codecs
Fra : Mr. D

Dato : 22-09-06 13:46

Ved ikke om dette er off topic, men er der nogen der ved, hvilke codecs
(hvilken pakke) man skal have for at være godt med, og hvor den er at finde?

simon

Fra : Jubii

Dato : 22-09-06 14:59

On Fri, 22 Sep 2006 14:45:39 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film
>Ved ikke om dette er off topic, men er der nogen der ved, hvilke codecs
>(hvilken pakke) man skal have for at være godt med, og hvor den er at finde?
>
>simon

Søgning på codecs pack giver Søgeresultaterne 1 - 100 ud af 1.800.000 på dansk
og engelsk for codecs pack (0,62 sekunder) (google)

http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm
eller efter temperament.

Fra : Mr. D

Dato : 08-10-06 09:50

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 22 Sep 2006 14:45:39 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk>
> wrote:
> in dk.kultur.film

Tak for hjælpen

simon

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-09-06 17:15

Mr. D wrote:

> Ved ikke om dette er off topic, men er der nogen der ved, hvilke
> codecs (hvilken pakke) man skal have for at være godt med, og
> hvor den er at finde?

Det afhænger af hvad du afspiller...

Freeware programmet GSpot er en god start
http://www.videohelp.com/tools?tool=GSpot
Det kan fortælle dig, hvilke codecs der bruges i din video fil.

ffdshow kan også løse mange problemer for dig
http://www.videohelp.com/tools?tool=ffdshow
(formelt er det ikke et codec, men et DirectShow filter med indbyggede
codecs).

Derudover vil jeg foretrække at installere de manglende codecs enkeltvis
i seneste versioner i stedet for at downloade codec packs.

Gode video codec sider er
www.videohelp.com
www.free-codecs.com
www.afterdawn.com
www.doom9.org

Og så burde dette spørgsmål nok være stillet i en anden gruppe.

--
Jesper Lund