Underligt 7900GT problem
Fra : mkrarup@gmail.com

Dato : 18-09-06 13:22

Hej.

Jeg har et lidt underligt problem med mit relativt nye setup.
Den første måned kørte maskinen upåklageligt og helt stabilt, men
pludselig kom der et langt og tre korte bip da jeg ville starte
maskinen. Har fundet ud af den fejlkode betyder intet grafikkort eller
at graffikkortet fejler.
Underligt nok kan jeg lade maskinen stå tændt og efter lidt tid
kommer opstartslyden fra windows, dog uden noget billede.

Nå, men ud og i med grafikkort og ram, stadig samme fejl.
Bestemmer mig for at vente lidt og så prøve igen (Strømmen til
maskinen helt slukket) hvorefter computeren virker igen.

Det er så sket 3 gange nu, og alle gange har løsningen været at
pille strømmen fra i en times tid, så kører det hele igen (en halv
time uden strøm er ikke nok). Senest prøvede jeg bare at rykke kortet
ud af bundkortet (strøm slukket, naturligvis) og lade det ligge i en
time (mens bundkortet så har fået standby strøm igen), sætte det i
igen, hvorefter maskinen booter uden problemer.

Mit gæt er at det er grafikkortet der er smådefekt, men ville lige
høre her om nogen har prøvet noget lignene, eller kan give mig et
hint om hvad der kan være galt.

Mit setup består af:
Core 2 Duo E6300
ASUS P5B Deluxe Wifi
XFX 7900GT M470
Corsair DDR-6400-C5
+ diverse drev.
Strømforsyningen er en Antec 450W der fulgte med Sonata 2 kabinettet.
Den skulle være god for samlet set over 35A på 12V fordelt på to
rails, så den skulle ikke være problemet.

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne at intet i systemet er
overclocket.

Med venlig hilsen
Martin Krarup