Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Clock frekvenser Radeon 1900XTX
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 26-09-06 08:30

Har lige monteret en Zalman Fatal1ty FC-ZV9 på dette grafikkort.
Temperaturen faldt ca. 24 grader! Standard køleren er efter min
mening usædvanlig dårlig konstrueret - tror det er blæseren der
ineffektiv.
Men nu til problemet. Da jeg tog kortet i brug (med standard køleren)
skruede det lynhurtigt ned til 500/594MHz GPU/RAM.
Jeg kan godt stille det tilbage til 650/775 MHz (med ATITool 0.25 Beta 15)
men den har tendens til at hoppe tilbage til den lave indstilling.
Er der en bedre måde at få det til at lade være med det?

Fra : Vega

Dato : 26-09-06 15:04

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men den har tendens til at hoppe tilbage til den lave indstilling.
> Er der en bedre måde at få det til at lade være med det?

Kortet auto justere selv clockfrekvensen. Hos mig kører den 500/594MHz i
windows og når jeg så starter et spil, skruer den op på fuld knald.

Mvh. Vega.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 26-09-06 16:05

>Kortet auto justere selv
>clockfrekvensen. Hos mig kører den
>500/594MHz i
>windows og når jeg så starter et
>spil, skruer den op på fuld knald.
>
>Mvh. Vega.

Nå sådan det er jo rigtigt rart at vide - har du
en 3Dmark score (gerne 3Dmark 03)? Ligger selv på
ca. 18000

Fra : Vega

Dato : 26-09-06 16:33

> Nå sådan det er jo rigtigt rart at vide - har du
> en 3Dmark score (gerne 3Dmark 03)? Ligger selv på
> ca. 18000

Har ikke for 2003, den er lidt for gammel, så det kan du faktisk ikke bruge
til noget. Den tester jo ikke det nyeste som grafikkortet understøtter. Har
en for 2006 udgaven, som er 5501 3Dmark.

Mvh. Vega.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 27-09-06 13:03

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge til noget. Den tester jo ikke det nyeste som grafikkortet
> understøtter. Har en for 2006 udgaven, som er 5501 3Dmark.

Fik score på 5625 - så må det vel være ok! (Skærm opløsning 1280x1024 resten
standard)

Fra : Vega

Dato : 27-09-06 15:40

> [...]
>
> "Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Fik score på 5625 - så må det vel være ok! (Skærm opløsning 1280x1024

Det var også standard her. Det var ikke meget XTX versionen, giver mere end
XT som jeg har.

Mvh. Vega.

Fra : N_B_DK

Dato : 28-09-06 06:15

Karl Erik Nielsen wrote:
> Fik score på 5625 - så må det vel være ok! (Skærm opløsning 1280x1024
> resten standard)

Hvad har du af CPU og ram ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 28-09-06 10:17

> Hvad har du af CPU og ram ?
>
> --

AMD64 X2 4200+ og 1024MB ram

Fra : N_B_DK

Dato : 28-09-06 10:40

Karl Erik Nielsen wrote:
> AMD64 X2 4200+ og 1024MB ram

Fik en score på 56XX på en dual XEON 2.4Ghz (med HT aktiveret) 2GB ram på et
X800 (OS server 2003, da XP kun understøtter 2 CPU)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Vega

Dato : 28-09-06 17:16

> Fik en score på 56XX på en dual XEON 2.4Ghz (med HT aktiveret) 2GB ram på
> et X800 (OS server 2003, da XP kun understøtter 2 CPU)

Den tror jeg ikke på med det grafikkort. Vi snakker om 3Dmark 2006 og ikke
05, hvor din score passer meget godt på.

Mvh. Vega.