Musikvideo i Windows 95.
Fra : Per

Dato : 23-09-06 12:33

Hej alle,

I Windows 95 fulgte der en musikvideo med, hvor der optrådte en kvinde
som sang mens hun (og resten af gruppen ?) gik på gaden med fodgængere
og biler omkring sig. (Det er desværre alt hvad jeg kan huske ..)

Er der nogle af jer som kan huske, hvad melodien og kvinden/gruppen
hedder ?

Per

Fra : Bruno

Dato : 23-09-06 13:55

Per wrote:
> [...]
> og biler omkring sig. (Det er desværre alt hvad jeg kan huske ..)
>
> Er der nogle af jer som kan huske, hvad melodien og kvinden/gruppen

Ikke huske, men det var hurtig fundet med google. Det var Edie Brickell
med Good Times.

Mvh

Bruno

Fra : Per

Dato : 23-09-06 15:04

Bruno < dont.use@this.address.ever > skrev følgende:

> Ikke huske, men det var hurtig fundet med google. Det var Edie Brickell
> med Good Times.
>
> Mvh
>
> Bruno

Hej Bruno,

Tak for hjælpen. Jeg _havde_ faktisk prøvet Google - men åbenbart med
forkerte søgeparametre.

Per

Fra : Peter Holm

Dato : 28-09-06 21:56

> Tak for hjælpen. Jeg _havde_ faktisk prøvet Google - men åbenbart med
> forkerte søgeparametre.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Per

downloades her:
http://hobbes.nmsu.edu/cgi-bin/h-browse?dir=/pub/multimedia/video/avi/winavi/

Fra : Per

Dato : 28-09-06 22:22

Peter Holm < phc@stofanet*REMOVE*.dk > skrev følgende:

> downloades her:
> http://hobbes.nmsu.edu/cgi-bin/h-browse?dir=/pub/multimedia/video/avi/winavi/

Hej Peter,

Tak for info - er i fuld gang med at hente - og glæder mig til et gensyn
med denne smukke sang.

Per

Fra : Holst

Dato : 28-09-06 22:11

Bruno wrote:

> Ikke huske, men det var hurtig fundet med google. Det var Edie Brickell
> med Good Times.

Et dejligt nummer. Findes i øvrigt på det ganske dejlige album Picture
Perfect Morning, som var Brickells første soloalbum, efter hun gik fra
The New Bohemians, som hun tidligere havde udgivet to album sammen med,
henholdsvis Shooting Rubberbands at the Stars og Ghost of a Dog. Først
ti år senere udkom hendes andet soloalbum med titlen Volcano. Hun skulle
dog for nylig have fundet sammen med The New Bohemians igen, så det
atter er Edie Brickell & the New Bohemians, og skulle have udgivet et
nyt album i år. Man burde helt klart kigge nærmere på det.

Fra : ASKF

Dato : 29-09-06 04:57

Holst ytrede sig i <451c3a82$0$3465$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>atter er Edie Brickell & the New Bohemians, og skulle have udgivet et
>nyt album i år. Man burde helt klart kigge nærmere på det.

Vil det sige at hun har fået løst sin kontrovers med Geffen Records?

Hun havde jo bundet sig til at lave tre albums ved dem, og de nægtede
hende at udgive det tredie da der ikke var nogen oplagte hits, så i
stedet udgav The New Bohemians et live album "The Mohauq Sessions" der
kun blev solgt online.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Holst

Dato : 29-09-06 08:34

ASKF wrote:

> Vil det sige at hun har fået løst sin kontrovers med Geffen Records?

Så voldsomt meget om Brickell ved jeg ikke. Jeg var ikke klar over, at
der var en kontrovers med Geffen.

> [...]
> hende at udgive det tredie da der ikke var nogen oplagte hits, så i
> stedet udgav The New Bohemians et live album "The Mohauq Sessions" der

Det har jeg aldrig hørt om.

Jeg kender til de to første album sammen emd The New Bohemians og det
efterfølgende soloalbum. Dernæst gik der ti år, og hun udgav sit andet
soloalbum, og senest har jeg hørt, at der er udgivet et nyt album sammen
med The New Bohemians. De første fire har jeg, men det sidste mangler jeg.

Fra : ASKF

Dato : 29-09-06 13:31

Holst ytrede sig i <451ccc5f$0$3534$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med
dette:

>Så voldsomt meget om Brickell ved jeg ikke. Jeg var ikke klar over, at
>der var en kontrovers med Geffen.

>Det har jeg aldrig hørt om.

Forstår jeg godt, da den hedder "The Live Montauk Sessions", jeg huskede
lidt forkert

> [...]
>med The New Bohemians. De første fire har jeg, men det sidste mangler jeg.

Ja, det blev udgivet i august har jeg nu læst mig til (og jeg skal helt
sikkert have det købt). Der er en discography på
<http://annette.net/music/ebnb/>.

"The Live Montauk Sessions" blev solgt direkte fra
<http://www.newbohemians.com/> samt ved deres koncerter, men er åbenbart
ikke længere til salg.

På <http://www.woyaho.com> er der masser af mp3 og videoer.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-09-06 13:31

Haha det er sgu da næsten nostalgisk... Det var jo en af de første gang
jeg så en PC spille rigtig video, da jeg så den sang video der...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as