Problem m CSS i Netscape 6.1
Fra : Preben Nielsen

Dato : 22-06-01 12:47

I en tabel med en række og to celler vises teksten i den venstre
celle uformateret, mens den i højre celle vises korrekt. Begge
tekster henter formateringsoplysninger fra eksternt stylesheet.
Fejlen optræder kun i Netscape 6.1, ikke i Internet Explorer 5.

Er mine koder forkerte, eller er der noget galt med Netscape 6.1?

Koder:

stil1   {
font-family: Arial Black;
color: #3A6411;
font-size: 18pt;
font-weight: bold;
text-align: center;
}

stil2 {
font-family: Lucida Sans;
font-size: 10pt;
color: #697812;
text-align: right;
width:22%;
}

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Claus Pryds

Dato : 22-06-01 21:45

"Preben Nielsen" <visto@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Fejlen optræder kun i Netscape 6.1, ikke i Internet Explorer 5.
>
> Er mine koder forkerte, eller er der noget galt med Netscape 6.1?

Ja din kode er forkert du har lavet to class men har glemt at definere dine
class rigtigt, du har skrevet stil1
Skal være .stil1

--
MVH
Claus Pryds

Fra : Preben Nielsen

Dato : 23-06-01 10:57

> Ja din kode er forkert du har lavet to class men har glemt at definere dine
> class rigtigt, du har skrevet stil1
> Skal være .stil1

Ja, det har du ret i, men desværre, jeg glemte at skrive .stil1 her i
spørgsmålet i stedet for stil1, men i stylesheetet er punktummet med. Beklager
fejlen her.

Hvad kan der så være galt?

Preben

Fra : Claus Pryds

Dato : 24-06-01 07:54

> Ja, det har du ret i, men desværre, jeg glemte at skrive .stil1 her i
> spørgsmålet i stedet for stil1, men i stylesheetet er punktummet med.
> [...]

Jeg har lavet et tjek på din kode i NN 6.01 og her er der ingen problemer !

Det eneste jeg kan forestille mig er, at NN 6.1 er en beta version og som
følge heraf kan der jo være en bug i versionen.
Du har jo nok læst Jørn Andersens forslag og det er da også den eneste ide
jeg kan komme i tanke om, at du kan prøve.

Sorry

Men du da prøve at sende en mail til NN og gøre dem opmærksom på problemet.
Du kan læse lidt om NN 6.1 på dette link
http://home.netscape.com/browsers/6/index61pr.html?cp=dowpod61pr
Hvor du også kan skrive en kommentar til NN
--
MVH
Claus Pryds

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-06-01 11:38

> [...]
> http://home.netscape.com/browsers/6/index61pr.html?cp=dowpod61pr
> Hvor du også kan skrive en kommentar til NN

Eller endnu bedre (og lidt mere besværligt)... Downloade det seneste nightly
Mozilla-build(http://www.mozilla.org/) og se om fejlen stadig/også er deri.
Hvis fejlen er i Mozilla, så registrer den på http://www.mozilla.org/bugs/
(hvis den ikke allerede er registreret).

Netscape 6.1beta1 bygger på Mozilla 0.91 og den færdige version af Netscape
6.1 vil formodentlig bygge på version 0.92.

--

Mvh.
Stig Nygaard

Homepage: http://home.worldonline.dk/~snygaard/
Rockland: http://www.rockland.dk/
Bandlist.dk: http://bandlist.dk/ - Tjek det nye design ud !

* EB 5/9 2000: http://www.eb.dk/visartikel.iasp?pageID=107578 *

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-06-01 11:06

On Fri, 22 Jun 2001 11:46:58 +0000 (UTC), Preben Nielsen
<visto@get2net.dk> wrote:

Hej Preben,
Et par småting, som *måske* kan have indflydelse:

>stil1   {
>font-family: Arial Black;

font-family: 'Arial Black';
(når der er white-space i font-navne skal de i anf. tegn)

>color: #3A6411;
>font-size: 18pt;
>font-weight: bold;
>text-align: center;
>}
>
>stil2 {
>font-family: Lucida Sans;

font-family: 'Lucida Sans';

>font-size: 10pt;
>color: #697812;
>text-align: right;
>width:22%;
>}

- ellers er der jo to forskelle på de to styles:
stil1 har ingen width
stil2 har ingen font-weight
Måske en af dem er svaret?

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Preben Nielsen

Dato : 24-06-01 11:57

> [...]
> (når der er white-space i font-navne skal de i anf. tegn)

> font-family: 'Lucida Sans';

> - ellers er der jo to forskelle på de to styles:

Hej Jørn
Jeg har nu selv - ved et tilfælde - fundet en løsning, der
virker. Den dybere mening ved jeg ikke om jeg forstår, men det
virker.

Den class der voldede problemer var, som nævnt i mit spørgsmål
stil1, der ikke virkede.
I mit stylesheet stod denne .class1 OVENOVER min definition for
"p" (brødtekst).
Nu har jeg flyttet .class1 definitionen lige NEDENUNDER
definitionen for "p".
Det vigtigste er at det virker. Hvis nogen kan forklare mig, hvad
det handler om, så læser jeg det gerne.
Tak for dine forsøg på at hjælpe! (Jeg prøvede også dine forslag
af, men det gjorde ingen forskel.)

Preben