Flest opsamlingsalbum?
Fra : Anders Hansen

Dato : 19-09-06 11:04

Nogen der ved, hvilken sanger/gruppe, der har udgivet flest
opsamlingsalbum? Mit bud er Alvin Stardust, men måske er der andre.
Jeg ved, at Smokie også er gået til den, men der er måske også
danske bands?!

Så vidt jeg ved, har han udgivet følgende opsamlinger (defineret som
flere genudgivne end nye sange og ikke live-optagelser):

No Parking Space (1977)
Greatest hits (1977)
Rock on with Alvin (1980)
Alvin Stardust Profile (1982)
20 of the best: The Collection (1987)
Greatest Hits (1990)
Hits go on (1993)
The very best of (1995)
Still standing: Latest & greatest (1997) (enkelte nye numre, men flest
gengangere)
Greatest Hits (1997)
The Alvin Stardust Story (2001)
The platinum collection (2005)

12 i alt. Desuden er de samme sange indspillet op til 3 gange i
forskellige live-udgaver.

Samlet set er over halvdelen af hans albums opsamlinger...

Ikke at jeg er fan af ham, men en pris skal han da ha': Mest kitsche
album:

http://www.alvinstardust.com/content/content_2006/disco_alvin_albums_alvin_stardust.htm

Mvh.
Anders

Fra : Michael

Dato : 19-09-06 11:47

"Anders Hansen" <hansen.anders@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja det kommer jo lidt an på hvordan man regner.
Michael Learns To Rock har udgivet 11 forskellige Greatest Hits med
forskellige titler.
Men én findes i en almindelig udgave og også i en VCD udgave med video
karaoke tracks i stedet for lyd tracks.
En anden findes i flere udgaver med lidt forskellige numre på.
En tredje findes i en CD version, en VCD version og en DVD version.

Ialt har de udgivet 22 Opsamlinger fordelt på ca. 14-15 forskellige set ud
fra hvilke numre der er på, og fordelt på 11 helt forskellige titler.

Du kan se dem alle her: http://www.mltr-universe.dk/Discography.php

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-09-06 12:09

Ville det ikke være mere interessant at måle forholdet mellem
compilations og nye albums? Fx. Dizzy Miss Lizzy udgav 2 albums og
derefter en dobbelt CD med greatest hits :D

Men ellers har Frank Zappa også udgivet en hel del (men også vildt mange
albums):

http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Zappa_discography

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 19-09-06 16:01

"Esben von Buchwald" <use-net@amokk.spam-DANMARK> wrote in message
> [...]
> CD med greatest hits :D
>
> Men ellers har Frank Zappa også udgivet en hel del (men også vildt mange

Frank Zappa er lidt speciel på den måde, at man ikke altid kan regne med, at
versionerne af numrerne på omsamlingerne er de samme som på de oprindelige
udgivelser. Det er nærmere reglen end undtagelsen, at der er tale om et nyt
mix evt. med studio overdubs eller et nyt arrangement.

Fra : Kasper Jensen

Dato : 19-09-06 19:17

"Esben von Buchwald" <use-net@amokk.spam-DANMARK> skrev i en meddelelse
> Ville det ikke være mere interessant at måle forholdet mellem
> compilations og nye albums? Fx. Dizzy Miss Lizzy udgav 2 albums og
> derefter en dobbelt CD med greatest hits :D

Hmmm, hvis man ser på Red Warszawas udgivelser på Fætter Gusten, så
startede de med en Greatest Hits. Derefter udsendte de en single,
hvorefter det blev tid for Greatst Hits 2.

Fra : Thomas

Dato : 19-09-06 20:59

"Esben von Buchwald" <use-net@amokk.spam-DANMARK> skrev i en meddelelse
> Fx. Dizzy Miss Lizzy udgav 2 albums og derefter en dobbelt CD med greatest
> hits :D

Det var nu kun en enkelt CD med Greatest Hits, og
så var der en live-CD med som bonus

Men et Band som Doors må da også ligge pænt til
på listen... Jeg har da ihvertfald 4-5 forskellige
Greatest Hits udgivelser med dem...

mvh. Thomas

Fra : Lars Rindsig

Dato : 19-09-06 22:26

Thomas wrote:

> Men et Band som Doors må da også ligge pænt til
> på listen... Jeg har da ihvertfald 4-5 forskellige
> Greatest Hits udgivelser med dem...

Hvorfor i grunden? Der må da være et enormt overlap. Bortset fra de to
dobbelte sæt, der blander "greatest hits" med demoer og rarities, er det
vel stort set de samme numre der går igen på alle Doors-opsamlingerne.

Andre bud, i øvrigt:

- Deep Purple
- Elvis Presley (rettighedshaverne til hans optagelser har jo mildest
talt ikke været lige så karrige med at give licens til
tredjeparts-compilations som fx Beatles)

lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Steen

Dato : 19-09-06 21:28

Anders Hansen wrote:

> [...]
>
> Samlet set er over halvdelen af hans albums opsamlinger...
>
> Ikke at jeg er fan af ham, men en pris skal han da ha': Mest kitsche

Mit gæt ville være

Elton John eller Eric Clapton

Hilsen

Steen

Fra : Lars Holst

Dato : 20-09-06 12:28

"Anders Hansen" <hansen.anders@yahoo.dk> said in

> [...]
>
> Samlet set er over halvdelen af hans albums opsamlinger...
>
> Ikke at jeg er fan af ham, men en pris skal han da ha': Mest kitsche

B.B. King.
Uden tvivl.

--
Lars Holst

Fra : Martin

Dato : 20-09-06 17:44

"Anders Hansen" <hansen.anders@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Nogen der ved, hvilken sanger/gruppe, der har udgivet flest
opsamlingsalbum?

Et bud er Dolly Parton eller Cliff Richard...

Martin

Fra : Empitris

Dato : 22-09-06 04:16

Mit bud er The Ventures.