Skærme
Fijala 3554
Dell 2007FP skærm?
Fra : Anders Houmark

Dato : 28-09-06 22:58

Hejsa..

Faldt lige over en Dell UltraSharp 2007FP 20.1" skærm. Den er på tilbud til
ca. 3500 kroner i øjeblikket.

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=59200

Får man noget bedre til pengene nu her?

Skal bruge skærmen til internet brug, film kiggeri og en lille smule spil.

Har i dag en Samsung 959NF som jeg er virkelig glad for. Den fylder desværre
bare lidt meget, og så bruger den meget strøm, samt varmer lokalet meget op.

Ved godt at tråde som disse bliver lavet hver eneste dag, men jeg har ikke
kunne finde nogen anmeldelser af denne Dell skærm.

På forhånd tak, mvh

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-09-06 23:02

Anders Houmark skrev:

> Faldt lige over en Dell UltraSharp 2007FP 20.1" skærm. Den er på
> tilbud til ca. 3500 kroner i øjeblikket.
>
> Får man noget bedre til pengene nu her?

Jeg har widescreen-udgaven, som jeg er meget tilfreds med. Den er klasser
bedre end meget af det skrammel med TN-paneler, der sælges, og selv i
hurtige spil følger den pænt med. Eneste minus var Dells langsomme
leveringstid. Man kan hurtig blive forvænt til de andre onlinebutikkers dag
til dag-levering.

> Ved godt at tråde som disse bliver lavet hver eneste dag, men jeg har
> ikke kunne finde nogen anmeldelser af denne Dell skærm.

Der er en udmærket dansk anmeldelse her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1156763913

--
Mvh. Peter

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-09-06 23:15

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> og selv i hurtige spil følger den pænt med. Eneste minus var Dells
> langsomme leveringstid. Man kan hurtig blive forvænt til de andre

Så det er ikke sådan at man bliver irriteret over at den er langsom, når man
spiller?
Kan godt lide FPS og bil spil.

Hvor lang leveringstid har Dell?

> Der er en udmærket dansk anmeldelse her:
> http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1156763913

Mange tak, den havde jeg ikke lige set :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-09-06 23:40

Anders Houmark skrev:

> Så det er ikke sådan at man bliver irriteret over at den er langsom,
> når man spiller?
> Kan godt lide FPS og bil spil.

Jeg bliver ikke det mindste irriteret, og jeg kan stadig tæske gutterne i
Half-Life 2. Men det er selvfølgelig mere end all-round-skærm end en
decideret gamerskærm, hvad responstiden også afslører. Så det er helt et
spørgsmål om temperament. Personligt kan jeg ikke se noget slør overhovedet,
og widescreenudgaven er vist endda lidt langsommere end den model, du har
kig på.

> Hvor lang leveringstid har Dell?

Det tog min skærm 10 dage at nå frem.

> Mange tak, den havde jeg ikke lige set :)

Jeg kan også anbefale Dells eget forum. Det er her, brokrøvene dukker op,
hvis der er det mindste i vejen med skærmene:
http://forums.us.dell.com/supportforums/board?board.id=dim_monitor

--
Mvh. Peter

Fra : Esben

Dato : 07-10-06 13:35

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
> Der er en udmærket dansk anmeldelse her:
> http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1156763913

Der står i anmeldelsen, at man kan downloade den icc profil de har lavet i
forbindelse med testen. I Windows XP vil det vel kræve en gammaloader (og
vel helst af samme softwareproducent, som icc-profilen er lavet med) og
programmer der har farvestyring, før det har nogen egentlig effekt?

--
Esben