Mangler jeg RAM og/eller grafikkort ?
Fra : Mikkel L?nborg Friis

Dato : 24-09-06 10:28

Hej - Håber på lidt kvalificeret hjælp indn jeg kaster mig ud i indkøb:

Har en Dell dimension 4550 med nedenstående data (P4A2,4, 512MB, ATI RAdeon
9700TX/128MB): Lidt mere grafiktunge spil som "Oblivion" kører ujævnt med
hakkende grafik. Hvordan kan jeg afhjælpe problemet ? Mere RAM, et bedre
grafikkort - og i så fald hvilket (max omkring 1500) ? (HAr f.ex. set på
XFX Geforce 6800 XTreme) - Eller skal jeg bare finde mig en større PC

Mvh Mikkel

PC

Operativ System Microsoft Windows XP Professional

OS Service Pack Service Pack 2

Motherboard

CPU Type Intel Pentium 4A, 2400 MHz (4.5 x 533)

Motherboard Navn Dell Computer Corporation Dimension 4550

Motherboard Chipset Intel Brookdale i845PE

System Hukommelse 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)

BIOS Type Phoenix (09/23/03)

Kommunikations Port ECP Printer Port (LPT1)

Grafik Kort

Grafik Kort 128 DDR ATI Radeon 9700 TX w/TV_Out Sec (128 MB)

Grafik Kort 128 DDR ATI Radeon 9700 TX w/TV_Out (128 MB)

3D Acclerator ATI R300

Multimedie

Lyd Kort Creative SB Live! Series Audio Processor

Lager

Floppy Drev Floppy disk drive

Disk Drev IBM_DPTA_373420 (33 GB, 7200 RPM, Ultra_ATA/66)

Disk Drev WDC WD600BB_75CAA0

Optisk Drev SAMSUNG CDRW/DVD SM_348B (DVD:16x, CD:48x/24x/48x DVD_ROM/CD_RW)

Partitioner

C: (NTFS) 57168 MB (30245 MB fri)

E: (NTFS) 32632 MB (26839 MB fri)

Hukommelses Moduls Egenskaber

Modul Navn Micron Tech. 16VDDT6464AG_335C4

Serie Nummer 1A2BF366h

Produktions Dato Uge 10 / 2003

Modul Størrelse 512 MB (2 rows, 4 banks)

Modul Type Unbuffered

Hukommelses Type DDR SDRAM

Hukommelses Hastighed PC2700 (166 MHz)

Modul Bredde 64 bit

Modul Spænding SSTL 2.5

Fejl Detekterings Metode Ingen

Opdaterings Frekvens Nedsat (7.8 us), Self_Refresh

Højeste CAS Tilgangstid 2.5 (6.0 ns @ 166 MHz)

2. Højeste CAS Tilgangstid 2.0 (7.5 ns @ 133 MHz)

Hukommelses Moduls Karakteristik

Early RAS# Precharge Ikke Understøttet

Auto_Precharge Ikke Understøttet

Precharge All Ikke Understøttet

Write1/Read Burst Ikke Understøttet

Buffered Address/Control Inputs Ikke Understøttet

Registered Address/Control Inputs Ikke Understøttet

On_Card PLL (Clock) Ikke Understøttet

Buffered DQMB Inputs Ikke Understøttet

Registered DQMB Inputs Ikke Understøttet

Differential Clock Input Understøttet

Redundant Row Address Ikke Understøttet

Hukommelses Moduls Producent

Firma Navn Micron Technology, Inc.

Produkt Information http://www.micron.com/products/category.jsp?path=/DRAM

Fra : Hagar

Dato : 24-09-06 14:32

"Mikkel L?nborg Friis" <mikkelloenborg@friis.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> On_Card PLL (Clock) Ikke Understøttet
>
> Buffered DQMB Inputs Ikke Understøttet
>
> Registered DQMB Inputs Ikke Understøttet

I det forrige nummer af Alt Om Data, der testede de grafikkort med Oblivion,
de havde problemer med selv de største kort, så skal du have spillet til at
køre flydende, så skal der nok ruskes godt i sparegrisen så der er råd til
en helt ny maskine.

Hagar

Fra : Mikkel L?nborg Friis

Dato : 25-09-06 08:21

Tak for svar - Betyder det, der ikke er det store at vinde ved at købe mere
RAM eller bedre grafikkort ?

Mvh Mikkel

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 25-09-06 11:46

"Mikkel L?nborg Friis" <mikkelloenborg@friis.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej - Håber på lidt kvalificeret hjælp indn jeg kaster mig ud i indkøb:

Du skal have mere ram. Og køb noget PC3200 istedet for PC2700.