Ny kobling
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-09-06 20:04

Så fik jeg skiftet koblingen efter 2 uger med problemer. Hvad der
startede som en mislyd ved udkobling udviklede sig i løbet af en uge
til en meget grim lyd og en træls fornemmelse i pedalen når den
koblingen blev aktiveret. Pludselig i begyndelsen af sidste uge
forsvandt mislyden og den kørte egentlig fint - lige indtil mandag hvor
koblingen slap grebet 1-2 sekunder. Jeg kørte stille og roligt, jævn
fart og ingen stigninger, ud af motorvejen da omdrejningstælleren
pludselig steg med voldsomt fart og så faldt igen. Godt der var bestilt
tid til udskiftning tænkte jeg så!

Koblingen blev skiftet i dag - alle kuglerne i et af kuglelejerne i
udrykkerlejet var rendt ud, derfor mislyden. Desuden var belægningerne
på koblingspladerne slidt næsten helt ned. Altså i høj grad tid til
udskiftning!

Som lovet får i navnet på mekanikeren: HC Autoservice i Hostrup mellem
Esbjerg og Varde. Jeg har godt nok kun kørt omkring 20km siden jeg
hentede bilen men det virker til at være lavet som det skal - god
behandling og ca. 22% billigere end hvad Peugeots værksted skulle have
for det - og det er endda inkl. skift af gearolien hvilket ikke var
planlagt.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 20:18

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udrykkerlejet var rendt ud, derfor mislyden. Desuden var belægningerne på
> koblingspladerne slidt næsten helt ned. Altså i høj grad tid til

Hmm tillykke med bilen. Selv foretrækker jeg dog i stedet for at skifte
kobling, at lade værre med at slide på koblingen som en morfar

--
Tom
320.000 Km på samme kobling

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-09-06 20:29

Tom formulated the question :
> Selv foretrækker jeg dog i stedet for at skifte kobling, at lade værre med at
> slide på koblingen som en morfar

Tro mig, det er ikke derfor *G* Jeg tror faktisk nok den har slidt
temmelig meget på koblingspladerne i de 2 uger den har kørt med ødelagt
leje, det har ind i mellem lugtet af slidt kobling selvom jeg har kørt
på motorvej - og som jeg skrev, den smuttede et par gange her til
sidst.