Ghost, store problemer
Fra : steenroel

Dato : 15-09-06 21:17

hej

Jeg har sat et image op på en Acer power F5 en en partition på 80 gb (NTFS).
Jeg har brugt ghost 9 og laget imaget på en ekstern HD (UDB 2.0), ingen
problemer. Når jeg skal til at lægge imaget ud på 9 ens maskiner starter
problemerne. Jeg boot med ghost 9.0 disken og alt kører igennem som det
skal, jeg kan bare ikke se mit C:drev når jeg skal vælge destination for mit
image. Kan Ghost 9.0 ikke arbejde med NTFS diske.

Fra : Per

Dato : 15-09-06 23:09

"steenroel" <steen.roel@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som det skal, jeg kan bare ikke se mit C:drev når jeg skal vælge
> destination for mit image. Kan Ghost 9.0 ikke arbejde med NTFS diske.

Jeg har selv lige reetableret en HD i NTSF med Ghost 9 - ingen problemer med
det !

Jeg havde lavet et image på en ekstern USB harddisk og kørte Ghosten derfra.
Jeg bootede op på Ghost Cd´en og så kørte det bare.

Så desværre ingen anden hjælp herfra udover at den godt kan køre NTSF

Mvh. Per

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-09-06 00:27

steenroel wrote:
> jeg kan bare ikke se mit C:drev når jeg skal vælge destination for mit
> image.

Måske et banalt spørgsmål:
Har maskinerne et (formateret) Crev, eller har de bare en
upartitioneret harddisk?

--
Allan Olesen

Fra : steenroel

Dato : 16-09-06 09:12

Der er bare en stor partition på 80 gb
har det nogen betydning?

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-09-06 09:47

steenroel wrote:
> Der er bare en stor partition på 80 gb
> har det nogen betydning?

Det afhænger af, om vi taler samme sprog. "En stor partition" kan være
flere ting. Man kan sagtens oprette en partition uden at lægge et
filsystem som f.eks. NTFS på. Så står man med en en stor, halvfærdig
partition.

Jeg er ikke klar over, hvilke krav din Ghost stiller til
"færdiggørelsen" af en partition, før den kan skrive til den. Men det
vil være et godt sted at starte fejlsøgningen.

--
Allan Olesen

Fra : steenroel

Dato : 16-09-06 10:24

Det er maskiner hvor XP er præ-installeret. Når man tænder maskinen første
gang bruger den Ghost til at pakke ud med. Så C:drevet må man formode er OK.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-09-06 11:15

On Sat, 16 Sep 2006 11:24:17 +0200, "steenroel"
<steen.roel@skolekom.dk> wrote:

>Det er maskiner hvor XP er præ-installeret. Når man tænder maskinen første
>gang bruger den Ghost til at pakke ud med. Så C:drevet må man formode er OK.
Nej det kan du ikke formode.

Præinstallerede maskiner/harddiske kan laves på mange forskellige
måder, nogle mere kunstfærdige end andre. (skjulte partitioner,
partioner der overlapper hinanden og andet guf)

Hvis ghost skal kunne lægge et image på en disk skal der være en
partition og det er ikke sikkert at du kan benytte det der nu måtte
være på en præinstalleret disk.

Kør evt. præinstalleringen færdig og boot et par gange og forsøg så
med ghost igen, hvis det virker så ved du at den præinstallerede
konfiguration på diskene ikke egner sig (har ikke en synlig/brugbar
partition for ghost)

Tøm diskene for alt skrammel, lav en partition, lav den aktiv, læg en
MBR på, så skal det virke med ghost.

/Hans

Fra : F.Larsen

Dato : 20-09-06 21:06

"steenroel" <steen.roel@skolekom.dk> wrote in message
> [...]
> som det skal, jeg kan bare ikke se mit C:drev når jeg skal vælge
> destination for mit image. Kan Ghost 9.0 ikke arbejde med NTFS diske.

Er partitionen du skal bruge aktiv ? Ellers kan du jo fdiske og formatere
forfra for at være sikker ...

Har iøvrigt ikke haft problemer med NTFS, men har haft problemer med at
restore fra SATA diske og USB diske med ghost.

--
Flemming