Amiga->Mac: Hjælp?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-01-01 22:02

Jeg er en garvet Amiga bruger, der her købt en PowerMac G4
men det er ikke uden problemmer.
istedet for at købe et PPC kort til min Amiga, købte jeg en Mac
og nu står jeg med en hel del spørgsmål, da Mac verdenen er en
helt anden end Amiga verdenen !

Jeg søger et gammelt amiga freak der kan hjælpe mig
igang med min Mac

hvis DU findes så giv mig et prej på "ltj@doktor.dk"

nogle af mine problemmer:
hvordan finder jeg min mail folder fra Macfinder
hvordan finder jeg min hotliste/foretrukne fra Macfinder
(efter tilbagekopiering)
findes der et tegne program til mac, som DuluxePaint
???

Hilsen Lasse

Fra : Reynard Fox

Dato : 18-01-01 22:53

In article <3A6759D5.25E2EDE7@doktor.dk>, Lasse Jensen <ltj@doktor.dk>
wrote:

> [...]
> istedet for at købe et PPC kort til min Amiga, købte jeg en Mac
> og nu står jeg med en hel del spørgsmål, da Mac verdenen er en

Oh hoho, bare vent til MacOS X udkommer; Så får du endnu engang adgang
til en Shell, dog ikke AmigaShell (syntax'en vil være lidt anderledes).

> Jeg søger et gammelt amiga freak der kan hjælpe mig
> igang med min Mac

That be me :)

> [...]
>
> nogle af mine problemmer:
> hvordan finder jeg min mail folder fra Macfinder
> hvordan finder jeg min hotliste/foretrukne fra Macfinder

Jeg er ikke bekendt med MacFinder, men er du 'finder' eller er der tale
om et tredieparts program?

> findes der et tegne program til mac, som DeluxePaint???

Jeg bruger ColorIt!, fra:
http://www.microfrontier.com/
Det minder lidt om DeLuxePaint; Versioner før 4.0 har ikke animation
(ver. 4 kan lave Gif animationer). Prisen er også meget tæt på DPaint.
Desuden har ColorIt multiple undo... DPaint har kun en enkelt undo/redo.

Der mangler bare en dynamisk Ram-disk og et program som Directory Opus
(samt system X), så har vi en genfødt Amiga :)

Mvh
Reynard …:·

--
....more controversial than Oolon Coluphid's trilogy
of philosophical blockbusters: Where God Went Wrong,

Fra : Carsten Matzon

Dato : 19-01-01 15:55

On Thu, 18 Jan 2001 22:52:50 +0100, Reynard Fox wrote
(in message <canis_vulpes-E7F41A.22525018012001@news.cybercity.dk>):

> Der mangler bare en dynamisk Ram-disk og et program som Directory Opus
> (samt system X), s har vi en genf¯dt Amiga :)

Damn jeg savner Directory Opus.Det sparkede altså bare røv...

Mvh

Carsten

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 19-01-01 17:31

carsten@matzon.dk,Ny-Internet writes:
>Damn jeg savner Directory Opus.Det sparkede altså bare røv...

Jeg har den originale DirOpus-kasse stående endnu af nostalgiske årsager.
Men hvad jeg savner endnu mere er Protracker... gud fader hvor har jeg
brugt mange timer på det program.

Ben

Fra : Carsten Matzon

Dato : 19-01-01 20:43

On Fri, 19 Jan 2001 17:31:16 +0100, Ben Knudsen /NNFBEN wrote
(in message <fc.0073fb6b02d175103b9aca00ef476120.2d17544@net.dialog.dk>):

> Jeg har den originale DirOpus-kasse stående endnu af nostalgiske årsager.
> Men hvad jeg savner endnu mere er Protracker... gud fader hvor har jeg
> brugt mange timer på det program.

Damn nu får jeg næsten tårer i øjnene...Protracker...Jamen så siger jeg
Xcopy..hvor mange timer brugte man ikke sammen med dette lille vidunder...
hiiii .. Måske jeg skulle købe mig en brugt amiga 1200 og sidde og drømme
tilbage... ;)

Mvh

Carsten

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 20-01-01 12:20

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> [...]
> hiiii .. Måske jeg skulle købe mig en brugt amiga 1200 og sidde og drømme

Gregs Browser, PlayerPro og FIleBuddy, så er den hjemme :)

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : N/A

Dato : 21-01-01 22:11

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 21-01-01 22:11

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Kan den ikke kun afspille modulerne? Det har jeg da hele tiden troet...

Den registrerede udgave kan du også lave musik med, MOD, ScreamTracker,
MIDI (ja!) osv osv.

Fra : N/A

Dato : 19-01-01 20:47

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-01-01 20:47

> [...]
> hiiii .. Måske jeg skulle købe mig en brugt amiga 1200 og sidde og drømme

Gæt hvem der stadig har sin Amiga 500 med Workbench 1.2, 1MB RAM, extra
floppy, og 20MB Golem HD og over 600 disketter!

/peter

--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 20-01-01 12:20

Peter Kiil <peterkiil@hotmail.com> wrote:

> Gæt hvem der stadig har sin Amiga 500 med Workbench 1.2, 1MB RAM, extra
> floppy, og 20MB Golem HD og over 600 disketter!
>
> /peter

Hehe, jeg bortgiver for tiden små 400 amigadisketter med div. spil og
software gratis!

Fra : Reynard Fox

Dato : 19-01-01 21:41

In article <01HW.B68E13D300010D751088BA20@news.tele.dk>, Carsten Matzon
<carsten@matzon.dk> wrote:

> [...]
> (in message <canis_vulpes-E7F41A.22525018012001@news.cybercity.dk>):

> Damn jeg savner Directory Opus.Det sparkede altså bare røv...

Nu da det viser sig, at der er en del Amiga brugere der bruger denne
usenet konference, så kommer jeg til at tænke på demoer... demo, demoen,
flere demoer.
Og så tænkte jeg, at alle sikkert vil være glade for at se et par gode
Macintosh demoer:
http://www.sfu.ca/~akirczen/
Der anbefaler jeg at man finder hAUJOBB's macrostrange, eller bruger
denne Url (hvis man er doven):
http://earth.multi-media.net/hjb/macrostrange/
Erm, man behøver ikke at have ejet en Amiga eller C64 for at se disse
demoer ;)

Mvh
Reynard …:·