Hvad skal bruges ved salg af en knallert?
Fra : UP FRONT

Dato : 25-09-06 15:01

Hej

Min søn vil sælge sin knallert. Hvad skal bruges ved salg af knallerten,
registreringsattest, forsikringspapirer etc.? Jeg kan nemlig ikke huske,
hvilke papirer man overhovedet har på sin knallert.

SrS

Fra : Ole Axelsen

Dato : 25-09-06 16:04

UP FRONT wrote:
> [...]
> knallerten, registreringsattest, forsikringspapirer etc.? Jeg kan
> nemlig ikke huske, hvilke papirer man overhovedet har på sin knallert.

Registreringsattest er nok. Den nye ejer skal jo selv have den forsikret i
sit navn.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : UP FRONT

Dato : 25-09-06 16:06

Men har man overhovedet en registrerings attest til en knallert? Den har jo
ikke nogen nummerplade (og jeg kan ikke finde den).

SrS

Fra : Ole Axelsen

Dato : 25-09-06 16:18

UP FRONT wrote:
> Men har man overhovedet en registrerings attest til en knallert? Den
> har jo ikke nogen nummerplade (og jeg kan ikke finde den).

I mit svar gik jeg ud fra der var tale om en knallert 45, siden du selv
talte om regattest . Hvis det er en 30'er er der ingen papirer. For en god
ordens skyld skal i nok huske at afmelde forsikringen, for selskabet får jo
nok ikke besked om ejerskiftet fra købers forsikringsselskab.

Fra : pc

Dato : 27-09-06 16:34

On Mon, 25 Sep 2006 16:00:52 +0200, "UP FRONT" <UP@not-for-use.c.dk>
wrote:

> [...]
>registreringsattest, forsikringspapirer etc.? Jeg kan nemlig ikke huske,
>hvilke papirer man overhovedet har på sin knallert.

Har selv lige købt brugt knallert til min søn. Der er kun brug for
forsikringspapir på den. Den viser f. eks at den ikke er stjålet da
stelnummer jo står på policen.

Fra : Kell Petersen

Dato : 28-09-06 13:10

Men en god ting er at notere hvilken numre der er på stel og motor , og
andre dele , som eventuelt er nummereret..
Og skrive dem på salgsaftalen ,, så køber ikke bagefter kan påstå at det
halve af knallerten senere var tyvekoster.

Hvis han en dag selv bliver stoppet med lånte dele...