Running Scared....hvad sker der lige her (~
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 19-09-06 21:48

Nu havde jeg hørt så meget godt om Running Scared...og nu har blockbuster
den så til at stå på hylden, så den måtte jeg se...Nå vi lejede den, og vi
glædede os, for jeg havde jo læst her inde, at den skulle være noget af det
fedeste...en af de bedste film længe.....WHAT!!!

Sjældent har en film da skuffet så fælt...synes ikke engang at den var
ok...den var decideret dårlig. Kan slet slet ikke forstå hvad der skulle
være så fantastisk. Hvis det bare er den måde historien er fortalt, så er
det da gjort noget bedre i Snatch...for den her hænger da slet ikke sammen,
man sidder filmen igennem og krummer tæer over de latterlige valg personerne
i filmen laver....

Og så det "twist" til sidst...som lavede hele filmen om fra en rigtig dyster
film, til en feel good movie, hvor passede det da slet ikke ind nogen
steder....og når man tænker på afsløringen til sidst, hvorfor havde hvor
helt så så travlt med at få fat i den pistol...hvad fik han ud af
det???????????

Desuden var historien med det creepy ægtepar da fuldstændig malplaceret, det
hørte ingen steder hjemme, og pludselig skiftede filmen stemning fra
thriller til gyser....

Nej jeg forstå overhovedet ikke hvad folk er så imponeret over....så jeg
snupper sgu et par afsnit mere af Deadwood, se det er godt...

Mvh. Brian

Hvis der var noget der hed dårlig smag, har vi sikkert haft den! (Peter
Sommer)

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 20-09-06 00:43

Brian, Rikke og Kristian skrev:
> [...]
> glædede os, for jeg havde jo læst her inde, at den skulle være noget af det
> fedeste...en af de bedste film længe.....WHAT!!!

Jeg var lige så skuffet som dig, også fordi jeg herinde havde læst at
filmen skulle være fantastisk, og så var den ujævn og uindtagende. Jeg
kan kun erklære mig helt enig i hvert enkelt af dine kritkpunkter, måske
bortset fra det med pistolen, som vist skulle være for fortsat at tækkes
gangstervennerne?

Mikkel

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-06 23:27

In article <45105799$0$20236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE says...
> [...]
> fedeste...en af de bedste film længe.....WHAT!!!
>
> Sjældent har en film da skuffet så fælt...

Sikker på det er den rigtige Running Scared, der er mange med samme
titel :)

Fra : TMJ

Dato : 20-09-06 09:47

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i meddelelse news:45105799$0$20236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...en
farlig masse kritik

Jeg har også set filmen.. Og jeg havde - som andre - også hørt den skulle
være "sindssygt god" og "den bedste film" og lignende fraser.. Og jeg må
egentligt sige, når jeg nu sidder og tænker over det (for det er faktisk en
film, jeg har tænkt forholdsvist meget på, sammenlignet med andre film jeg
har set), og jeg synes faktisk at alt det jeg var blevet "lovet" i
anbefalingerne, holdt stik.
Jeg kan ikke gøre for det, jeg synes ganske simpelt filmen er superfed! Og
hvor kan jeg bare meget bedre lide Paul Walker i rollen som Joey Gazelle,
end hans rolle som Brian O'Conner.

Jeg synes bestemt ikke filmen var usammenhængende - ABSOLUT IKKE - så om der
har været holdt for mange
tisse-eller-hente-snolder-pauser-uden-at-sætte-filmen-på-pause og det er
derfor der ikke synes at være en sammenhæng er jo svært at afgøre. Alt
respekt for andres meninger, men den her film er altså en af de gode!

Jeg er i hvert fald ikke enig i kritikken... men det er vel som med så meget
andet; hvis man skruer forventningerne for højt op, kan man næsten ikke
undgå at blive skuffet

Mvh.
TMJ

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 20-09-06 15:03

"TMJ" <snyd@snyd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> tisse-eller-hente-snolder-pauser-uden-at-sætte-filmen-på-pause og det er
> derfor der ikke synes at være en sammenhæng er jo svært at afgøre.

Det har der ikke, den er set ud i en køre, og med fuld
koncentration...bortset fra mod slutningen, da vi var nød til at spørge
hinanden om det virkelig kunne passe at det her var den rigtig film...men
det var det, Paul Walker der jagter en pistol...

> Alt respekt for andres meninger, men den her film er altså en af de gode!

Ja bestemt, og det var også den respekt der fik os fluks til at leje RS, men
jeg ville virkelig ikke give den mere en 2 ud af 6 stjerner... og det
overrasker mig egentlig at man kan have så forskellig syn på en film
Normalt ved jeg godt hvilke film typer/genrer jeg skal gå uden om...fx ved
jeg godt at hvis folk roser en eller anden amerikansk storfilm, så er der
gode chancer for at jeg ikke kan lide den. Men mindre b-action film, som fx
"Boonduck Saints" eller "Equilibrium" synes jeg rigtig godt om...men den her
fanger mig bare slet ikke, personer er totalt uinteressante, og så synes jeg
slet ikker personernes handlinger i filmen hænger sammen...

