bjørnen våger - hvis musik?
Fra : uh

Dato : 15-09-06 13:37

Thomas Kjellerup har indsunget "Bjørnen vågner" på sin CD. Teksten er af
Benny Andersen, men hvem har mon skrevet melodien? Jeg mener at måske Ivan
Rebroff har sunget samme melodi, men med en anden tekst, og at en tredie har
sunget den med en anden dansk tekst, i hvilken indgår noget i retning af:
Jeg har hørt om en stad i det fjerne.....nogen der kan hjælpe?
mvh uh

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 15-09-06 14:43

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har sunget den med en anden dansk tekst, i hvilken indgår noget i retning
> af: Jeg har hørt om en stad i det fjerne.....nogen der kan hjælpe?

Melodien er en traditionel russisk folkemelodi - så det er vel meget
sandsynligt at Rebroff har sunget den.

Der findes en tekst, hvor det, du skriver, indgår, men om det er dén, du
tænker på og hvem der i givet fald har indsunget den, tør jeg ikke sige -
måske noget i retning af Frelsens Hær :
Jeg har hørt om en stad i det fjerne
bag ved skyernes disede rande,
jeg har hørt om dens solgyldne strande,
og jeg ved, jeg skal se den engang.
Haleluja, jeg synger af glæde,
haleluja, min time skal komme.
Om end vejen bli'r tung at betræde,
vil jeg gå den med fred i mit sind.

Jeg har hørt om et land uden tårer,
uden sorg, uden modgang og plager,
der forstummer de lidendes klager,
og jeg ved, jeg skal se det engang.
Haleluja, der mødes vi alle,
når vor færden hernede er omme.
Der skal ingen mer' snuble og falde
eller hildes i syndens bedrag.

Jeg har hørt om de snehvide klæder
og om glansen fra strålende kroner.
Jeg har hørt om de himmelske toner,
og jeg ved, de skal nå mig engang.
Haleluja, jeg venter med længsel,
haleluja, min frygt er forsvundet,
for jeg ved, at den jordiske trængsel
skal forvandles til jubel og fryd.

mvh

Steen Lindkvist

Fra : uh

Dato : 15-09-06 16:56

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tænker på og hvem der i givet fald har indsunget den, tør jeg ikke sige -

Jamen hvad kan man ønske sig mere - tusind tak skal du have!!
mvh uh