Luc Besson stopper:-(
Fra : Morten Bowman

Dato : 13-09-06 20:30

Hejsa
Det er trist. han har lavet nogle af mine absolutte favoritfilm
Men hvis han er løbet tør (og han har jo ikke været prangende i mange år),
så er det da stort nok at stoppe (holde lang pause?).
Jeg ville dog godt have set en Leon 2
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=16444

Fra : Brian P

Dato : 13-09-06 20:38

Morten Bowman wrote:
> [...]
> Men hvis han er løbet tør (og han har jo ikke været prangende i mange år),
> så er det da stort nok at stoppe (holde lang pause?).

Hmm, han har vel bare fundet ud af, at der er flere penge i at
producere film end i at instruere dem - og noget særligt på hjerte
har han jo aldrig haft.

Efter min mening har han lavet én (La femme Nikita), muligvis to
(Subway) fine film, som dog på ingen måde var mesterværker. Resten
er noget lort.

Fra : Anders

Dato : 13-09-06 20:48

Efter min mening har han lavet én (La femme Nikita), muligvis to
(Subway) fine film, som dog på ingen måde var mesterværker. Resten
er noget lort.
-----------------------

Er "Leon" og "The Big Blue" noget lort?

Fra : Holst

Dato : 13-09-06 21:44

Anders wrote:

> Efter min mening har han lavet én (La femme Nikita), muligvis to
> (Subway) fine film, som dog på ingen måde var mesterværker. Resten
> [...]

Sådant er jo smag og behag. Personligt er jeg helt vildt begejstret for
The Fifth Element, men når det er sagt, så må jeg da også erkende, at
den da næppe er noget mesterværk.

The Big Blue er en lækker film, som jeg desværre ikke har set i mere end
ti år. Men se st få den genset for ligesom at se, om den er lige så
lækker i dag.

Subway er også en fin film, men igen næppe noget ekstraordinært.

Og sådan kan man nok også sige om de fleste andre af hans film, nogle
bedre end andre. Ingen af dem vil jeg som sådan betegne som lort.

Jeg kunne også godt tænke mig engang at gense en film af Besson, hvis
titel jeg ikke lige erindre. Så den engang i Cinemateket. Den foregik i
en eller anden postapokalystisk verden, hvor ingen af en eller anden
grund kan tale. En sær og anderledes film, men meget fascinerende.

Fra : Tomas

Dato : 14-09-06 17:24

On Wed, 13 Sep 2006 22:43:50 +0200, Holst wrote:

> [...]
> en eller anden postapokalystisk verden, hvor ingen af en eller anden
> grund kan tale. En sær og anderledes film, men meget fascinerende.

http://imdb.com/title/tt0085426/

Deres manglende taleevner skyldes noget i luften, du husker nok scenen
hvor lægen finder en flaske luft frem for at få sin gæst til at sige et
enkelt ord.

Tomas

Fra : Holst

Dato : 14-09-06 17:53

Tomas wrote:

> http://imdb.com/title/tt0085426/

Ja, bruger man IMDb, så kan man jo hurtigt finde titlen

> Deres manglende taleevner skyldes noget i luften, du husker nok scenen
> hvor lægen finder en flaske luft frem for at få sin gæst til at sige et
> enkelt ord.

Nej, det gør jeg faktisk ikke. Mest af alt husker jeg den bare som nogle
personer, der rodede rundt i en støvet, postapokalyptisk verden uden
nogen dialog. Vil gerne gense den, da jeg erindrer den som en
fascinerende oplevelse.

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-09-06 15:22

On 13 Sep 2006 12:37:30 -0700, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

> [...]
>
>Efter min mening har han lavet én (La femme Nikita), muligvis to
>(Subway) fine film, som dog på ingen måde var mesterværker. Resten

Og så ikke glemme hans mangårige samarbejde med Jean Reno og Eric Serra. I
mine øljne og ører, der svinger det!

Fra : Per

Dato : 13-09-06 20:48

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
> [...]
> Men hvis han er løbet tør (og han har jo ikke været prangende i mange år),
> så er det da stort nok at stoppe (holde lang pause?).

Efter min mening har han lavet et par gode film (Big Blue, Leon, Fifth
Element). Det undrer mig dog at han gik fra en stor film som Fifth Element
og så til at lave det arveste franske B-film lort, som han har
skrevet/produceret siden.

Fra : Brian P

Dato : 13-09-06 21:36

Anders wrote:
> Efter min mening har han lavet én (La femme Nikita), muligvis to
> (Subway) fine film, som dog på ingen måde var mesterværker. Resten
> [...]

I think so.

Fra : Peter Heide

Dato : 14-09-06 13:55

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

Anders wrote:
> Efter min mening har han lavet én (La femme Nikita), muligvis to
> (Subway) fine film, som dog på ingen måde var mesterværker. Resten
> [...]

Ren filmteknik. Skuespiller der er så super-cool og checket
så man har lyst til hælde en spand lort ud over dem.

At Besson stopper må været et meget lille tab for
filmverden.

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-09-06 15:12

On 13 Sep 2006 13:35:54 -0700, "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

>I think so.

For mig er film mange ting. LB kunne skabe et univers og en stemning jeg
godt kunne lide. Især i Leon, TBB, TFE og Nikita. De er i min verden store
film. At han også lavet noget skrammel bliver vi ikke ueninge om.