Men det her er nok en af den slags film, en´ten bliver man fanget af
stemningen og syens rigtig godt om filmen, eller også gør man ikke

Faktisk var vi enige om at vi var bedre underholdt af Paul Walker i Fast and
the furious...en film vi ellers begge hader...men i sammenligning med denne,
så var underholdningsværdien da bedre...

> Jeg er i hvert fald ikke enig i kritikken... men det er vel som med så
> meget andet; hvis man skruer forventningerne for højt op, kan man næsten
> ikke undgå at blive skuffet

Nej det er rigtigt...men vi blev ikke bare skuffet, vi synes den var dårlig

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 20-09-06 20:55

"TMJ" <snyd@snyd.dk> skrev i en meddelelse

> Alt respekt for andres meninger, men den her film er altså en af de gode!

Men synes du ikke den feel good slutning som filmen havde faldt fuldstændig
uden for resten af filmen. Indtil slutningen kunne jeg være med til at give
den 3 ud af 6, men den slutning var helt ved siden af...Hvorfor skulle han
nu lige pludselig være good guy...det virkede meget amerikansk, at
selvfølgelig kunne man ikke lave filmen uden en helt, og den helt skal jo
være en rigtig helt, skidt med at han har kigget på at en masse mennesker er
blevet nedslagtet, skidt med at han har truet en kvinde med et barn osv....
for hans mening var jo at gøre noget godt...

og hvad med snakken om Oleg var amerikaner eller russer...DU er
amerikaner!!!! som om Oleg skulle være stolt af det

Mvh. Brian

Fra : TMJ

Dato : 24-09-06 12:37

wrote in message news:45119ca6$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
>

> og hvad med snakken om Oleg var amerikaner eller russer...DU er
> amerikaner!!!! som om Oleg skulle være stolt af det

Nej jeg synes ikke den faldt ved siden af.. ganske simpelt fordi han ikke
"pludseligt" blev god.. Han var god hele filmen igennem! Det var bare først
til sidst man fik bekræftet sine forhåbninger om, at han rent faktisk VAR
undercover...

Og så er der da intet i vejen med, at være stolt af at være amerikaner..

MVH
TMJ

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 24-09-06 19:27

> [...]
> "pludseligt" blev god.. Han var god hele filmen igennem! Det var bare
> først til sidst man fik bekræftet sine forhåbninger om, at han rent

Nej det var han altså ikke, I min bog er man ikke et godt menneske hvis man
truer børn på en måde som vores "Helt" gør det. Man er heller ikke et godt
menneske hvis man er vidne til nogle af de grusomheder der sker i filmen,
uden at gribe ind. Ved godt at han er undercover, men det ændrer da ikke på
det. Han opfører sig stadig som et svin...bevares han dræber ikke uskyldige,
men derfor er man altså ikke goodguy alligevel. Selv om at skal forestille
at være småkriminel, kan man altså godt behandle sine børn ordentligt. I
slutningen er han pludselig helt anderledes omkring sin familie, og verdens
flinkeste fyr, mens han i starten er en rimelig træls type....

> Og så er der da intet i vejen med, at være stolt af at være amerikaner..

Nej det er som fint nok, men her var det bare på bekostning af en anden
nationalitet og så er det altså at jeg slår bak

Fra : TMJ

Dato : 25-09-06 14:29

> [...]
>
> Nej det er som fint nok, men her var det bare på bekostning af en anden
> nationalitet og så er det altså at jeg slår bak

Så man er kun et godt menneske, hvis man udelukkende gør gode ting, og
aldrig gør andre skade??? Nu er vi ude i en diskussion om hvornår man er et
godt menneske.. Jeg kan sagtens følge dig, men jeg vælger at se ham i
forhold til filmen. Dvs. filmens øvrige personer, og der har jeg pænt svært
ved at se, at der er nogen der er bedre end ham, når vi taler mænd.. Men
igen.. hvorvidt manden er god eller ond, kan diskuteres fra nu og til Bush
ikke kvajer sig mere (læs: uendeligt). Og det synes jeg igen er irrelevant,
for jeg oplevede ham ikke så det dummeste svin i verden der efter et knips
med fingrene blev verdens sødeste og kærligste menneske.

Jeg synes det er underordnet om det er på bekostning af en anden
nationalitet... For det der var problemet var jo Oleg's rødder. Og jeg fik
da det ud af filmen, at han bare gerne ville være ligesom nabo-drengen. Og
det fik han mulighed for. Og for ham, har russere ikke været verdens bedste
mennesker (altså hans oplevelser med russere) mens han havde gode oplevelser
hos naboen der var amerikaner. Og så kan det næpppe undgås at en knægt på
den alder finder det mere tiltalende at være amerikaner... Så jeg synes det
er helt fint...

