For lidt strøm til 7600GS?
Fra : P Kaasing

Dato : 18-09-06 15:03

Hej,

Jeg har installeret et Club 3D GeForce AGP 7600GS 256MB, for en bekendt og
instalelret den nyeste driver fra NVDIA. Første gang havde jeg desværre
glemt at sætte det ekstra strømstik i grafikkorttet, og fik derfor en fejl
om at der var for lidt strøm til kortet. Jeg satte derefter strømstikket i,
fjernede driveren og geninstallerede den. Men nu bliver den ved med at komme
med den fejlmedelelse, selvom alle strømstik er sat i. Under min fejlsøgning
satte jeg også en ny strømforsyining i computeren på 450 Watt fra NorthQ, så
der burde være strøm nok derfra.
Nogen der har nogle gode løsningsforslag?

/Poul

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 11:03

"P Kaasing" <kaasingæøå@æøåhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra NorthQ, så der burde være strøm nok derfra.
> Nogen der har nogle gode løsningsforslag?

Har du prøvet med en systemgendannelse (vel at mærke gendannelse fra før de
installerede driverne den første gang) ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 29-09-06 16:26

P Kaasing wrote:
> [...]
> satte jeg også en ny strømforsyining i computeren på 450 Watt fra NorthQ, så

Jeg har det samme kort - havde husket stikket men får også meddelelsen.
Jeg får den dog kun hvis jeg lige har tændt spanden. Har den stået et
stykke tid, slukkes og så tændes igen med det samme kommer den ikke.
Det kunne tyde på noget der lige skal varmes op selvom det lyder lidt
dumt :) Den sensor der måler det kunne jeg godt tænke mig at kunne
aflæse med everest, sandra el. lign, så man selv kunne se hvor meget
eller lidt strøm der er til rådighed. Jeg overvejer at smide en ext.
psu på til kortet for at se om det virkelig er fordi der er for lidt.
Jeg har dog ikke andre strømslugende ting i maskinen og 400 watt burde
være nok til det skulle jeg mene...

> Nogen der har nogle gode løsningsforslag?

næh - men hører gerne hvis der er ;)

/hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : P Kaasing

Dato : 29-09-06 22:05

Har fundet en mulig løsning på club 3d's hjemmeside. De foreslår at man
starter op i fejlsikret tilstand, fjerner driveren til grafikkortet,
genstarter og går ind i BIOS, hvor man så skal øge FSB'en med 1-2%,
genstarte og hente den nyeste NVIDIA driver pt ver 91.47 og så skulle det
køre.
Jeg har prøvet denne løsning, desværre kan man ikke umidelbart øge FSB'en på
bundkortet, men jeg øgede FSB Spectrum med 1% det virkede ikke, derefter
øgede jeg istedet med ½% (De eneste to valgmuligheder) og det har
tilsyneladende hjulpet på problemet.
Club 3D skriver dog at de er opmærksomme på problemet og arbejder med en ny
BIOS til kortet.

/Poul

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 29-09-06 22:15

P Kaasing wrote:
> [...]
> tilsyneladende hjulpet på problemet.
> Club 3D skriver dog at de er opmærksomme på problemet og arbejder med en ny

ohh spændende :) tak for info - det skal da lige prøves.

/hilsner

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 30-09-06 12:48

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> ohh spændende :) tak for info - det skal da lige prøves.

nå - det viser sig at cpu'en er "locked" og jeg ferfor ikke kan
komme til at justere FSB på bundkortet (asus p4c800-e deluxe).

Må vente til bios-update fra club-3d...

/hilsner