Dansk metals falliterklæring - igen...
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 29-09-06 11:28

Hmm, nu er det igen et svensk band der skal trække publikum til Dansk Metal
Awards. Sidste år var det Entombed og i år In Flames, begge bands som er
rigtig gode og leverer varen, men helt ærligt: Det er sgu da en
falliterklæring at vi ikke kan mønstre et dansk metal band som hovednavn.
Jeg begriber simpelthen ikke konceptet med DMeA eller, for den sags skyld,
andre awards hvor en branche klapper sig selv på skulderen. Publikum køber
albums og kommer til koncerter - de har jo talt og vist hvem der er bedst
eller mest populære.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-06 12:19

Jesper Brogaard wrote:
> [...]
> albums og kommer til koncerter - de har jo talt og vist hvem der er bedst

Kändiserne vil jo mødes og klappe lidt af hinnanden.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-09-06 12:19

Jesper Brogaard wrote:
> [...]
> bands som er rigtig gode og leverer varen, men helt ærligt: Det er
> sgu da en falliterklæring at vi ikke kan mønstre et dansk metal band

Nu er jeg ikke så meget inde i dansk metal, men hvad med et band som
Volbeat? Det jeg har hørt med dem, har da været fedt. Ellers aner jeg
faktisk ikke, om der findes noget dansk, der vil kunne være hovednavn.

> [...]
> skulderen. Publikum køber albums og kommer til koncerter - de har jo
> talt og vist hvem der er bedst eller mest populære.

Ej heller jeg. Jeg går i en stor bue uden om alt hvad der hedder
award-shows, for det er slet ikke til at holde ud hvor selvglade og selvfede
disse awards kan være.

Søren

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 29-09-06 21:12

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:451d013b$0$20271$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Nu er jeg ikke så meget inde i dansk metal, men hvad med et band som
> Volbeat? Det jeg har hørt med dem, har da været fedt. Ellers aner jeg
> faktisk ikke, om der findes noget dansk, der vil kunne være hovednavn.

Jeg synes også Volbeat er fede, men det er vist lidt for meget fesen metal
og rock n' roll til at den store masse ville godtage det.
Personligt ville jeg mene Mercenary skulle have været med.

Fra : MM

Dato : 30-09-06 14:04

> Jeg synes også Volbeat er fede, men det er vist lidt for meget fesen metal
> og rock n' roll til at den store masse ville godtage det.
> Personligt ville jeg mene Mercenary skulle have været med.
Som Jacob skriver så er Mercenary med, og med den præstation de leverede på
The Rock igår må man sige de er i storform!

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 30-09-06 19:02

"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Som Jacob skriver så er Mercenary med, og med den præstation de leverede
> på The Rock igår må man sige de er i storform!

Fedt... Jeg regner med at skulle se dem i Oktober :)

Fra : Steen

Dato : 01-10-06 20:02

Sren Kjeldsen wrote:

> "MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Fedt... Jeg regner med at skulle se dem i Oktober :)

de spiller i Ringsted på lørdag.

Der skal jeg se dem

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 30-09-06 00:03

On Fri, 29 Sep 2006 12:28:26 +0200, "Jesper Brogaard" <me@privacy.net>
wrote:

> [...]
>albums og kommer til koncerter - de har jo talt og vist hvem der er bedst

Jeg synes dette er at misse pointen totalt!
At få et band som In Flames til at spille for så beskeden en
forsamling er intet mindre end et scoop! Mange store bands har været
på tale som hovednavnet til årets dmea men at det endte med In Flames
er godt gået.
Dansk metal er nu hvor svenskerne var for nogle år siden og scenen er
ved at vinde moment. At der ikke er et dansk hovednavn er ikke en
falliterklæring! Hatesphere, Raunchy og Volbeat er på tur sammen i det
store udland så de kan naturligvis ikke spille. At Illdisposed og
Mercenary begge spiller er vel ikke just et tegn på foragt for dansk
musik?
Kom glad til rygklapperi og guldøl; alt taget i betragtning er det
ikke så satans krukket...

ps. mercenary er nomineret til fire priser så hvor savnes de?

--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/