Skærme
Fijala 3554
Fluelo.. på fladskærm
Fra : Kim S

Dato : 26-09-06 13:35

Kan jeg bruge vand og / eller vinduespudsemiddel til
at rense min fladskærm med ?
Den er fyldt med fluehøm-høm efterhånden...

Mvh, Kim

Fra : Mogens

Dato : 27-09-06 11:16

On Tue, 26 Sep 2006 14:34:44 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>Kan jeg bruge vand og / eller vinduespudsemiddel til
>at rense min fladskærm med ?
>Den er fyldt med fluehøm-høm efterhånden...

Brug en let fugtet fnugfri klud. Ikke noget med
vinduespudsemiddel eller lign. Bare nogen få
dråber rent vand på kluden. Det er rigeligt til
at fjerne fluelort.
( Har selv fjernet spandevis af lort fra skærmen hele
sommeren. Satans fluer. De elsker fladskærme )

mvh Mogens

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 27-09-06 14:41

Kim S wrote:
> Kan jeg bruge vand og / eller vinduespudsemiddel til
> at rense min fladskærm med ?
> Den er fyldt med fluehøm-høm efterhånden...

Jeg bruger sådan en mikrofiber-brillepudseklud. Ånder
let på skærmen inden - og det forsvinder som lort for
solen :)

/hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Bent Nielsen

Dato : 29-09-06 18:06

> Jeg bruger sådan en mikrofiber-brillepudseklud. Ånder
> let på skærmen inden - og det forsvinder som lort for
> solen :)

Ja, eller lidt af den spray man bruger til briller.

Fra : Mogens

Dato : 29-09-06 18:48

On Fri, 29 Sep 2006 19:06:19 +0200, Bent Nielsen <@> wrote:

>Ja, eller lidt af den spray man bruger til briller.

Brillerens og vinduesrens er ofte præcis det samme
og indeholder salmiakspiritus eller lign.
Bestemt ikke noget jeg vil anbefale at man bruger
på en fladskærm og da også totalt overkill når det
bare drejer sig om en smule fluelort.

mvh Mogens

Fra : Bent Nielsen

Dato : 30-09-06 14:19

> [...]
> og indeholder salmiakspiritus eller lign.
> Bestemt ikke noget jeg vil anbefale at man bruger
> på en fladskærm og da også totalt overkill når det

ok, her står at man skal bruge destilleret vand:
http://renthjem.tv2.dk/brevkasse/svar/index.php?id=3999685

her er noget andet og dyrere: (formentlig også destilleret vand) )
http://www.sideware.dk/Scripts/prodView.asp?idproduct=18

Tilsyneladende bruges der kun 1 mililiter pr. rens!

more LOL :

http://technologyvault.co.uk/forum/index.php/topic,70.0.html

http://www.laptopshowcase.co.uk/forums/viewtopic.php?t=5

http://mailman.lug.org.uk/pipermail/wolves/2005-April/013601.html

http://www.mybroadband.co.za/vb/showthread.php?t=53839

http://forums.windrivers.com/showthread.php?s=b19bbda3ba1dbe023cc48cf9b54ac1ce&p=629720#post629720

Altså århundredet problem.

Fra : Bjørn Thorup

Dato : 29-09-06 23:07

Kim S skrev:
> Kan jeg bruge vand og / eller vinduespudsemiddel til
> at rense min fladskærm med ?
> Den er fyldt med fluehøm-høm efterhånden...

Fluelort dit og fluelort dat. Hvem skulle tro at det 21 århundredes
største problem skulle være fluelort…

Fra : Mogens

Dato : 30-09-06 08:56

On Sat, 30 Sep 2006 00:07:14 +0200, Bjørn Thorup <asd@asd.dk> wrote:

>Hvem skulle tro at det 21 århundredes
>største problem skulle være fluelort…

Hvem har sagt at det er århundredets
største problem?

Men det er da ikke helt uvæsentligt hvad
men bruger til at rengøre sin skærm med.
Medmindre man da foretrækker at købe
ny skærm med få måneders mellemrum.

mvh Mogens