Ang. public-service kanalen DR
Fra : Thomas

Dato : 19-01-01 12:34

Når DR skriver sådan her i forbindelse med deres player på dr.dk:

"Der vil stadig være nogle få, som bruger et inkompatibelt styresystem
eller har en ældre browser, som ikke vil kunne bruge DR's Netplayer.
Specielt vil enkelte Mac-brugere stadig kunne opleve problemer. Vi
arbejder på at gøre Netplayeren så kompatibel som muligt."

"Enkelte"???? Er der nogen der ved om der er problemer for alle med en
mac - eller kun for en del af mac-brugerne?

Thomas

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 20-01-01 00:06

Thomas <tmo@o-s.dk> writes:

> [...]
>

> "Enkelte"???? Er der nogen der ved om der er problemer for alle med en
> mac - eller kun for en del af mac-brugerne?

Virker fint for mig.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Reynard Fox

Dato : 19-01-01 23:19

In article <3A68263F.A4EE9636@o-s.dk>, tmo@o-s.dk wrote:

> [...]
>

> "Enkelte"???? Er der nogen der ved om der er problemer for alle med en
> mac - eller kun for en del af mac-brugerne?

Det fungerer fint hos mig. Med følgende opsætning: 300 Mhz Yosemite, OS
9.1 ie, Communicator 4.76, Realplayer 8.

Mvh
Reynard …:·

--
....more controversial than Oolon Coluphid's trilogy
of philosophical blockbusters: Where God Went Wrong,

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-01-01 17:01

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> Det fungerer fint hos mig. Med følgende opsætning: 300 Mhz Yosemite, OS
> 9.1 ie, Communicator 4.76, Realplayer 8.
>
> Mvh
> Reynard …:·

Og hvis man ikke ønsker Realplayer ?

Nogen gange er man bare så pissed over at hvis man vil høre netradio
eller se tv/filmklip, så er man tvunget til at benytte bestemte
afspillere. Det gælder:

The Voice
TVDanmark
TV2Lorry
og sikkert endnu flere.

--
Ciao Jesper

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 20-01-01 17:07

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Og hvis man ikke ønsker Realplayer ?
>
> Nogen gange er man bare så pissed over at hvis man vil høre netradio
> eller se tv/filmklip, så er man tvunget til at benytte bestemte
> afspillere. Det gælder:

Tjah... Som UNIX bruger har jeg ingen glæde af streaming QuickTime.
Til gengæld kan jeg få en RealAudio/Video afspiller.

Du kan jo henvende dig til de mennesker hvis programmer du ønsker at
høre, og spørge om ikke de kan sende i mpeg, så kan iTunes også være
med

Åbner standarder er en god ting, da de gør det muligt for
interesserede personer at lave alternative afspillere, hvilket i
længden er til vores alle sammens fordel.

Thomas

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 20-01-01 18:48

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> interesserede personer at lave alternative afspillere, hvilket i
> længden er til vores alle sammens fordel.

Der findes faktisk en QT 4.1 for JAVA , så at du ikke har glæde af det
passer det ikke.
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : Jan Jonasen

Dato : 20-01-01 19:55

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> Der findes faktisk en QT 4.1 for JAVA , så at du ikke har glæde af det
> passer det ikke.

Er du sikker på, at det ikke blot er et Java API til quicktime? Hvis det
er den tingest, man kan få fra Apples hjemmeside, så er det kun et API.
--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 20-01-01 23:43

http://www.apple.com/quicktime/qtjava/index.html

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 21-01-01 00:08

spambait@use.reply.to (Jesper Ørsted) writes:

> http://www.apple.com/quicktime/qtjava/index.html

QuickTime for Java brings together these two powerful technologies,
allowing developers to create Java software that takes advantage of
the power of QuickTime on both Macintosh and Windows.

Hmm. Jeg kan altså ikke se ordet "UNIX" der...

Mvh,
Thomas

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 21-01-01 03:00

> [...]

> the power of QuickTime on both Macintosh and Windows.
>
> Hmm. Jeg kan altså ikke se ordet "UNIX" der...

SVJV er Java platformsuafhængigt, så hvis din UNIX platform understøtter
Java er der frit slag i frikadelledejen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 21-01-01 03:24

spambait@use.reply.to (Jesper Ørsted) writes:

> SVJV er Java platformsuafhængigt, så hvis din UNIX platform understøtter
> Java er der frit slag i frikadelledejen

Forudsat, at der er QuickTime tilgængeligt. I så fald kan jeg kalde
QuickTime inde fra Java. Der er desværre ikke tale om en QuickTime
skrevet i Java (det ville i øvrigt have været ret imponerende!), men
et QuickTime API til Java.

Jeg må vist lede videre efter et program der kan afspille streaming
QuickTime under UNIX

Mvh,
Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-01-01 13:57

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

[...]
> Jeg må vist lede videre efter et program der kan afspille streaming
> QuickTime under UNIX

Prøv lige at kigge på Apples "Darwin Streaming Server". Det er en
Opensource quikctime streaming server der kan afvikles på Unix og
selvfølgelige Darwin!
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 22-01-01 16:19

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> [...]
>
> Prøv lige at kigge på Apples "Darwin Streaming Server". Det er en
> Opensource quikctime streaming server der kan afvikles på Unix og

Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-01-01 18:28

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> ^^^^^^^^

> ^^^^^^
>

> Thomas

Jeg kan vel stadig nå at lære at læse :)
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-01 23:54

> Prøv lige at kigge på Apples "Darwin Streaming Server". Det er en
> Opensource quikctime streaming server der kan afvikles på Unix og
> selvfølgelige Darwin!

At den kan serve betyder ikke at den kan modtage og vise stream. Apple
og Real har iøvrigt indgået et samarbejde så deres streaming servere i
fremtidenn kan serve både Quicktime og Real video/audio.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Jan Jonasen

Dato : 21-01-01 15:37

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> SVJV er Java platformsuafhængigt, så hvis din UNIX platform understøtter
> Java er der frit slag i frikadelledejen

Det er det også, sårn da. Det, Apple der har lavet, er muligheden for at
bruge QuickTime fra java programmer, hvilket stadig vil kræve at du har
en maskine med QT på. Metoden som bruges fra Apples side er ret normal,
når man skal have gammelt software i brug fra sine nye java programmer,
desværre ofres også platformsuafhængigheden i det øjeblik programmøren
vælger at benytte denne mulighed.

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 00:06

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> Der findes faktisk en QT 4.1 for JAVA , så at du ikke har glæde af det
> passer det ikke.

Jo, det kunen være at han ikek havde fundet ud af det. Men det virkede
da fint på DTU's Sun-UNIXmaskienr!

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 22-01-01 01:09

root@NOSPAM.com (DJ Supreme / Peter Perlsø) writes:

> Jo, det kunen være at han ikek havde fundet ud af det. Men det virkede
> da fint på DTU's Sun-UNIXmaskienr!

Hvad præcist virkede under Solaris? Der findes et par programmer der
kan afspille visse QuickTime codecs, men det er ikke det samme som at
hele QuickTime er understøttet...

Thomas

Fra : thorkild

Dato : 21-01-01 09:18

Thomas wrote:

> [...]
>
> "Enkelte"???? Er der nogen der ved om der er problemer for alle med en
> mac - eller kun for en del af mac-brugerne?

------
Umiddelbart kunne jeg heller ikke få det til at du på Mac 7100 med
Netscape 4.7

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen