biligste rejse forsikring ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-06 16:43

er der nogen der ved hvem der sælger den ?
jeg skal bare have helbred for 200 000 kr.

Mv. Bo M Mogensen
====================
www.hollymariecombs.dk

Fra : Kim Andersen

Dato : 19-09-06 18:01

Jeg har selv lige fået en rejseforsikring, men fra et uvendtet sted!!!

Hvis du anskaffer dig et MasterCard, så er der faktisk en rejseforsikring
inkluderet.

Europæiske rejseforsikringer skulle have ca. 1.200,- for en måned incl.
bagageforsikring.

Jeg har givet 250,- for et år med mit MasterCard.

Jeg har checket dækningerne, og de matcher helt med andre forsikringer.

MVH

Kim

Fra : Erling

Dato : 19-09-06 18:28

Kim Andersen skrev:
> [...]
>
> Jeg har givet 250,- for et år med mit MasterCard.
>
> Jeg har checket dækningerne, og de matcher helt med andre forsikringer.

Hej.
Har lige kikket på min bank, for det var da noget
af et godt kort at have.
Desværre blev jeg skuffet for min bank (nordea)
skal have 975 kroner om året for et master-card gold,
der har rejseforsikring.
Mit alm. mastercard har ikke rejseforsikring, men
koster også kun 50 kr. om året.
I hvilken bank har du fået det "billige" master-card
med rejseforsikring?
mvh
Erling

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-06 21:28

> [...]
> Mit alm. mastercard har ikke rejseforsikring, men
> koster også kun 50 kr. om året.
> I hvilken bank har du fået det "billige" master-card

ja det ved jeg så ikke men jeg har den danske som jeg lige vil ringe og
spørge

Mv.
Bo

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-09-06 07:47

> [...]
> Mit alm. mastercard har ikke rejseforsikring, men
> koster også kun 50 kr. om året.
> I hvilken bank har du fået det "billige" master-card

Globe Card (SEB).
Oprindeligt var mit et FDM-kort, hvor aftalen mellem SEB og FDM åbenbart er
ophørt. SEB tilbød mig så et kort med rejseforsikring til samme pris (kr.
125/år).

Per

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 20-09-06 19:01

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev:

> Lige et par bemærkninger om MasterCard forsikringer:
>
> 1) Med et almindeligt kort får du højst en smule bedre ydelser end
> sygesikringen. Dvs. ingen dækning i Asien eller Amerika.
>
> 2) Forsikringen dækker kun hvis rejsen er betalt med MasterCard.

Begge ovenstående udsagn er forkerte.

https://www.lsb.dk/lsb/indhold/produkter/betalingskort/Mastercard/rejseforsikring/

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-09-06 00:42

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in

> Begge ovenstående udsagn er forkerte.

Indtil for ganske nyligt var det nu sandt. Lån&Spar har ændret på
betingelserne for deres MasterCard. Og hurra for det, og at du var
opmærksom på det.

Mig bekendt er det imidlertid det eneste MasterCard (der kan erhverves af
"alle") som udsagnene gælder for. Man bør derfor tjekke sine
kortbetingelser hvis man har et MasterCard.

Fra : Steen Johansen

Dato : 19-09-06 19:20

"Bo M Mogensen" <tester@tets.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen der ved hvem der sælger den ?
> jeg skal bare have helbred for 200 000 kr.

> [...]

Det bliver ikke nemt, Man når ikke langt for 200000 i vore dage. Prøv med 5
mill så er det bedre for hunden!
MvH Steen

Fra : jesper outzen

Dato : 20-09-06 08:46

Bo M Mogensen wrote:
> er der nogen der ved hvem der sælger den ?
> jeg skal bare have helbred for 200 000 kr.

Prøv at undersøge din husstandsforsikring, de kan ofte for et mindre
beløb ( jeg betaler 250,- ekstra om året) få en rejseforsikring som
gælder over hele verden.
Alternativt Lån og SparBank har et tilbud til kr. 75,- om måneden med
frit mastercard med rejseforsikring og andre fordele siger de.
jesper 0

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 12:31

jesper outzen wrote:

> Prøv at undersøge din husstandsforsikring, de kan ofte for et mindre
> beløb ( jeg betaler 250,- ekstra om året) få en rejseforsikring som
> gælder over hele verden.

jamen jeg har ingen hustandsforsikring pt ...jeg har noget der heder en
kontainer forsikring der dægger 75 000 kr hvis det hele brænder ned bliver
røvet eller sat under vand.

