Hund med på ferie ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-09-06 21:06

Nu skal jeg jo have min lille 4½ kgs nøgenhund med - rent praktisk kontakter
jeg den Thailandske ambassade for at høre hvad de kræver - men hvem skal man
spørge for at få hende med ind i landet igen ?

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : aaaa-Jens-aaaa

Dato : 19-09-06 07:25

Bo M Mogensen wrote:
> Nu skal jeg jo have min lille 4½ kgs nøgenhund med - rent praktisk
> kontakter jeg den Thailandske ambassade for at høre hvad de kræver -
> men hvem skal man spørge for at få hende med ind i landet igen ?

Sælg dog lortet til en grill bar dernede, de æder jo sådan noget lort???

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-09-06 07:47

> Sælg dog lortet til en grill bar dernede, de æder jo sådan noget lort???

Jeg forstår dit dæknavn :)

Per

Fra : aaaa-Jens-aaaa

Dato : 19-09-06 08:13

Per Thomsen wrote:

> Jeg forstår dit dæknavn :)
>
> Per

tror du jeg er et skib??

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-09-06 09:23

> tror du jeg er et skib??

I hvert fald på dybt vand :)

Per

Fra : aaaa-Jens-aaaa

Dato : 19-09-06 09:54

Per Thomsen wrote:

> I hvert fald på dybt vand :)
>
> Per

det er fordi jeg prøver at holde pillebo under vand...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-06 16:48

Per Thomsen wrote:

> I hvert fald på dybt vand :)
>
> Per

hi Per nu er jeg lidt kreativ med mit kill filter så jeg kan ikke se hvem du
svare - ? - men guds fred med det - det er nok ***jens*** der er ude og
opdage tilværelsen uden for mudder gruppen - ***jens*** er ikke gavet med en
forstand der gaver ham med evnen til at se forskel på muddergruppen og andre
grupper hvorfor man med fordel kan undlade at svare ham.
Der findes en skribent der tager sig af det og med denne støtte pædagog er
***jens*** godt hjulpet , thi da han ikke evner at formidle sig på andre
måde til verden ind som du har set på det du har svaret om Ejwind for
tilskud fra komunen for at skrive sammen med ***jens*** er der ingen der
ved -

fut :
dk.snak.mudderkastning

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-09-06 18:27

"Bo M Mogensen" <tester@tets.dk> wrote in

> Nu skal jeg jo have min lille 4½ kgs nøgenhund med - rent praktisk
> kontakter jeg den Thailandske ambassade for at høre hvad de kræver -
> men hvem skal man spørge for at få hende med ind i landet igen ?

Har du den fjerneste idé om hvad det er du potentielt vil udsætte det lille
dyr for?

Fra : michael

Dato : 20-09-06 21:33

Jeg tænkte det samme. Både de to lange flyrejser og så opholdet et meget
varmt og fugtigt sted vil da ikke være særlig behageligt for et dyr, der
er vant til vores tempererede klima.

/michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-09-06 01:09

michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in

> Jeg tænkte det samme. Både de to lange flyrejser og så opholdet et
> meget varmt og fugtigt sted vil da ikke være særlig behageligt for et
> dyr, der er vant til vores tempererede klima.

Det var nu primært flyrejsen jeg tænkte på.

Uden at have andet belæg for mit udsagn, end hvad jeg har set gennem mine
år i Københavns Lufthavn, så vil jeg anslå at hver 4. dyr får psykiske
mén efter en flyrejse, hver 20. dyr får fysiske mén, og en halv procent
overlever slet ikke.

Det bedste er at finde anden transport, det næstbedste at sende dyret som
cargo. Så kan man betale sig fra (med erstatningsansvar hos speditøren)
at dyret behandles så humant som muligt. For mig er der så ikke flere
muligheder, og slet ikke hvis dyret skal rejse transit gennem en eller
flere lufthavne, hvor flyselskabet ikke har nogen kontrol over hvad der
sker med dyret.

Det er ikke ond vilje hos det personale der skal håndtere dyrene. Men
derimod ofte uvidenhed eller tidspres. Man tænker ikke på at en hund og
en kat lukket inde i et lille mørkt rum sammen kan udløse raseri og/eller
angst hos den ene eller begge.

Man tænker ikke på at luftturbulens kan få bagage til at vælte ned over
dyrene, eller at et tæt pakket lastrum måske ikke har iltcirkulation nok
til en stor hund.

Endelig overvejer de færreste sjovt nok at et dyr altså skal af med
afføring m.m. på en lang rejse, så dyret har valget mellem at ligge i sit
eget skidt og møg eller holde sig.

Og nu ser vi så helt bort fra de påvirkninger dyret får af at blive
lukket inde i et trangt, mørkt rum i flere timer. Helt alene med en masse
fremmede lyde og lugte.

Fra : ****- ja - ****

Dato : 24-09-06 22:50

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Og nu ser vi så helt bort fra de påvirkninger dyret får af at blive
> lukket inde i et trangt, mørkt rum i flere timer. Helt alene med en

det er vel ikke anderledes end at den bor hos pillebo???

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-06 18:34

****- ja - **** wrote:

> det er vel ikke anderledes end at den bor hos pillebo???

Well hos mgi bor kune mgi og en rotte eler er det too rotere? so hwade er
diit pobleme.