Eragon
Fra : Morten Bowman

Dato : 23-09-06 23:39

hejsa
Så er der kommet en trailer.
http://www.apple.com/trailers/fox/eragon/
Synes ikke umiddelbart det fanger mig.

Er bøgerne gode?

Fra : Eivind

Dato : 24-09-06 00:02

>hejsa
>Så er der kommet en trailer.
>http://www.apple.com/trailers/fox/eragon/
>Synes ikke umiddelbart det fanger mig.

Narnia møder Dragonheart? :)
lad os hellere få Dragonlance på film..

Fra : John Hinge

Dato : 24-09-06 05:44

On 24 sep 2006 Eivind was heard to say:

> lad os hellere få Dragonlance på film..

Der henledes opmærksomhed på : http://www.imdb.com/title/tt0825245/ :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..
Are you on Drugs ?" Gordo - The Black Hand - KotDT #79

Fra : ufo

Dato : 24-09-06 12:23

Morten Bowman wrote:
> hejsa
> Så er der kommet en trailer.
> http://www.apple.com/trailers/fox/eragon/
> Synes ikke umiddelbart det fanger mig.
>
> Er bøgerne gode?

Bøgerne er sikkert gode hvis man er 12 år gammel. Er ellers rimeligt
ukritisk såsnart det er noget med troldmænd og drager, men det her er
for barnligt, bøgerne fænger bare ikke. Andre vil sikkert være
uenige, so be it.
Efter sigende er forfatteren en amerikansk teenager hvis familie selv
har stået for udgivelsen - iflg hypen er der tale om en ægte
sensation, sådan salgsmæssigt. Herfra ligner det nu mere et pænt
forsøg fra en dreng der har fået Ringenes Herre på hjernen.

hilsen Esther

Fra : PSG

Dato : 26-09-06 22:02

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> hejsa
> Så er der kommet en trailer.
> http://www.apple.com/trailers/fox/eragon/
> Synes ikke umiddelbart det fanger mig.
>
> Er bøgerne gode?

1'eren er nu nogenlunde... jeg læste den samtidig med min 11-årige søn, og
den kunne godt fange mig en smule. 2'eren der ovenikøbet er i 2 bind er
tilgengæld noget af en langtrækker.

- Patrick

Fra : Brian K

Dato : 26-09-06 23:35

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Øj.....den ser da alt for fed ud!!!

Så har jeg noget at glæde mig til

Tak for linket

mvh
brian

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-09-06 08:51

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Gad vide om det blir bedre eller værre end Narnia. Det er dog ikke Disney,
men alligevel er det klart en børnefilm.

Jeg syntes den ser lidt fesen ud, men det kan være den overasker. Så vil jeg
hellere se den nye Harry Potter.

Mvh. Martin

Fra : Peter Rongsted

Dato : 27-09-06 13:29

On Wed, 27 Sep 2006 09:51:26 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>men alligevel er det klart en børnefilm.
>
>Jeg syntes den ser lidt fesen ud, men det kan være den overasker. Så vil jeg

Hvad er problemet i at se dem begge? Der er ca et halvt år mellem de
kommer op.

Peter

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 27-09-06 21:53

> Hvad er problemet i at se dem begge? Der er ca et halvt år mellem de
> kommer op.

Jeg skal da nok også få set det hele - men traileren fanger mig bare ikke.

Mvh. Martin

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-12-06 23:17

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal da nok også få set det hele - men traileren fanger mig bare ikke.

Please, spar jeres penge.
Jeg har lige siddet og set denne rædsel af en dragefilm.

Jeg er ellers fuldt og helt til den slags, men herre Jemini hvor er Eragon
ringe.
Havde familien ikke siddet med i biografen havde jeg forladt mit sæde en
trediedel inde i filmen.
Den er en rædsel af et dårligt screenplay. Skuespillet hjerteløst og
kedeligt - på niveau med dilletant teater. nej ringere.

Spoiler varsel:

De har gudhjælpe mig ikke en gang slået superskurken ihjel endnu, så der må
komme en 2'er. Jeg håber dælme, de løber tør for penge inden da.

Fra : Kim2000

Dato : 29-12-06 23:49

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> De har gudhjælpe mig ikke en gang slået superskurken ihjel endnu, så der
> må komme en 2'er. Jeg håber dælme, de løber tør for penge inden da.

