Outlook 2003 og IMAP
Fra : kh

Dato : 27-09-06 19:49

Hejsa

Outlook 2003 understøttermig bekendt ikke IMAP i andre mapper end "inbox".
Er der nogen der ved hvordan man kan få IMAP til at virke i andre mapper
som f.eks. sent, trash, spam og drafts?

/kh

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-09-06 22:07

Den 27 sep 2006 skrev kh i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Outlook 2003 understøttermig bekendt ikke IMAP i andre mapper end
> "inbox". Er der nogen der ved hvordan man kan få IMAP til at virke
> i andre mapper som f.eks. sent, trash, spam og drafts?

Højreklik på postkassen, og vælg IMAP-mapper....

Lars Klintholm

Fra : kh

Dato : 28-09-06 19:10

> Højreklik på postkassen, og vælg IMAP-mapper....

Tak for svaret, det virker fint. Men hvordan får jeg afsendte mail til at
ryge i "sent" folderen, U-ønsket mail til at havne i Spam folderen? og
klader til at havne i "draft" folderen. Som det er nu, havner alle disse
mails i "private mapper" under hhv. Sendt post, U-ønsket mail og klader.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-09-06 20:10

Den 28 sep 2006 skrev kh i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Tak for svaret, det virker fint.

Velbekomme

> Men hvordan får jeg afsendte mail til at ryge i "sent" folderen

BAre jeg vidste det, det virker heller ikke helt hos mig. Man kan
flytte dem til den rigtige Sent, manuelt, men det er jo ikke ideelt.
Jeg tror det er Outlook det er galt med, for med Outlook Express ryger
det i den rigtige "Sent" automatisk. Så jeg bruger OE til IMAP

Lars Klintholm

Fra : kh

Dato : 28-09-06 20:37

> [...]
> Jeg tror det er Outlook det er galt med, for med Outlook Express ryger
> det i den rigtige "Sent" automatisk. Så jeg bruger OE til IMAP

Jeg fandt lige denne guide med hjælp fra google. Den hjælper mig da lidt i
den rigtige retning med "sent" mappen. Dog dukker beskederne op som
"ulæste" i sent mappen - lidt træls.

Andre gode ideer derude??

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-09-06 20:57

Den 28 sep 2006 skrev kh i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg fandt lige denne guide med hjælp fra google.

Hvilken?

Lars Klintholm

Fra : kh

Dato : 28-09-06 21:10

> Hvilken?

Sorry, glemte lige linket. Det kommer her:
http://crl.ucsd.edu/handbook/outlook2003/imap/#account

/kh

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-09-06 22:17

Den 28 sep 2006 skrev kh i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Sorry, glemte lige linket. Det kommer her:
> http://crl.ucsd.edu/handbook/outlook2003/imap/#account

OK, det virker lidt bøvlet at man skal fjerne fluebenet for at gemme
udgående post i Sent, for derefter at sætte håndteringen af udgående
post op som regler. Især når man har mange forskellige konti, og kun
den ene IMAP-konto

Det er lige før jeg foretrækker at flytte dem til Sent på den manuelle
måde

Lars Klintholm

Fra : kh

Dato : 29-09-06 14:08

> [...]
> den ene IMAP-konto
>
> Det er lige før jeg foretrækker at flytte dem til Sent på den manuelle

Ja, det er da irriterende at det virker ordenligt. Og specielt når gratis
programmer som OE og thunderbird klarer det uden problemer.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-09-06 16:56

Den 29 sep 2006 skrev kh i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ja, det er da irriterende at det virker ordenligt.

Går ud fra du mener:

Irriterende at det IKKE virker ordentligt

Lars Klintholm

Fra : kh

Dato : 30-09-06 16:30

> Går ud fra du mener:
>
> Irriterende at det IKKE virker ordentligt

HAHA, Det var en smutter. ja selvfølgelig mener jeg "at det IKKE virker
ordentligt"

Tak for rettelsen.