Utilsigtet fed skrift i Excel 2003?
Fra : Peter Jensen

Dato : 18-09-06 15:39

Jeg har noget stående i en celle med fed skrift. Når jeg skriver i cellen
nedenunder bliver dette også med fed skrift.

Hvorfor mon?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 18-09-06 15:47

Hej Peter.

Måske har du formateret cellen til Fed.
Måske har du indsat en række under din Fede celle og dermed fået formatet
"ned".
Måske har du brug genvejstasten Ctrl + D, som kopierer ovenstående celle.
Måske har du kopieret en ande celle som var fed.
Måske har du ved et uheld flyttet en celle med musen.
Måske har du fed i din template.

Det er svært at sige, men der er mig bekendt ikke er MS problem.

Benyt evt. genvejstaste Ctrl +f (UK = Ctrl + b) for at fjerne FED.

Jørgen Bondesen

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-09-06 16:27

"Joergen Bondesen" <bondesen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er svært at sige, men der er mig bekendt ikke er MS problem.
>
> Benyt evt. genvejstaste Ctrl +f (UK = Ctrl + b) for at fjerne FED.

Hej Jørgen

Det er noget med et flueben som skal sætte/fjernes således at formateringen
ikke "tages med ned" når jeg trykker <enter>. Jeg er før blevet guidet i
dette forum hver gang jeg har reinstalleret Pc'en eller har skiftet ud og
jeg kan aldrig huske hvilket flueben det drejer sig om.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 18-09-06 18:15

Den 18 sep 2006 skrev Peter Jensen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> før blevet guidet i dette forum hver gang jeg har reinstalleret
> Pc'en eller har skiftet ud og jeg kan aldrig huske hvilket flueben

Funktioner, Indstillinger, Rediger:
Udvid listeformater og formler

Sakset fra hjælpen:
Marker denne for automatisk formatering af nye elementer, der føjes til
slutningen af en liste, så de svarer til formatet i resten af listen.
Formler, der gentages i hver række, kopieres også. Hvis formater og
formler skal gentages, skal de forekomme i mindst tre af de fem sidste
rækker før den nye række.
Citat slut

Lars Klintholm

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-09-06 20:51

"Lars Klintholm" <nospam2006@klintholm.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Formler, der gentages i hver række, kopieres også. Hvis formater og
> formler skal gentages, skal de forekomme i mindst tre af de fem sidste

Ja, det er jo nok det jeg skal bruge. Ganske vist har jeg jeg ikke noget som
hedder "Udvid listeformater og formler", men "Udvid dataområdeformater og
formler" selvom der også står "Udvid listeformater og formler" i min hjælp.

Tak for tippet.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 18-09-06 21:33

> [...]

> noget som hedder "Udvid listeformater og formler", men "Udvid
> dataområdeformater og formler" selvom der også står "Udvid

Det hedder også "dataområdeformater" i menuen hos mig
Godt at du fandt den, selv om jeg var lidt upræcis

> Tak for tippet.

Velbekomme, og tak for tilbagemelding

Lars Klintholm

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 18-09-06 18:39

Hej Peter.

Jeg må erkende, at jeg ikke kendte denne facilitet (se Larses beskrivelse),
men jeg synes ikke det er helt fair, at du stiller et spørgsmål hvor du ikke
fortæller halvdelen af svaret, synes du.

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-09-06 20:57

> [...]
> beskrivelse), men jeg synes ikke det er helt fair, at du stiller et
> spørgsmål hvor du ikke fortæller halvdelen af svaret, synes du.

Nej, du har ret, men jeg var lidt forvirret over at jeg ligesom manglede et
punkt (se mit svar til Lars) i forhold til Excels hjælpefunktion og hele
tiden skulle rette på formatet i min kasserapport. Jeg skal nok være mere
specifik en anden gang!

--
Venlig hilsen
Peter Jensen