Valg af lejer
Fra : Thomas

Dato : 21-06-01 23:41

Vilken type lejer ville i vælge når motoren skal renoveres skf er et godt
mærke ved jeg men der findes jo mange typer prisen er ikke afgørende da jeg
godt vil betale det som nogle gode lejer koster.

mvh. Thomas

Fra : RpR

Dato : 22-06-01 14:14

> [...]
jeg
> godt vil betale det som nogle gode lejer koster.

SKF laver nok de bedste lejer der kan købes for penge, det er ihvertfald min
erfaring. Ingen af de SKF lejer jeg har brugt i tunede motorer er gået i
stykker.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Thomas

Dato : 24-06-01 14:44

Jeg tænker mere på der er vel flere serier af lejer inden for SKF. hvilken
serie er bedst har prøvet at se på skf's hjemmeside men der står ikke meget
om de serier de har.

Hvis RpR læser dette.
Hvor mange km. har du kørt på skf lejer inden at de skulle skiftes igen.

mvh. Thomas

Fra : RpR

Dato : 24-06-01 18:12

> Jeg tænker mere på der er vel flere serier af lejer inden for SKF. hvilken
> serie er bedst har prøvet at se på skf's hjemmeside men der står ikke
meget
> om de serier de har.

Der findes flere slags, ja. Der står typisk et nummer på dit originale leje,
brug det når du skal bestille nye.
Hvis du kan, så få dem med kulfiber (carbon) belægning, de er utroligt
holdbare.

> Hvis RpR læser dette.
> Hvor mange km. har du kørt på skf lejer inden at de skulle skiftes igen.

Jeg har endnu ikke været ude for at skulle skifte nogle af SKF's lejer =)
Kørte 12000km på min FS-1 med SKF.
3000km på min Honda Dax
8000km på min Yamaha Neo's (der har været grov tunet siden den kom hjem i
garagen, dvs 15km efter den blev købt, heh..) Ved ikke om Neo'sen har SKF,
men jeg tror det næsten.

Fra : The_Killer

Dato : 24-06-01 21:18

Hvad er SKF's hjemmeside?

Hvem forhandler SKF lejere?

Kan de bruges til en Derbi Senda R??

Thomas H. Andersen

RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h571a$78p$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Thomas

Dato : 24-06-01 22:12

Ja skf har lejer i alle størelser..du skal bare ha nummert på lejerne det
står på selve lejet. T.hansen har skf lejer.
men ellers tror jeg at du kan få fat i dem hos en maskinforretning eller hos
sanistål eller et sted hvor der forhandles auto dele. www.skf.dk

mvh. Thomas

Fra : Thomas

Dato : 24-06-01 22:25

Hvilken type motor er det der sidder på en katana ?.

Jeg har kørt 6300 km. og der er lidt slup i krumptap's lejerne (lidt tidligt
syntes jeg) ikke meget men slup er der. plumpen røg efter 26km. og tun
cylinder 70ccm kom på efter 1000 km. og siden karburator osv. osv.

Det bliver da også sjovt at prøve at se om hvordan en ordenlig høj polering
af hele benzinens vej giver studs krumptabs hus cylinder.

Fra : Gundersen

Dato : 05-07-01 20:38

Hej

> Ved ikke om Neo'sen har SKF, men jeg tror det næsten.

Det er det ikke! =(

Miranelli/Yamaha bruger Koyo lejer!, men de er minst lige så gode som SKF!

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Lovlig

Fra : RpR

Dato : 05-07-01 22:24

> Det er det ikke! =(

Der kan man bare se =)

> Miranelli/Yamaha bruger Koyo lejer!, men de er minst lige så gode som SKF!

Hmm, har aldrig hørt om det mærke før? Men hvis minarelli kan stoppe det i
deres motorer kan det ikke være helt i skoven..

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com