Lufthavn i Rom
Fra : TB

Dato : 20-09-06 07:01

Hej

Har kikket lidt på flybilletter til Rom, og for eksempel Sterling og SAS
flyver til hver sin lufthavn, henholdsvis Ciampino (CIA) og Fiumicino (FCO).
Hvilken lufthavn er at foretrække i forhold til afstand ind til byen? Min
erfaring fra andre storbyer er at det hurtig kan blive dyrt at vælge billige
billetter, fordi man skal regne større kostnader for at komme fra lufthavn
og ind til byen.

Vi regner også med at leje bil, men det formoder jeg burde være muligt i
begge lufthavne.

Mvh Thomas

Fra : TB

Dato : 20-09-06 07:21

Nåh, når man så kikker lidt længre ned på listen, kan jeg se at linket
http://www.adr.it/content.asp?Subc=1361&L=3&idMen=731 har været omtalt, og
er meget informativt. Tak

Thomas

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 20-09-06 08:06

TB skrev:
> [...]
> og ind til byen.
>
> Vi regner også med at leje bil, men det formoder jeg burde være muligt i

OK

Jeg har kun været i Ciampino dengang jeg fløj med Sterlng. Vi tog bussen
ind til byen (stazione Termini) og det kostede vist 5 Euro pro person.
Det tog 25 minutter.

Hilsen Jesper

Fra : TB

Dato : 20-09-06 20:38

25 minutter må man jo sige at være overkommeligt i en så stor by som Rom

Fra : Flinkesen

Dato : 21-09-06 21:41

> [...]
> byen? Min erfaring fra andre storbyer er at det hurtig kan blive dyrt at
> vælge billige billetter, fordi man skal regne større kostnader for at

Hej Thomas

Hvis du bor i Jylland eller evt. Fyn er der store besparelser at hente ved
at flyve ud af Hamborg. Jeg flyver derned en weekend i november med Air
Berlin. 2 voksne t/r = 1500 kr. incl skatter

Mvh.

JK

Fra : TB

Dato : 22-09-06 08:44

Hej og tak for forslaget, men jeg bor i København, så det bliver en lang
rejse. AirBerlin flyver vidst nok også til Rom fra Kastrup, men med meget
begrænsede afgange efter hvad jeg kan se på deres website.

Mvh Thomas

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-09-06 21:29

"TB" <thomas@bendiksen.net> wrote in

> Hej og tak for forslaget, men jeg bor i København, så det bliver en
> lang rejse. AirBerlin flyver vidst nok også til Rom fra Kastrup, men
> med meget begrænsede afgange efter hvad jeg kan se på deres website.

Ellers tjek Air One. http://www.flyairone.it/en/

De har daglige afgange til Rom.

Fra : Claus

Dato : 23-09-06 21:16

Er netop kommet hjem fra Rom. Vi fløj med sterling og de bruger jo
Ciampino. I flyet kan man købe biletter til en særlig sterling bus.
Prisen er 100 kr. for en retur. Busen køre fra lufthavnen 40 min efter
ankomst og retur køre den fra stazione Termini 2½ time før afgang.
det tager ca. 30 min.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-10-06 23:03

Hej Thomas!
Her er et link http://www.italy.dk/turisme/lazio-rom/ask-ciampino1001.htm om
transport fra Fiumicino og Ciampino lufthavne ind til Rom.
Mvh. Jesper