Erfaringer med ferie i Ungarn
Fra : Jackster

Dato : 22-06-01 08:52

Hej!

Jeg skal på ferie med min kæreste til ungarn her til sommer og vil gerne
høre lidt til jeres erfaringer med Ungarn som ferie mål.

/Henning

Fra : MaLLeSiTe

Dato : 22-06-01 10:45

   Hej Henning.

   Min Kæreste og jeg tog en uge til Ungarn/Budapest sidste sommer, og
det var en dejlig tur. Vi havde mellem 35 og 40 Grader hele ugen. Nu er jeg
ikke den af os to der har holdt så mange storby-ferier, så det var
selfølgelig noget nyt for mig. Vores tur skulle så handle om at fået gået
nogle kilometer frem og tilbage i byen for at choppe, og det kan man sige
at vi fik gjort. Seværdigheder så vi ikke så meget af, men et par stykker
blev det til. Man kan tage en smut ud på øen mellem Buda og Pest
(MargretheØen.) Det er en bette fin ø hvorpå der er en park. Ellers meget
hyggelig. Vi tog også over en af de mange broer dernede, over til Pest for
at "bestige" det bjerg derovre, og for at få en is..
   Alt i alt var det sgu en udmærket tur, men i forhold til Prag
(Tjekkiet), hvilket vi besøgte en måned efter, så er Budapest ingenting,
hvis man vil rundt i små butikker og markeder (Det vil vi!). Der er ét
stort marked i Budapest og det var så også det.

   Ellers en meget dejlig tur.

   Nu ved jeg selfølgelig ikke om det til Hovedstaden i skal til, men nu
har du hørt mine erfaringer dernede.

   Mvh. Martin

Fra : Inger Buchard

Dato : 24-06-01 19:42

Jeg synes, I skulle søge mod de ungarske vinområder i den sydlige del af
landet. Pecs er en spændende by, området leverer fine vine, byen er præget
af folkeblandingen i Østeuropa, der er billigt, og man er tæt på grænsen til
tidl. Jugoslavien.

Fra : Stig Friis

Dato : 28-06-01 20:44

Jeg kan varmt anbefale Eger ca 120 km øst for BP.
Utrolig flot gammel by med et herligt badeanlæg, ca 10 pools.

Fra : mirx

Dato : 01-07-01 12:35

pas på pengepung ... he he
mvh mirso

Fra : sutstraksmin

Dato : 22-04-02 18:58

"Hej Henning.
Jeg har boet i Pecs som ligger i sydungarn i 5 mdr. Jeg kan på det
varmeste anbefale denne dejlige by, som ligger i et vinområde, nær den
jugoslaviske grænse. Byen er på størrelse med Århus og har en spændede
historie med muslimsk overherredømme i et par hundrede år. byen er
arkitektonisk en blanding af muslimsk og kristen kultur. Hvis du tager
derned bør du absolut tage en tur til Mohacs, som ligger kort tid
derfra, dette er en meget spændende historisk by!
God rejse
mvh
Petersen

http://www.kandu.dk/