Radeon 1900XTX/Zalman
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 18-09-06 11:33

Har et Club3D Radeon 1900XTX som bliver
alt for varmt.
Har overvejet at montere en Zalman VF900-CU -
eller måske en Fatal1ty FC-ZV9.
Er der nogen der har nogen erfaringer med nogen
af ovenstående dele?

Fra : Vega

Dato : 18-09-06 17:13

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har overvejet at montere en Zalman VF900-CU -
> eller måske en Fatal1ty FC-ZV9.
> Er der nogen der har nogen erfaringer med nogen

Hej.

Jeg har et Sapphire X1900XT, hvorpå jeg har monteret en Zalman VF900-CU.
Det fungere bare super! Let installation af køler + memory heatsink.
Kortet holder sig på omkring 40 grader idle og omkring 50 grader ved full
load. Dette er med en kabinet temp. på ca. 33 grader. Den kan du trygt købe
og montere.

Mvh. Vega.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 20-09-06 08:31

"Vega" <vega84@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kortet holder sig på omkring 40 grader idle og omkring 50 grader ved full
> load. Dette er med en kabinet temp. på ca. 33 grader. Den kan du trygt

Takker for svaret - mit kort er for resten også fra Sapphire.
Jeg bestemte mig for Fatal1ty versionen da blæseren kan
rotere lidt hurtigere - bare for at være på den sikre side.
Til info kører jeg nu med 500MHz på coren - så jeg
forventer da jeg kan køre med 650MHz når jeg får
monteret den nye køler idag.

Fra : Vega

Dato : 20-09-06 15:28

> [...]
> Til info kører jeg nu med 500MHz på coren - så jeg
> forventer da jeg kan køre med 650MHz når jeg får

Ok, men det får du ikke brug for alligevel. Min kører med ca. 1800rpm.

Mvh. Vega.