ATI x800 Pro/256 problem med TV-out?
Fra : ASKF

Dato : 15-09-06 17:04

Jeg har udskiftet mit gamle ATI 7800 Pro/128mb med et ATI x800 Pro/256
og kan ikke få den til at aktivere tv.

På Radeon 7800 var der ingen problemer med at have 2xCRT monitors + TV
til at fungere, men med Radeon x800 kunne den i første omgang ikke
detektere mit tv. Efter en driver update fandt den et tv, men jeg kan
ikke aktivere det.

Dette får mig til at tro det er et driver problem, så det kan vel løses
ved blot at finde den rette driver version (købte kortet af en ven, som
havde det til at virke med sin projekter).

Er der nogen som har en evt. løsning, eller kan sige hvilke driver
versioner jeg bør forsøge mig med?
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : ASKF

Dato : 15-09-06 21:53

ASKF ytrede sig i <m9jlg2tib8g5l7ffefp9k4n7urk8h1ku1h@4ax.com> med
dette:

> [...]
>havde det til at virke med sin projekter).
>
>Er der nogen som har en evt. løsning, eller kan sige hvilke driver

Jeg prøvede at disable min sekondære monitor og sænke opløsningen til
1024x768, herefter kunne jeg enable tv ved at vælge den som main
display, dvs. højre-klikke på den og vælge "Swap display".

Efter dette kunne jeg pludselig godt bytte rundt på tv og main display
med secondary display aktiveret.

Det næste jeg må forsøge mig frem med er så om der er forskel på om en
skærm sidder på DVI eller analog porten, da jeg har min main på DVI.