Winifred Atwell
Fra : Asger Lund Mikkelsen

Dato : 17-09-06 19:43

Kan I huske Winifred Atwell? Hun var aktiv i halvtredserne og fremad, og
spillede boogie-woogie klaver så man ikke kunne undgå at blive i godt
humør.

Jeg kom til at tænke på et nummer med hende, som jeg hørte i radioen for
lææænge siden: Det startede med Prinsesse Toben, spillet meget klodset og
tøvende (som en der lige er begyndt at lære klaver) - derefter ca. 4
sekunders pause - hvorefter det bragede løs med den mest forrygende
boogie-woogie udgave af Prinsesse Toben, som man kan forestille sig!

Er der nogen der ved, hvad nummeret hedder i Winifred Atwell's udgave? Og
er det mon genudgivet på CD?

Venlig hilsen,
Asger Lund Mikkelsen
--
* erstat invalid med fm hvis du ønsker at e-maile mig.
* replace invalid with fm if you want to e-mail me.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-09-06 19:59

"Asger Lund Mikkelsen" <corinius@fastmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> boogie-woogie udgave af Prinsesse Toben, som man kan forestille sig!
>
> Er der nogen der ved, hvad nummeret hedder i Winifred Atwell's udgave? Og

http://music.allofmp3.com/r2/Winifred_Atwell/Party_Medleys/group_66631/album_1/mcatalog.shtml?albref=25

Jeg ved ikke om den du søger er på denne CD?

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 17-09-06 20:56

On Sun, 17 Sep 2006 20:43:09 +0200, Asger Lund Mikkelsen
<corinius@fastmail.invalid> wrote:

> [...]
>boogie-woogie udgave af Prinsesse Toben, som man kan forestille sig!
>
>Er der nogen der ved, hvad nummeret hedder i Winifred Atwell's udgave? Og

På beskrivelsen kom jeg til at tænke på Russ Convays "Lesson One" fra
tresserne. Kan du have forvekslet disse to? Jeg har den nævnte på 45
single. Mvh. Henrik.

Fra : Asger Lund Mikkelsen

Dato : 19-09-06 08:49

On Sun, 17 Sep 2006 19:55:31 GMT, Hans Henrik Pedersen wrote:

> På beskrivelsen kom jeg til at tænke på Russ Convays "Lesson One" fra
> tresserne. Kan du have forvekslet disse to? Jeg har den nævnte på 45
> single. Mvh. Henrik.

Det var netop den jeg tænkte på! Jeg kunne have svoret på, at den var med
Winifred Atwell, men det var den så ikke (med mindre hun også har lavet
den, selvfølgelig). Mange tak for svaret.

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 19-09-06 16:58

On Tue, 19 Sep 2006 09:49:14 +0200, Asger Lund Mikkelsen

Jamen så er nummeret da tilgængeligt:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./track/viewtrack.htm&trackid=3014200

Mvh. Henrik.