Ny HTPC - Geforce FX7600GT Med HDCP og pas~
Fra : TBC

Dato : 18-09-06 00:14

Nu må det vist snart være på tide at jeg får banket en dedikeret
[HT]PC sammen, så jeg kan hellige min almindelige PC andet end
medieafspilning til brug med projectoren hele tiden.

Jeg påptænker at bygge en fuldstændig fan-less [HT]PC, og skal som
mindstemål gerne have et Geforce FX 7600GT med HDCP hvilket såmænd
også findes. Men findes der et FX 7600 med HDCP og samtidig passiv
kølning (jeg er ikke faldet over det endnu). Det ville jo være rart
om man kunne slippe for at eksperimentere med om en 3-party passiv
køler passer til eksempelvis dette kort:

http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=NX7600GT-VT2D256E_HD&class=vga

Slår alt andet fejl er tanken et midlertidigt Gigabyte GV NX76T256D-RH
(passivt kølet) til 1280 kr, som så skal udskiftes i forbindelse med
at Blu-Ray/HD-DVD drev kommer inden for fornuftig ræ$$evide.

Jeg planlægger i øvrigt at opbygge min HTPC med yderligere
nedenstående komponenter, er der nogen tanker/forslag om noget der med
fordel ville kunne udskiftes. Jeg tænker her på enten performance
eller pris relateret til det tiltænkte brug (ikke f.eks subjektive
vurderinger om eksempelvis harddisk kapacitet)

Maskinen er mhp. DVD, HDTV og kommende Blu-ray/HD-dvd afspilning under
Windows Vista i (eller afhængigt af materialet, skaleret til)
1920x1080 (DVI eller HDMI med HDCP)

- Bundkort: ASUS P5NSLI AI Lifestyle Series (800 kr)
- Processor: Intel Core 2 Duo E6300 (1350 kr)
- Ram: 2 GB Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched (1800 kr)
- Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 - 500 GB (1320 kr)
- DVD[brænder]: NEC ND 3550 (230 kr.)

Følgende går i arv fra min nuværende PC:
- Win-TV Nova-s (DVB-s modtagelse med Common Interface, kan benyttes
direkte med Nvidia Pure video)
- Pinnacle PCTV 200e (DVB-t modtagelse, kan benyttes direkte med Nvidia
Pure video)

Nogen begrundede forslag til hardware ændringer?

ps. kan man virkeligt endnu ikke få nogle billige ROM - BluRay/HD-HDV
drev, så man ikke behøver at smide penge efter brænde funktionerne
endnu?

sæt evt FUT som det bliver relevant.

Fra : Poul Kaasing

Dato : 18-10-06 20:39

Hej,
Jeg er igang med et lignende projekt. Hvad har du gjort dig af overvejelser
mht. kabinet og div. kølere?
Jeg påtænker selv et HFX kabinet med passiv køler til cpu og vga, men det
ligger beslag på en stor del af kapitalen, så hvis du har en idé til et
billigere eller bedre alternativ ville det jo være godt.

/Poul