> Alternativt Lån og SparBank har et tilbud til kr. 75,- om måneden med
> frit mastercard med rejseforsikring og andre fordele siger de.

ok dem vil jeg da lige ringe til :) men kræver det ikke man er kunde ?
tak skal du ha

Fra : N/A

Dato : 27-09-06 18:36

Fra : N/A

Dato : 27-09-06 18:36

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-06 18:36

Johnny Andersen wrote:
> "****- Jens - ****" <a*a**jens@fuglefjams.dk**a*a> skrev i en
> meddelelse news:4516fc26$0$14318$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Weekenden er snart ovre nekro-jens. Håber du har det ligeså sjovt på
> St. Hans til hverdag.....
>
> /Johnny

Well dui er jo osge gifte meder ene tihlanne so dui er joh ikk bede selve
well.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 20-09-06 14:59

jesper outzen <jesper@spamhulfoto.dk> skrev:

> Prøv at undersøge din husstandsforsikring, de kan ofte for et mindre
> beløb ( jeg betaler 250,- ekstra om året) få en rejseforsikring som
> gælder over hele verden.

Man skal undersøge meget nøje om de forsikringer man kan købe som
tillægsforsikring til indboforsikringen rent faktisk dækker.

Hos mit forsikringsselskab var der en fin lille gummi§ om, at hvis
Udenrigsministeriet frarådede unødvendige rejser til et land/område
ville de ikke dække. Det er som sådan også fint nok, men det fik mig jo
til at overveje lidt og spurgte ind til, hvorvidt de ville dække, hvis
UM ændrede rejsevejledningen efter jeg var taget afsted. Dette fik jeg
ikke et direkte svar på - ja de mente ligefrem, at jeg burde lade være
med at tage til Thailand - det var i foråret, hvor den politiske
situation godt nok ikke var specielt stabil, men de øvrige deciderede
rejseforsikringsselskaber havde ingen problemer med at sælge mig en
forsikring.

Så man skal se sig godt for og passe på. Jeg endte med at købe hos
Europæiske, hvor der specifikt angives, hvilket land man rejser til ved
tegningen, og der er ikke en tilsvarende gummi§. Der var i øvrigt ingen
problemer da jeg så rent faktisk fik brug for forsikringen pga. et
maveonde.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : jimmi1311

Dato : 20-09-06 09:17

> [...]
> Mit alm. mastercard har ikke rejseforsikring, men
> koster også kun 50 kr. om året.
> I hvilken bank har du fået det "billige" master-card

Jeg er sikker på at du godt kan få et alm. mastercard med
rejseforsikring, men det koster selvfølgelig lidt mere end 50 kr
Det kan man i hvert fald i de fleste andre banker.

Husk så også at Mastercard forsikringen dækker hele året og alle i
husstanden. GUld kortet har en bedre forsikring en det alm. kort, så
overvej det hvis du rejser meget

MVH
Jimmi Wolff

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 12:28

jimmi1311 wrote:

> Husk så også at Mastercard forsikringen dækker hele året og alle i
> husstanden. GUld kortet har en bedre forsikring en det alm. kort, så
> overvej det hvis du rejser meget

Ja jeg rejser en del har så været forhindret det sidste år p.gr sygdom - men
planen er jeg vil bosætte mig i nok i nord Thailland i fremdtiden fra
oktober til maj også være her hjemme og I Italien fra maj til oktober ....

bedste hilsner
Bo

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 20-09-06 15:15

> [...]
> oktober til maj også være her hjemme og I Italien fra maj til oktober ....

Ja, så dækker en rejseforsikring ikke. De fleste "kort-forsikringer" dækker
kun op til 3 måneder, nogle vist nok endda kun 1 måneds sammenhængende
rejse.

Kennet

Fra : Bjarne

Dato : 20-09-06 16:41

Pernille og Kennet Föh skrev:

> Ja, så dækker en rejseforsikring ikke. De fleste "kort-forsikringer" dækker
> kun op til 3 måneder, nogle vist nok endda kun 1 måneds sammenhængende
> rejse.

De årsrejseforsikringer, som jeg kender til, dækker een måned ad gangen,
men kan så forlænges ved ophold over en måned.

Hvis man bor fast i et land i lang tid, kunne det måske også være værd
at tjekke lokale forsikringer. De dækker så ikke hjemtransport, men det
kunne være de var billigere?

Bjarne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-09-06 18:32

"jimmi1311" <wolff13@gmail.com> wrote in news:1158740208.693980.134660
@b28g2000cwb.googlegroups.com:

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-09-06 08:12

"Bo M Mogensen"
> er der nogen der ved hvem der sælger den ?
> jeg skal bare have helbred for 200 000 kr.

> [...]

Prøv at tjekke her www.worldnomads.com men altså slet
ikke så billigt som nogle af dem der er nævnt, måske dækningen
er forskellig. Der bor mange udlændinge i nord Thailand, måske
en ide at snakke med dem, de plejer at have tjek på den slags.
-max-