E-Mail
webnoob 5265
gmail spørgsmål
Fra : ttoet

Dato : 20-09-06 20:21

Hvordan ser det ud med spam på Gmail konti? Grunden til spørgsmålet er at
jeg er grundig træt af Hotmails spammængder. Min kone anvender en
hotmailkonto i en netbrugergruppe. Det er det eneste sted hun anvender den,
og nu bliver den oversvømmet med spam. Jeg har selv et par Hotmailkonti
hvoraf den ene ikke har været brugt i ca. 1 år. Der kommer stadig +100
spammails om ugen. Jeg markerer troligt alle mails'ene som spam når jeg
sletter dem, i det forfængelige håb at Microsoft gør noget ved det, men
tvivlen lurer .

Er det bedre med Gmail?

Et andet spørgsmål. Virker Gmail med POP3? Hotmail gjorde engang. Det var
faktisk derfor jeg lavede de forskellige konti. Da jeg senere fik eget
domæne brugte jeg i en periode ikke disse konti. Nu har jeg ikke længere mit
eget domæne, og har i den forbindelse brug for nogle mailkonti med POP3.
(Min udbyder har ikke nok til hele familien .

Sidste spørgsmål. Skal man stadig have en invitation fra en der allerede har
en Gmailkonto, eller er det blevet muligt bare at oprette en sådan?

Thoeger

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-09-06 20:28

ttoet skrev:

>Er det bedre med Gmail?

Der kommer også spam til gmail-konti, men spamfilteret er rimeligt godt,
f.eks. kommer der kun ca 1 spam-mail ind i min indbakke i Thunderbird

Jeg har brugt min gmail-adresse i godt 1½ år i nyhedsgrupperne nu.

> Virker Gmail med POP3?

Ja, derfor bruger jeg den i Thunderbird

>Skal man stadig have en invitation fra en der allerede har en Gmailkonto,

Ja, prøv evt. at klikke på linket i min signatur og gå ind på "Gmail"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-09-06 20:30

Ivan V. Klattrup skrev:

>kommer der kun ca 1 spam-mail ind i min indbakke i Thunderbird

i døgnet, havde glemt at skrive den parameter på, ellers siger det jo
intet om noget som helst.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : ttoet

Dato : 20-09-06 20:48

Hej Ivan,

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
>
> Ja, derfor bruger jeg den i Thunderbird

> Ja, prøv evt. at klikke på linket i min signatur og gå ind på "Gmail"

Takker mange gange for hurtigt svar. Jeg venter spændt .

Har du et par hurtige skud fra hoften om yderligere features/fordele ved
Gmail?

Thoeger

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-09-06 21:12

Den 20 sep 2006 skrev ttoet i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Har du et par hurtige skud fra hoften om yderligere features/fordele
> ved Gmail?

http://mail.google.com/mail/help/intl/da/about.html

Lars Klintholm

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-09-06 21:32

ttoet skrev:

>Et andet spørgsmål. Virker Gmail med POP3? Hotmail gjorde engang.

Hotmail har aldrig fungeret med pop3.

Det er/var en speciel måde det kubbe vruges sammen med Outlook
Express og Outlook.

Fungerer stadig sammen med gamle hotmailkonti samt
betalingskonti.
--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-09-06 21:40

"ttoet" <ttoet@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hotmailkonto i en netbrugergruppe. Det er det eneste sted hun anvender
> den, og nu bliver den oversvømmet med spam.

Det har i flere år været problematisk med mailadresser i nyhedsgrupper, idet
robotter angiveligt høster lystigt netop her.
Der findes forskellige metoder til at undgå/minimere problemet.
Bla. ved i sin afsenderadresse at skrive en email adresse som slet ikke
eksisterer, f.eks. vrøvl@vrøvl.dk. Man skal her sikre sig, at man helt
sikkert ikke får lavet en email, som en anden har, idet den arme stakkel så
får alt spammet i stedet for.
Ulempen er, at når man deltager i diskussioner, kan de øvrige deltagere
aldrig svare dig direkte, da de jo afvises fordi de forsøger at sende til en
ikke eksisterende emailadr.
I stedet kan jeg anbefale at følge anvisningerne her:
http://bertel.lundhansen.dk/spam/spam.php?page=no_spam
Den har jeg selv brugt i flere år, og den virker. Jeg er meget aktiv i mange
grupper og får stort set intet spam.
Kort fortalt går det ud på:
Man har en rigtig emailadresse som f.eks. er vrøvl@vrøvl.dk
Den bruger man så kun til personer man stoler på osv. og ihvertfald ikke i
nyhedsgrupperne. Så opretter man i stedet yderligere en emailadresse som
hedder vrøvlnospam@vrøvl.dk
og bruger den i nyhedsgrupperne.
Fordel: De fleste robotter sorterer emailadresserne fra, hvis de finder
ordet nospam i adressen, idet de så opfatter det som en falsk ikke
eksisterende adresse.
Læs mere om fordelene på linket jeg sendte.
Tidligere brugte jeg en gratis email adresse, som jeg havde oprettet i
Norge. Den har jeg så ikke brugt i flere år, men jeg har holdt liv i den for
sjov, og der kan jeg se, at selv om jeg ikke har været aktiv med denne
mailadresse i flere år, så bliver der sendt minimum 500 spammails til den
hver uge. Dem ser jeg intet til, med den mailadresse jeg anvender nu.

Kurt