El Topo - midnight movies docu
Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-09-06 16:13

Så nogen den udmærkede dokumentar om midnight movies i 70'erne i aftes?

2 af filmene var for mit vedkommende interessante.

Night of the living dead - den står selvfølgelig allerede på hylden, så nok
om den

men men men... jeg er rystet.... El Topo !

Den film så jo helt fantastisk ud. Jeg kender den ikke, men den må jeg se.
Der skulle være en R0 DVD ude, men axelmusic har den umiddelbart ikke...
kender i et dansk site der har den?... hvis ikke, hvor får jeg den så
'nemmest' og billigst? (og selvfølgelig i bedste uncut udgave).

iøvrigt... for sattan hvor må det have været hyggeligt at have siddet der i
Elgins theater got stenet og set film tilbage i 70'erne... man burde lave
den slags private filmaftener... nå nu tænker jeg 'højt' igen (snap -
back to reality)

Fra : Peter Heide

Dato : 21-09-06 02:53

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kender i et dansk site der har den?... hvis ikke, hvor får jeg den så
> 'nemmest' og billigst? (og selvfølgelig i bedste uncut udgave).

ikke fordi jeg gør mig i den slags :

"Presenting the definitive cult Spaghetti Western 'El Topo' (1970) by
renowned Chilean director Alejandro Jodorowsky"

....men ligger derude som en torrent i et krystal klart uncut rip m.
engelske undertekster. de
forbrydere de har hentet den hjem sér ud til at være meget tilfredse ;

min mening: noget forbandet svineri det downloaderi !

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-09-06 16:51

> [...]
> forbrydere de har hentet den hjem sér ud til at være meget tilfredse ;
>
> min mening: noget forbandet svineri det downloaderi !

..avi rip.... skal det ikke gå meget galt før man gider det?

den er godt nok svær at hitte... jeg fandt et italiensk site der skulle have
den på lager, men kunne ikke rigtig få siden til at 'makke ret'
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Heide

Dato : 22-09-06 19:04

> .avi rip.... skal det ikke gå meget galt før man gider det?
>
> den er godt nok svær at hitte... jeg fandt et italiensk site der skulle
> have den på lager, men kunne ikke rigtig få siden til at 'makke ret'

ahh mr. sniper_nolight; det er lidt mere end .avi :

Details: Full DVD rip. 2 hours. Spanish with English or Italian subtitles.
Region protection removed. Ripped with CloneDVD2: MPEG2 PAL 4:3 720x576
Audio Stream Dolby AC-3/2.

tilsyneladende et rip af den italienske udgave som Ole nævner.

Ligger også som en kedelig .avi....dér ude i piratland

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-09-06 19:59

> Details: Full DVD rip. 2 hours. Spanish with English or Italian subtitles.
> Region protection removed. Ripped with CloneDVD2: MPEG2 PAL 4:3 720x576
> Audio Stream Dolby AC-3/2.

den kan jeg sgut finde... kun en 700mb stor avi fil.

meen hvis der er en remastered på vej vil jeg nu osse helst se den. De klip
de havde i dokumentaren var ret gode.

Jeg købte Once upon a Time in the West da den kom i den nye SE udgave og den
er så flot at filmen fik en helt ny dimension for mig, så mine forventninger
til El Topo er allerede skyhøje... måske for høje
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Heide

Dato : 22-09-06 20:19

> [...]
> den er så flot at filmen fik en helt ny dimension for mig, så mine
> forventninger til El Topo er allerede skyhøje... måske for høje

Det tror jeg.Havde den samme forventning til hans " The Holy Mountain" fra
70erne
og blev dødskuffet. Nogen af de dér "kult" ( urgh.træt af det ord )
instruktører er
ikke værd at spilde tid på. Ligesom Coffin Joe, som der også er nogen der
roser
til skyerne ; det er simpelthen det værste bræk. ren name-dropping for
filmnuts
der tror de er noget

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-09-06 20:32

> [...]
> roser
> til skyerne ; det er simpelthen det værste bræk. ren name-dropping for

du har nok ret, resten af filmene i programmet var lidt ligegyldige - især
Pink Flamingos og John Waters var jeg utilfreds med.
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Heide

Dato : 22-09-06 20:23

> den kan jeg sgut finde... kun en 700mb stor avi fil.

Den ligger på www.demonoid.com har Fætter Halløj lige fortalt mig ,i et
DVD-rip.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 22-09-06 15:26

> [...]

> Der skulle være en R0 DVD ude, men axelmusic har den umiddelbart ikke...

Den er ude i Italien med engelske tekster, men kvaliteten er vist ikke god.

Så vent hellere et halvt års tid:

(Snuppet fra http://www.danskhjemmebioforum.dk/ ) :

Filmene (El Topo og Holy Mountain) er netop blevet restaureret med henblik
på første officielle udgivelse efter at krigen imellem Jodorowsky og
rettighedshaveren er ophørt. De vises på NY film festival i oktober. De vil
senere udkomme på DVD - masser af rygter om at Criterion eller Janus Film er
involveret i kommende udgivelser.

Snuppet fra ( http://www.criterionforum.org/ ) :

I saw the Cannes screening of EL TOPO the other night. The film was
introduced by Jodorowsky, and joining him on stage were Jody and Robin
Klein, plus Alejandro's two sons. Jodo' spoke in French, and he explained
the problems he had had in getting the film released, and how happy he was
now that everything had been resolved, and thanked Allan's son and daughter.
It was all very emotional.

The film was digitally projected in Hi Definition from the newly restored HD
master, and it looked absolutely stunning. ABKCO have restored the original
Spanish language version. Earlier in the day I met up with Jody Klein, who
gave me a list of the extras you can expect on the upcoming US DVD releases
later this year, which will tie in with limited theatrical releases of FANDY
Y LIS, EL TOPO and THE HOLY MOUNTAIN.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-09-06 16:53

list of the extras you can expect on the upcoming US DVD releases
> later this year, which will tie in with limited theatrical releases of
> FANDY Y LIS, EL TOPO and THE HOLY MOUNTAIN.

Yay!

Se DET glæder jeg mig så til

Tak.
--