overføre penge til tysk konto
Fra : Keith Held

Dato : 25-09-06 05:10

Hvordan overfører man hurtigst og nemmest penge fra dansk konto til
tysk bankkonto?

mvh

Keith

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-09-06 18:33

Keith Held (slet 01DS5) wrote:
> Hvordan overfører man hurtigst og nemmest penge fra dansk konto til
> tysk bankkonto?

Det kan du f. eks. gøre via Homebank.

Man skal være være oprettet til det, fra sit pengeinstitut.
Da det ihvertfald hos mit ikke er default i opsætningen.
(Fandt jeg ud af da jeg havde brug for det.)

Såvidt jeg ved, er der 2 numre der kræves:
SWIFT og IBAN nr.

Hhv. 11 og 22 bogstaver/tal i mit tilfælde.

Dertil selvfølgelig konto nr.

Alternativt at gøre det ved at gå til pengeinstituttet. I mit tilfælde
krævede de penge for det. Omkring 100 kr.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : www.netink.dk

Dato : 26-09-06 16:59

Hesja

>Hvordan overfører man hurtigst og nemmest penge fra dansk konto til
>tysk bankkonto?

Du skal bruge et IBAN nummer, som svarer ti vores reg. nr
og et SWIFT nummer som svarer til vores kontonummer.

Overførslen kan du formegentlig lave i din netbank, alt efter hvilken
bank du har

Og til en oplysning så er det en gratis manøvre med Skandiabanken !!

Fra : Bo Mortensen

Dato : 28-09-06 10:53

Hej

Det er omvendt af info. i nedenstående indlæg.

SWIFT nummeret, som også kaldes et BIC nr., er modtagerbankens
internationale registreringsnr.

IBAN (International Bank Account Number) er kontonummeret incl. indenlandsk
registreringsnr.

Ejeren af modtagerkontoen skal kunne oplyse disse numre til dig for at du
kan overføre pengene
elektronisk via din netbank.

Du har faktisk selv et IBAN og BIC nummer. Se på dit kontoudtog eller
netbank.

/Bo