Geforce 7600 GS og viewsonic 2021M
Fra : LKG

Dato : 28-09-06 23:16

Hej

Har et problem med GF 7600 og Viewsonic 2021 TFT. Skærmen forslår selv, at
for billedet skal blive optimalt, skal opløsningen 1400 x 1050 anvendes.
Grafikkortet, som jeg har prøvet at installere en del forskellige drivere
på, giver ikke den opløsningsmulighed, men stort set alle andre.
Billeder står ganske skarpt på monitoren, men da jeg er nødt til at anvende
opløsningen 1200 x 1024 bliver skriften "skygget" og uklar. Det ligner lidt
en skærmdump man sætter i et worddokument og gør mindre til foreksempel
halvdelen af oprindelig størrelse.
Nogen der har en løsning på dette? og hvordan kan jeg få valget 1400 x 1050
i grafikkortets opsætningsmuligheder?

lenekg@nypost.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-09-06 18:07

LKG skrev:
> [...]
> Nogen der har en løsning på dette? og hvordan kan jeg få valget 1400
> x 1050 i grafikkortets opsætningsmuligheder?

Installer "coolbits" http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815
Så får du mulighed inde i kontrolpanelet for kortet (brug classic mode) ,
for at tilføje given opløsning selv. Det hedder skærmopløsninger og
opdateringshastigheder...kommer faktisk lige i tvivl om hvorvidt den også er
synlig uden coolbits, men det finder du vel ud af.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Peter T.

Dato : 30-09-06 08:00

LKG udviste en rettidig omhu og skrev:

> Grafikkortet, som jeg har prøvet at installere en del
> forskellige drivere på, giver ikke den opløsningsmulighed, men stort
> set alle andre.

Følger der en driver med til monitoren? Hvis ja - så vil denne måske låse
op for opløsningen. Drudover undrer det mig, da grafikkortet jo trækker
informationer ud af monitoren om mulige opløsninger.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : LKG

Dato : 30-09-06 15:37

Hej og tak for svarene - installerede powerstrip, det gjorde tricket.

Lenekg@nypost.dk