"DOCTYPE" dtd
Fra : Klaus Petersen AKA P~

Dato : 22-06-01 08:26

Jeg bruger følgende "doctype"

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Når jeg validerer min URI/URL vil den ikke acceptere LEFTMARGIN
og TOPMARGIN. Jeg har hørt om andre der har samme problem. Jeg
har også hørt at der skulle være en måde man kunne tilføje sin
egen *.dtd fil som så ville acceptere LEFTMARGIN og TOPMARGIN.

Er jeg helt af sporet, eller findes der er måde at løse dette på?

Hilsen PEDER

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Martin

Dato : 22-06-01 11:02

On Fri, 22 Jun 2001 07:25:54 +0000 (UTC), Klaus Petersen AKA PEDER
<webmaster@web-blast.dk> wrote:

>Jeg bruger følgende "doctype"
>
><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
>"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

HVIS der nu skulle være en enkel eller to "fejl" på din side.. og du
bruger dtd'en med linket så "smider" dem fejlene væk ogt ikke bruger
dem *mener jeg*

Sådan er det ihvertfald hvis man har scrollbars på.. så bliver de
fjernet nå man tager linket med!

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Prøv at bruge denne...

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-06-01 15:43

Martin wrote:

> HVIS der nu skulle være en enkel eller to "fejl" på din side.. og du
> bruger dtd'en med linket så "smider" dem fejlene væk ogt ikke bruger
> dem *mener jeg*

Mener du i browseren? Hvis du gør det, tager du fejl, der findes AFAIK
endnu ikke en browser der bruger DOCTYPE erklæringen til noget som
helst. Den er udelukkende til validering.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-06-01 16:03

Lars Hoffmann <larshoffmann@teleline.es> wrote in

> Mener du i browseren? Hvis du gør det, tager du fejl, der findes AFAIK
> endnu ikke en browser der bruger DOCTYPE erklæringen til noget som
> helst. Den er udelukkende til validering.

Både IE 6 og NN 6 har så vidt jeg ved 2 forskellige modes, som er afhængige
af DOCTYPE erklæringen.

IE 6:

Jeg kunne ikke lige finde noget tilsvarende for NN 6, men jeg mener at den
også er god nok.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-06-01 16:09

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> Både IE 6 og NN 6 har så vidt jeg ved 2 forskellige modes, som er afhængige
> af DOCTYPE erklæringen.

Det har du sørme ret i, lyder som en virklig god idé

Fra : Lars Nyberg

Dato : 22-06-01 16:28

> [...]
> har også hørt at der skulle være en måde man kunne tilføje sin
> egen *.dtd fil som så ville acceptere LEFTMARGIN og TOPMARGIN.

Du bør vel i stedet bruge CSS til at definere din margin.
Det der med egen dtd må være noget man kan med XHTML som jo bare er XML så
den kan du ændre næsten til hvad du vil.

Lars

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-06-01 16:50

"Lars Nyberg" <Lars@rnospamnyberg.gs> wrote in

> Du bør vel i stedet bruge CSS til at definere din margin.
> Det der med egen dtd må være noget man kan med XHTML som jo bare er XML
> så den kan du ændre næsten til hvad du vil.

hmmm ... hvis man skal være helt stringent ... så er xHTML vist en
mellemting imellem html og xml ... fx giver tagget "<body>" fint mening i
xHTML - og det gør det ikke i XML.

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp