ulovlig scooter
Fra : Michael

Dato : 16-09-06 09:38

hej junior blev nappet af en satans civil igår, efter han havde betalt for
benzin, kommer svinet med hans skilt, undskyld sproget, men jeg syntes
virkelig alle politiets nye metoder, blits, fotovogne og masser af civile
biler og motorcykler, som endda kan finde på at presse os motorcyklister til
at øge farten for derfor at nappe os er alt for langt ude, nok om det, nu
til mine spørgsmål, knallerten var jo selfølgelig ulovlig, der blev bare
ringet efter en Falck bil, nogen siger det bare koster 1000-1500kr, skal han
ikke have tilbuddet om selv at pille de ulovlige dele af??, eller ihertfald
selv få lov at trække den op til synshallen ??( 2 KM) håber der er nogen som
ved noget om det her, tak
Mvh Michael

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-09-06 10:48

Den Sat, 16 Sep 2006 10:38:01 +0200 sendte "Michael"
<dsl305893@vip.cybercity.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>selv få lov at trække den op til synshallen ??( 2 KM) håber der er nogen som

............. Her er nogle punktummer og linieskift, du frit kan bruge.

Problemet er vel folk ikke må pille ved beslaglagt bevismateriale, og
Snupper-Jensen gider sgu'tte gå de 2 km til synshallen. (tænk på hvor
mange basser han så skal spise for at holde kampvægten over de 115 kg)

Hvad der derimod er noget svineri er at det pr. automatik er Falck,
der får entreprisen. Hvis man har Dansk Autohjælp-abo, så skal man
sikkert stadig bruge Falck. "Etaterne" hænger jo sammen som ærtehalm.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-09-06 13:59

Michael wrote:
> [...]
> om selv at pille de ulovlige dele af??, eller ihertfald selv få lov
> at trække den op til synshallen ??( 2 KM) håber der er nogen som ved

30'er eller 45'er?

--
Allan Riise

Fra : Michael

Dato : 16-09-06 18:07

det er en 30 er
mvh Michael

Fra : Allan Riise

Dato : 16-09-06 18:23

Michael wrote:
> det er en 30 er

Så er der intet i vejen for den måde politiet har gjort det på.

--
Allan Riise

Fra : Michael

Dato : 16-09-06 18:35

ved du det , eller er det bare din personlige mening

Fra : Allan Riise

Dato : 16-09-06 18:53

Michael wrote:
> ved du det , eller er det bare din personlige mening

Det ved jeg.

Hvad er straffen for at køre ulovligt på knallert?

Hvis du kører ulovligt, koster det bøder og evt. ulovlige dele - eller
hele knallerten - kan blive konfiskeret. Gentagen spritkørsel betyder
fængsel.

Ansvarsforsikringen dækker ikke ulovlig kørsel
Husk at din ansvarsforsikring ikke dækker, hvis du kører ulovligt på
knallert og bliver indblandet i et uheld. Det kan komme til at koste dig op
til flere millioner kr. i erstatning for skader på mennesker og ting.

Hvis du har gjort knallerten ulovlig
1.gang: 1000 kr. i bøde + konfiskation af de ulovlige dele
2.gang: 1000 kr. i bøde + konfiskation af de ulovlige dele
3.gang: 1500 kr. i bøde + hele knallerten bliver konfiskeret og du får
den aldrig tilbage.

Hvis du kører spritkørsel på knallert30 (lille knallert)
1. gang: 2000 kr. i bøde
2. gang: 4000 kr i bøde
3. gang: 10 dages fængsel

Hvis du piller nummerpladen af eller undlader at indregistrere en ny
knallert30 (lille knallert):
Bøde: 500 kr.
Husk at din ansvarforsikring ikke dækker, hvis du kører på en ulovlig
knallert og bliver involveret i et uheld. Det kan blive meget dyrt. Se her,
hvad det kan komme til at koste dig.

Hvis du kører uden hjelm
Bøde: 500 kr.

Hvis ikke politiet har ekspertiden/værktøjet til at fjerne ulovlige dele, og
de mener der kan være dele der er skjult som er ulovlige, har de lov til at
sende knallerten til eget eller udvalgt værksted for fjernelse af delene,
evt. transport frem og tilbage betales af synderen såfremt kanllerten har
været ulovlig.

Sådan er reglerne for 30 knallerter der er uden nummerplade, hvorvidt det
stadig vil gælde for dem med plader er jeg i tvivl om, da det idag er sådan
at en 45'er der er ulovlig kaldes til syn skulle man blive stoppet. Dog kan
man risikere at skulle forklare særligt emsige betjente om at regelerne er
sådan.

Det er anderledes med en 45'er

--
Allan Riise

Fra : Henning Lund

Dato : 16-09-06 20:10

Allan Riise wrote:
> Husk at din ansvarsforsikring ikke dækker, hvis du kører
> ulovligt på knallert og bliver indblandet i et uheld. Det kan
> komme til at koste dig op til flere millioner kr. i erstatning
> for skader på mennesker og ting.

Det er ikke helt korrekt, ulykken skal skyldes eller have
relation til at du kører ulovligt, for at forsikringen ikke
dækker.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-09-06 20:16

Henning Lund wrote:

> Det er ikke helt korrekt, ulykken skal skyldes eller have
> relation til at du kører ulovligt, for at forsikringen ikke
> dækker.

Citat fra politiet's hjemmeside, klag til dem

--
Allan Riise

Fra : Henning Lund

Dato : 16-09-06 20:22

Allan Riise wrote:

> Citat fra politiet's hjemmeside, klag til dem

Ja jeg kender den godt, men de er på vildspor, jeg har selv en
søn der er i situationen nu, og ved helt sikkert at det ikke
passer, ok hvis man kommer 100 km/t på en cykelsti og kører en
eller anden ned, så er den gal, med hændelige uheld der ikke
udelukkende skyldes den konstruktive ændring af køretøjet kræver
forsikringen ikke regres.

Fra : KubikH

Dato : 16-09-06 18:55

> ved du det , eller er det bare din personlige mening

Det er efterhånden standardprocedure.
Reelt er det jo knallerten der er ulovlig som helhed.
Derfor kan man lige så godt tage det hele med
Der er ikke mere betjente der ved hvad der er lovligt eller ej.
I gamle dage var det nemmere, også at skille ad
Mvh
Niels

Fra : Allan Riise

Dato : 16-09-06 19:00

KubikH wrote:
> [...]
> Der er ikke mere betjente der ved hvad der er lovligt eller ej.
> I gamle dage var det nemmere, også at skille ad

Næ, det er ikke ulovligt at lave konstruktive ændringer på sin knallert, men
det er ulovligt hvis man kører på den, på off. vej.

--
Allan Riise

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-09-06 10:45

Den Sat, 16 Sep 2006 19:59:58 +0200 sendte "Allan Riise" <ari06@pc.dk>
følgende røgsignaler:

>Næ, det er ikke ulovligt at lave konstruktive ændringer på sin knallert, men
>det er ulovligt hvis man kører på den, på off. vej.

Næh, det må du jo vide noget om. Du efterspurgte jo en 125 ccm motor
til din TZR i slutningen af maj 2006....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-09-06 11:55

Hr. Jensen wrote:
> Den Sat, 16 Sep 2006 19:59:58 +0200 sendte "Allan Riise" <ari06@pc.dk>
> følgende røgsignaler:

> Næh, det må du jo vide noget om. Du efterspurgte jo en 125 ccm motor
> til din TZR i slutningen af maj 2006....

Ja da.

Og?

--
Allan Riise

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-09-06 12:09

Hej
Jeg syntes det er flot at kalde en mand der passer sit arbejde for svinet
hvis vi alle følger loven havde han ikke fanget noget vel
vær glad for at "svinet" fik stoppet junior
inden et uheld lagde ham 6 fod under jorden
jeg har som følge af mine job og køretøjer haft megen kontakt med politiet
(og også fået bøder)
men aldrig omtalt betjente som svin
hilsen Jørgen
motorcykel kører , tidligere langturchauffør og falckredder

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kell Petersen

Dato : 17-09-06 14:20

Netop....
Det er også det såkaldte " Svin" Som skal hjem til knægtens forældre og med
beklagelse fortælle dem at sønnen aldrig kommer hjem.
Det andet her, er kun penge og matrialer , så hvis "Svinet" ikke gør noget
for at forhindre at den situation opstår.
Så ville han jo også være et svin....!

Og når de er ude på en opgave , og Lederen siger Passére gaden , og folk
stopper op og siger "Hvorfor det"
Så han jeg sku ikke nogen medlidenhed , med de forstokkede tunghøre borger..

Det er min personlige mening.
Selvom jeg sjældent kommer under 120 i bil
Har en knallert 45 , som løber 85
Og kørte MC i mine unge dage, med øret vredet i bund

Fra : Brian S Jensen

Dato : 17-09-06 17:07

> [...]
> ihertfald selv få lov at trække den op til synshallen ??( 2 KM) håber der

Hej Michael

If You can't do the time - don't do the crime.....er der et fornuftigt
ordsprog
der siger og jeg skal ikke gøre mig mere hellig end som så - jeg kan godt
finde
på at runde de 200 på en god dansk motorvej, men bliver jeg snuppet for det,
ja, så er det da klart mig og ikke betjenten der har et problem og jeg er
klar
til at tage straffen

Og jeg er sikker på at både du og sønnike har været klar over at den var
ulovlig - så op med humøret

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i
Puch Maxi - 100% lovlig...og 100% original

Fra : Brian

Dato : 17-09-06 21:39

> [...]
> ihertfald selv få lov at trække den op til synshallen ??( 2 KM) håber der

Du er svær at citere uden punktum/kommaer :)
Men ang. "svinet" har du fået "på puklen" af de andre, så den springer jeg
over.
Forklar lige, hvorfor det er SÅ galt at de bruger blits (og det er?)
fotovogne og masser af civile og motorcykler.
Og forklar så lige den med at de forsøger at presse "jer" til at øge farten.
Det er i min verden umuligt at presse andre til at køre hurtigere, med
mindre man påkører dem bagfra selvf.
Ang. det sidste, så ja, den bliver sendt med Falck til synshallen. Det
sidste jeg hørte var kr.1600,- + bøde (kender til en som kørte uden hjelm,
for hurtigt, med konstruktive ændringer, og forsikring manglede - den blev
dyr for ham :)
Og han _skal_ ikke have tilbuddet, men man får det da ofte, hvis man
indrømmer hvad der er galt, og det også er noget man kan pille af i en
ruf...

Fra : Michael

Dato : 18-09-06 13:03

jeg syntes generalt vi bliver overvåget for meget, men ang blits og
fotovogne,det er jo rene pengemaskiner, de bliver ingen gang brugt, på de
farlige steder, nej men der hvor der er tættest til en garage til bilerne,
og til dig Brian tror jeg ikke, jeg kan forklare det med at blive presset
til at køre hurtigere, der er din verden nok for lille, jeg træder ud af
debatten nu
mvh Michael

Fra : Brian

Dato : 18-09-06 16:22

> [...]
> til at køre hurtigere, der er din verden nok for lille, jeg træder ud af

Sikke en genial kommentar.
Du aner åbenlyst ikke hvad du snakker om...

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-09-06 22:12

> "Michael" <dsl305893@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sikke en genial kommentar.
> Du aner åbenlyst ikke hvad du snakker om...

Du har ret, han er ikke værd at spilde tid på - men det er da osse pisse
træls
når man bliver snuppet for noget ulovligt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian

Dato : 20-09-06 16:35

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:450f0bae$0$20258>> Sikke en genial kommentar.

> Du har ret, han er ikke værd at spilde tid på - men det er da osse pisse
> træls
> når man bliver snuppet for noget ulovligt

Selvf. er det træls, kender det selv :) - men den konspirationsteori han har
gang i kunne jeg altså ikke lige genkende.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-09-06 11:57

> [...]
> ihertfald selv få lov at trække den op til synshallen ??( 2 KM) håber der
tsk tsk..
www.kinagrill.dk