til den pågældende dag.

http://www.jysk-rejsebureau.dk/produkter/ture/tanzania/index.htm
6 dage koster 6.000 kr.

Prøv også at se www.topas.dk - de har også nogle gode ture.

Hilsen Pernille
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : erectus

Dato : 29-09-06 20:53

Johs32 wrote:

> [...]

> ikke andre som har lyst til den slags så det må gerne være et sted
> hvor man bliver sat sammen med andre personer og ikke skal stille med

Det kommer an på, hvad man er til. F. eks. er der her et amerikansk
rejseselskab i Kenya, som arrangerer mange forskellige ture ad forskellige
ruter til toppen af Kilimanjaro. Der er testimonials fra tidligere
deltagere, som roser selskabet for deres professionalisme. De har været i
branchen i 10 år. Man kommer alene og bliver sat sammen i forskellige
størrelse grupper efter eget valg. Der er også sociale byture på natklub med
gruppen. Det er noget med 6-7000 kr. plus mindre udgifter, som du selv skal
afholde: http://www.climbingkilimanjaro.com/prices.htm

Turen til Kilimanjaro Airport kan gøres fra London eller Amsterdam til
omkring 5.000 kr. for en retur. Dertil kommer en retur herfra til London,
som kan gøres til omkring 7-900 kr. for en retur:
http://www.cheapflights.co.uk/flights/Kilimanjaro/London-City/

Over Amsterdam (Shiphol) koster en retur til Nairobi omkring 5.000 kr. for
en retur med Kenya Airways, hvis side er her:
http://www.kenya-airways.com/kq2/ Dertil kommer biletten til Amsterdam, som
typisk koster 12-1300 for en retur.

Man kan også flyve til Nairobi fra København med KLM for omkring 6.500 kr.
for en retur: http://www.klm.com/travel/dk_en/index_default.html

Dertil kommer en retur fra Nairobi til Kilimanjaro, som koster cirka 2.000
kr. retur: http://www.africapoint.com/FLIGHTS/flight.asp?id=60

Mvh Jarl

Fra : JK

Dato : 29-09-06 22:35

On Fri, 29 Sep 2006 17:55:05 +0200, "Johs32" <dfgdg@dsf.com> wrote:

> [...]
>bliver sat sammen med andre personer og ikke skal stille med et hold på min.

Vil lige indvende, at Kilimanjaro er ikke bjergbestignig. Man kan gå
derop i sutsko, hvis man er en sportsmand med en god kondition. Så
klatring, - nej det er der ikke brug for. Det er næsten det samme med
Mount Everest. Der er vel 100 m stejl klatring (Hillary step). Men man
skal over nogle gletcherspalter på smalle alu-stiger også. Samt
overleve i 8000 m's højde temmeligt længe.

Nej, prøv K2 eller Matterhorn, hvis det er bestigning det handler om.

mvh

John

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 30-09-06 15:48

> [...]
> overleve i 8000 m's højde temmeligt længe.
>
> Nej, prøv K2 eller Matterhorn, hvis det er bestigning det handler om.

det kan han nok have ret i. Det er vandring (selvfølgelig meget hård
vandring visse steder).
Men hvis man kun har trekket på eksempelvis himmelbjerget og nogle små
bjerge, er kilimanjaro
den bedste start på et bjerg. Det er tilgængeligt for alle:) Det er 1 blandt
de 7 kontinenters højeste toppe!!!

Fra : jesper outzen

Dato : 02-10-06 09:17

JK wrote:

> Nej, prøv K2 eller Matterhorn, hvis det er bestigning det handler om.

Mon man så ikke skal have noget erfaring.jesper o

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 30-09-06 15:41

Hejsa:)

jeg har netop været på Kilimanjaro!!! Du kan læse om mine erfaringer på
http://honny.dk
Du får en fandens fed oplevelse. Jeg tog Marangu ruten, og nåede desværre
ikke helt op.
Nåede ca. 5000 meter, og måtte ned pga højdesyge. Jeg betalte ca. 1000
dollars (6000 kr), da jeg var ene
mand (man vandrer dog med en masse andre, og kan komme i en gruppe, var selv
i forskellige grupper fra dag
til dag). De 1000 dollars inkluderede, 6 dages Marangu route, inkl. 1 ekstra
afklamatiseringsdag.,
hotel overnatning før og efter trekket. Busbillet t/r til Arusha fra
Nairobi. Jeg havde 2 bærer, 1 kok, og 1 guide.
Alt mad etc.. osv på trekket var selvrfølgelig inkluderet.

Den billigste måde er at flyve til Nairobi. Herfra er der enten 6 timer til
Moshi Tanzania, eller Arusha Tanzania 8 timer.
Det er de 2 byer hvor alle bureauer er! Jeg synes også det var lidt dyrt med
danske bureauer, eks. trekkingbureauet osv..
Derfor valgte jeg at arrangere det gennem Nairobi backpackers i Nairobi.
Man kan også flyve direkte til kilimanjaro lufthavn i Tanzania, men det er
dyrere. Husk at du skal have visum til både kenya og
tanzania, hvis du flyver med klm til Nairobi.

Det kan gøres billigere, men pas på! Der ER nogle fuskerfirmaer imellem.
Nogle af dem jeg trekkede med fik det lidt billigere end
mig, men det var ikke så meget igen.Maks. 100 dollars. Hvis jeg skulle gøre
det igen (hvilket jeg nok ender med at gøre om nogle år;)),
ville jeg vælge en anden rute. Jeg ville vælge Marchame eller Rongai ruten.
Marangu er godt nok den korteste vej til toppen, men
også den folk ryger mest af pga højdesygen. Der er mange der ikke kommer op!
Marchame og Rongai går mere op og ned,
men skulle være lidt hårdere, dog bedre for højdesygen. Rent fysisk er
kilimanjaro ikke specielt hårdt. Du får en oplevelse for livet!

Vær opmærksom på at guiderne (ihvertfald på marangu ruten) taler engelsk,
men det er ikke specielt godt, og det kan til tider være
et problem. Hvis jeg kikkede på alle de andre holds guider, var de ikke
bedre. Det er noget der er vigtigt hvis man kommer i problemer
på et bjerg at man kan fortælle hvordan man har det klart og tydeligt!

Flybillet ca. 5700 til Nairobi (hot offer). 6000 kr. for trek som beskrevet
ovenfor., 50 dollars visum Kenya, 400 kr visum Tanzania.:)

Jeg tog selv afsted (min kæreste kom efter trekket), og lærte en masse
mennesker at kende i løbet af de dage, hvilket var fedt!

Jeg har en fandens masse råd til dig angående turen, men du må lige skrive,
da dette godt kan blive rimelig langt:)

Hilsen Jan