Hvad der derimod ikke er fint, var hvis Paul Walker havde sagt at russere
var nogle kommunistiske svin der bla. bla. bla. og de hader amerikanere, så
det er meget bedre at være fra USA.. Så havde det været noget andet.

Mvh
TMJ

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-09-06 17:59

> [...]
> var nogle kommunistiske svin der bla. bla. bla. og de hader amerikanere,
> så det er meget bedre at være fra USA.. Så havde det været noget andet.

Okay kan godt følge dig, vi må nok konkludere at filmen deler vandene...jeg
kommer nok ikke til at se den igen, og dig m.fl. har nok allerede set den en
del gange

Fra : TMJ

Dato : 25-09-06 19:54

wrote in message news:45180ad2$0$14043$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Okay kan godt følge dig, vi må nok konkludere at filmen deler
> vandene...jeg kommer nok ikke til at se den igen, og dig m.fl. har nok
> allerede set den en del gange

Sådan er det med de fleste film vil jeg tro.. Og det er jo sådan set kun en
god ting, og måske de bedste film rent faktisk er dem, der bliver opfattet
mest forskelligt?!
Det er i hvert fald interessant at høre havd andre får ud af de enkelte
film..

Og så har jeg desvære kun fået den set en enkelt gang, men den skal helt
sikkert ses igen p ået tidspunkt

Mvh
TMJ

Fra : Per

Dato : 20-09-06 10:15

> [...]
> det da gjort noget bedre i Snatch...for den her hænger da slet ikke
> sammen, man sidder filmen igennem og krummer tæer over de latterlige valg

Nu så jeg filmen før den blev "over-hyped" af diverse personer, men jeg
fandt den for B-agtig og for meget "wannabe" og ikke noget særligt.

Fra : Brian Christensen

Dato : 20-09-06 20:00

> Desuden var historien med det creepy ægtepar da fuldstændig malplaceret,
> det hørte ingen steder hjemme, og pludselig skiftede filmen stemning fra
> thriller til gyser....

Her er jeg helt enig. Jeg kan faktisk godt lide filmen, men sekvensen med
det ægtepar er lige en tand for meget. Sekvensen er egentlig fed nok i sig
selv, men den hører ikke hjemme i filmen.

Brian

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 20-09-06 20:51

"Brian Christensen" <brianc@fjerndetteesenet.dk> skrev i en meddelelse

> Her er jeg helt enig. Jeg kan faktisk godt lide filmen, men sekvensen med
> det ægtepar er lige en tand for meget. Sekvensen er egentlig fed nok i sig
> selv, men den hører ikke hjemme i filmen.

Nej jeg undrede mig virkelig meget over hvorfor det var med, det virkede
lige pludselig som om jeg var igang med at se SAW III eller noget i den
stil...det faldt overhovedet ikke i hak med resten af filmen...

Mvh. Brian

Fra : Brian K

Dato : 21-09-06 01:33

skrev i en meddelelse news:45119bbc$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> lige pludselig som om jeg var igang med at se SAW III eller noget i den
> stil...det faldt overhovedet ikke i hak med resten af filmen...

Hejsa

Tror ikke helt i "forstår" filmen... Den scene er helt u-undværlig for
filmen - lidt svært at forklare..... tror bare at man skal "finde det spor
som filmen kører i"

Bla så er det det der binder filmens start sammen med resten af filmen - det
er ...... argh... svært at forklare.... personligt så var det en af de ting
i filmen som fik mig til at give den karakteren 10 på IMDB - istedet for
"kun" 9.

Nu tror jeg at jeg vil gå ned og se filmen for 5 gang

mvh
brian

Fra : Mr. D

Dato : 21-09-06 07:04

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filmen - lidt svært at forklare..... Bla så er det det der binder filmens
> start sammen med resten af filmen - det er ...... argh... svært at

Det fik vi ikke så meget ud af Brian

simon

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 21-09-06 16:27

> [...]
>
> Tror ikke helt i "forstår" filmen... Den scene er helt u-undværlig for
> filmen - lidt svært at forklare..... tror bare at man skal "finde det spor

Prøv lige at forklare mig det lidt bedre, vil gerne "forstå" den film... den
eneste ting den episode bruges til, så vidt jeg kan se, er at Paul Walkers
(kan ikke huske hans karakters navn) kone så kan konkludere at Paul ikke er
ond, for de to personernes øjne var onde, og det er Pauls ikke. Synes stadig
ikke det hænger sammen, for de to personer er da måske nok onde, men mere
passende så er de skringrende sindsyge...mens Pauls karakter nærmere kan
betegnes som ond. De ting han lader ske selv om han skal forestille at være
good guy det er da ondt. Måden at behandle kone og børn på i filmen, det er
da ondt, så kan man måske sige at han gør det for en større sag, men det gør
ikke handlingerne mindre onde, men det gør bare at man måske, kun måske, kan
forsvare nogle af dem...

Mvh. Brian