Øh.... Ja, enten må du være faldet i søvn eller ikke fulgt med. Det antydes
ikke at der kommer en mere, det fortælles nærmest direkte.

Men ellers er jeg da enig i den er halvringe. Det hele går for hurtigt, det
er som at se en fire timers historie kogt ned til 2 timer. Filmen bliver alt
for overfladisk, fx ser man dem træne een gang, hvor han viser at han ikke
kan ret meget, to minutter senere slås han som en pro, måske fulgte jeg
heller ikke godt nok mere, men jeg opdagede i hvert fald ikke at der gik 2-3
måneder fra de mødes til de er klar til kamp. Den eneste grund til jeg
vidste det, var fordi min kammerat havde læst bogen og fortalte det.

mvh
Kim

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-12-06 11:59

Frodo Nifinger wrote:

> De har gudhjælpe mig ikke en gang slået superskurken ihjel endnu, så der må
> komme en 2'er.

Nej, en 5'er. Og jeg forventer, at den mandlige og kvindelige
hovedperson viser sig at være søskende - og børn af den onde konge.

Jeg så den i biografen i går sammen med min søn, og det undrer mig lidt,
at ingen andre i tråden har bemærket, at det er en genindspilning af
Star Wars Episode IV:

For mange år siden eksisterede der nogle riddere med magiske evner. En
ung, arrogant ridder slog de andre riddere ihjel og nåede ret højt til
tops i samfundets fødekæde.

Mange år senere starter filmens tid. Vi lever nu i et terroriseret
samfund, hvor alle er bange for magthaveren/-erne. Her følger vi en ung
prinsesse på flugt. Hun har stjålet noget fra magthaverne, som vil kunne
bruges i et oprør. Hun bliver fanget, men inden da når hun at sende det
stjålne væk.

Det falder i hænderne på vores unge helt, som bor hos sin onkel uden at
vide noget om sine forældre. Onklen bliver senere dræbt i forbindelse
med eftersøgningen af det stjålne.

For at forstå hvad han har fået fat i, kontakter vores unge helt en
gammel mand, som tilfældigvis bor i området. Denne gamle mand viser sig
at være en af de få tilbageblevne riddere, og under hans oplæring viser
den unge mand, at han ikke alene har de samme magiske kræfter som
ridderne, men også har et helt unikt talent for at bruge dem. Der tales
i den forbindelse om en overnaturligt kraft "which flows through
everything", og som han skal lære at beherske.

Sammen tager de to ud på en farefuld rejse, hvor de først befrier den
unge prinsesse - hvilket koster den gamle mand livet - hvorefter de
opsøger oprørerne. Desværre leder de samtidigt magthaverne på sporet af
oprørernes base, og så starter det store slag, som oprørerne vinder.

Slaget er vundet, men krigen fortsætter, og der er lagt op til flere
episoder.

Ja, jeg ved godt, at Star Wars IV også bare var bygget over et generisk
eventyr, men alligevel...

--
Allan Olesen

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 01-01-07 16:01

> [...]
> at ingen andre i tråden har bemærket, at det er en genindspilning af Star

Dejligt jeg ikke har set den endnu. Det lyder som en slemmere film. Men fedt
med din pointering af starwars referencen, jeg håber dog ikke at de
fortsætter på denne måde. Husk på det er noget så poppet som en TRILOGI! Så
forvent 2 film mere.

Mvh. Martin

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-01-07 03:36

Allan Olesen wrote:

> [...]
>
> Jeg så den i biografen i går sammen med min søn, og det undrer mig
> lidt, at ingen andre i tråden har bemærket, at det er en

LOOOL, du har sq ret, Eneste afvigelse, jeg kan se er, at Darth Wader
versionen i Eragon dør i episode IV. JEg kan sqitte huske hvad gutten med de
dårlige tænder hedder i den film.
Men døde det han gjorde, ja
May the force be with us to avoid the next disaster of a film

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-01-07 19:49

Frodo Nifinger wrote:

> LOOOL, du har sq ret, Eneste afvigelse, jeg kan se er, at Darth Wader
> versionen i Eragon dør i episode IV.

Nej, Eragons Darth Vader lever endnu. I Eragon er det kongen, der er den
tidligere ridder, som udryddede de øvrige riddere.

Men indrømmet - der sker lidt sammenblanding af rollefordelingen mellem
konge / skygge i forhold til kejser / Darth Vader.

--
Allan Olesen