Norton Antivirus Security
Fra : IKJ

Dato : 18-09-06 16:01

Min datter har en HP computer, præinstalleret med Norton Antivirus Security
2005

Hun købte opdatering for adskillige måneder siden, men kort efter gik PCèn
ned (HDD problem) og efter hun fik PCèn tilbage fra HP, total formatteret
har PCèn siden kørt på en fornyet 3 måneders prøveperiode.

Nu vil Norton Antivirus Security 2005 gerne inden 1.10.2006 have at hun
køber en ny update.

Den hun allerede har købt og har ordrebekræftelse på løber til 15.4.07

Hun har i virvaret af pop-ups fra Symantec ikke kunnet finde stedet hvor hun
skal indtaste ordrebekræftelsesnummer.
Hun bliver hele tiden henvist til sider(en) hvor hun kan købe hvad hun
allerede har købt.

Hvor indsætter hun ordrebekræftelses nummeret (10 cifret) så hun kan udnytte
de sidste 6 måneder af den købte update???

IKJ

Fra : Bjarne Chr

Dato : 18-09-06 19:29

"IKJ" <trukrevisletdette@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor indsætter hun ordrebekræftelses nummeret (10 cifret) så hun kan
> udnytte de sidste 6 måneder af den købte update???

Prøv her
http://symantec.atgnow.com/advisor/pages/symantec/templates/docopen.jsp?URL=http://service1.symantec.com/SUPPORT/custserv.nsf/docid/2004011514110746

--
Venlig Hilsen
Bjarne

Fra : Bjarne Chr

Dato : 18-09-06 19:42

> [...]
>
> Hvor indsætter hun ordrebekræftelses nummeret (10 cifret) så hun kan
> udnytte de sidste 6 måneder af den købte update???

måske bedre her
http://symantec.atgnow.com/advisor/pages/symantec/templates/docopen.jsp?URL=http://service1.symantec.com/SUPPORT/custserv.nsf/docid/2004011514110746
a.. Keys have 11 characters and start with 2 capital letters
b.. If you see a 0, it is the number 0 and not the letter O.
c.. Keys look something like this: AB123456C89
d.. Be careful to type the key exactly as it appears in the email

--
Venlig Hilsen
Bjarne

Fra : IKJ

Dato : 19-09-06 12:18

Tak til Bjarne for svaret og sendte links.

Vi vil nu prøve om vi kan få det til at virke. Ellers ryger det ud!

Nu spørger min datter til et telefonnummer/hotline til Norton Internet
Security 2005 og/eller Symantec dk.
Hun har ikke kunnet finde sådant telefonnummer.

Er der nogen som kender dette nummer eller har man slet ikke en hotline

Ikj

Fra : Bc

Dato : 19-09-06 19:11

> [...]
> Hun har ikke kunnet finde sådant telefonnummer.
>
> Er der nogen som kender dette nummer eller har man slet ikke en hotline

I kan prøve her
http://symantec.atgnow.com/advisor/pages/symantec/templates/docopen.jsp?URL=http://service1.symantec.com/SUPPORT/custserv.nsf/docid/2004011514110746
men de er tunge at danse med, og det er deres programmer også, de har ikke
lavet noget fornuftigt siden vi kørte med DOS og Norton Commander Er Det
en HP Pavilion? Ellers drop Norton og brug Windows egen Firewall og et
gratis virus program som f.eks AVG
http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5 Ellers prøv om HP kan (vil)
hjælpe jer Hewlett-Packard Engholm Parkvej 8 3450 Allerød Tlf: 4812 1000
mandag - torsdag 08.00 - 17.00 fredag: 08.00 - 16.30
--
Venlig Hilsen
Bjarne

Fra : Bc

Dato : 19-09-06 19:39

> [...]
> Hun har ikke kunnet finde sådant telefonnummer.
>
> Er der nogen som kender dette nummer eller har man slet ikke en hotline

OK Det kunne man så ikke bruge linken til, de gemmer sig godt, men så gør vi
sådan her Kundeservice kan hjælpe dig med spørgsmål om abonnement,
registrering, returvarer og andre ikke-tekniske spørgsmål. Hvis du skal have
hjælp med en produktbestilling, en overførsel, eller hvis du har spørgsmål
om betaling af et køb via Symantec Store, kan du kontakte Kundeservice hos
Symantec Store (på engelsk).
Kundeservice er åben mandag til fredag. Kontakt kundeservice: på Tlf. 3544
5700 fra 9-17
http://www.symantec.com/region/dk/techsupp/telsupp_cs_other.html

--
Venlig Hilsen
Bjarne

Fra : IKJ

Dato : 20-09-06 13:37

Endnu engang tak til Bjarne for svarene som straks er videresendt til min
datter.
Med alle de links og ikke mindst telefonnummeret, burde hun vel kunne finde
ud af det.

Du spørger om det er en HP Pavilion, ganske rigtig det er en HP Pavillon
A1219.dk købt den 5.2.06 med alt, Drum und Dran, installeret.

Mit forslag til min datter var også at skippe Norton og installere/køre med
det som du foreslår.
Jeg har prøvet at afinstallere Norton nogle gange. Det kan være rigtig
tricky. Men:
på min datters HP er Norton præinstalleret så det bliver vel endnu mere
besværlig at få slettet dette

Jeg kører selv med Router(NAT),Windows firewall og AVG, og sammen med
"Microsoft Defender" "Ccleaner" har jeg sjældent problemer.

Tak for svarene hilsen IKJ

Fra : John

Dato : 20-09-06 13:59

> [...]

> rigtig tricky. Men:
> på min datters HP er Norton præinstalleret så det bliver vel
> endnu mere besværlig at få slettet dette

http://majorgeeks.com/download.php?det=4749

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039?Open&src=&docid=2001092114452606&nsf=nav.nsf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

Mvh John

Fra : Bc

Dato : 20-09-06 18:50

> [...]
> tricky. Men:
> på min datters HP er Norton præinstalleret så det bliver vel endnu mere

Selv tak, den er et par år nyere end min HP t660 dk. Men jeg havde ingen
vrøvl med at fjerne Norton, via kontrolpanel tilføj fjern programmer, Men
Prøv også lige at finde ud af om HP stadig kører med at man selv skal lave
sin Recovery DVD og en TOOLS CD Hvis de stadig gør det er det vigtigt at I
bruger en mærkevare DVD skive, for man får kun lov til at lave den en gang.
Tools Cd'en er ikke så kritisk den kan man lave lige så mange gange man
vil.Personligt synes jeg at det er noget knold med det recovey halløj der
burde være en XP CD og en CD med driverne med i stedet for.
--
Venlig Hilsen
Bjarne

Fra : IKJ

Dato : 21-09-06 07:30

Du spørger om det er en HP Pavilion, ganske rigtig det er en HP Pavillon
A1219.dk købt den 5.2.06 med alt, Drum und Dran, installeret.
IKJ

********************************
Tak for svarene fra John og Bjarne.

Når man køber en HP, skal man stadig selv brænde sin Recovery DVD og en
TOOLS CD.
Det er rigtig surt og hvis man ikke læser manualen, står man med skægget i
postkassen,når det går galt.

Det havde min datter forsømt og da PCèn (HDD) går ned står hun uden dette
værktøj og må købe det hos HP pris mellem 200-300 kr og 14 dages
leveringstid.

Man må så formode at begge CD-ROM virker, når/hvis hun får brug for dem

Hilsen og tak IKJ

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 21-09-06 08:58

> [...]
> leveringstid.
>
> Man må så formode at begge CD-ROM virker, når/hvis hun får brug for dem

Ja de er dygtige hos HP, hvis de ellers har pladret lige så mange
programmer, brændersoftvare, DVD afspiller. Norton, osv. på jeres HP. Som
der var på min, så bør selve recovery skiven være en DVD skive. der ligger
sikkert også en "skjult" recovery partion på computeren på drev D som kan
startes med Tool Cd'en. Det gjorde der på min,

Hilsen Bjarne.

Fra : IKJ

Dato : 21-09-06 16:45

> [...]
> leveringstid.
>
> Man må så formode at begge CD-ROM virker, når/hvis hun får brug for dem

****************************

HP Pavillon A1219.dk har en recovery på F10 uden tab af data og uden brug af
CD-ROMs,
men hvis dette ikke lykkes, er der kun een mulighed tilbage.
Fuld recovery/geninstallation med tab af data og så skal man benytte sin
Recovery DVD og TOOLS CD .

Som du bemærker, havde vi vidst alt dette på forhånd, havde vi aldrig valgt
en HP Pavillon

IKJ

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 11-10-06 19:01

On Wed, 2006-09-20 at 14:36 +0200, IKJ wrote:
> Jeg kører selv med Router(NAT),Windows firewall og AVG, og sammen med
> "Microsoft Defender" "Ccleaner" har jeg sjældent problemer.

Og uden administrator rettigheder?

Prøv evt. at gæt hvem der normalt få problemmer med virus, dem
med eller uden administrator rettigheder?