Hvad skal jeg være særligt opmærksom på? (~
Fra : ave@koderco.dk

Dato : 13-09-06 14:27

Hej igen,

Jeg skal ned og se på denne i morgen:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=999713&page=1

Hvad skal jeg være særligt opmærksom på?

Sælger har oplyst:
At han sælger den for et ældre vennepar (hmmm
Den skal synes i foråret 2007.
Alle silinger, døre og klapper ser ud til at passe overens. Ingen tegn
på skader.
Lidt rust i underkanten af døren.

Derudover har jeg fundet frem til:
Bilen blev første gang registreret i DK 1. august 2003.
Siden da er den kun blevet omregistreret til den nuværende sælger,
her den 14. august 2006.

Ser ud til at være en god handel, eller?

Jeg har talt med de 2 BMW værksteder i Næstved, men de er begge
booket 2 og 3 uger ud i fremtiden henholdsvis. Håber ikke det er et
tegn på at der er mange BMW reparationer?

(Et af dem ville dog gerne køre en tur med mig i den.)

Mvh,

Anders

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 13-09-06 15:59

ave@koderco.dk skrev:

> [...]
> tegn på at der er mange BMW reparationer?
>
> (Et af dem ville dog gerne køre en tur med mig i den.)

Lyder som en god idé.

Du skal kigge efter rust i bagklappen, under dørhåndtagene og i
bunden af dørene (Hvor der åbenbart allerede er rust) der er som
regel også rust i inderskærmen i højre side. Du kan se det hvis du
åbner motorhjælmen og kigger lige ned på indersiden omkring der hvor
bremserøret går ud til hjulet.
Check om alt lys bagpå virker incl. lyset i bagagerummet. Hvis ikke
kan det være ledningsnettet på venstre bøjle til bagklappen der er
gnavet over. Det sker på alle før eller siden.
Det vil være en fordel hvis du kunne få en til at gennemgå
styrtøjet, men dt kræver en lift. Det er ikke verdens mest holdebare.

Bortset fra det er det en super lækker vogn med en køreglæde uden
lige.

Jeg håber du har checket med dit forsikringsselskab, for den bliver
formentlig dyr.

Mikael
Mislyde fra gearkasse og differentiale, det må ikke synge.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 17:00

<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>Det vil være en fordel hvis du kunne få en til at gennemgå
>styrtøjet, men dt kræver en lift. Det er ikke verdens mest holdebare.

Har aldrig hørt om problemer med styrtøj, og ej heller omkring overgnavede
ledninger.

Og rust omkring benzindækslet og i løftepunkterne til donkraften.

--
Dannie

Fra : Jens

Dato : 13-09-06 22:27

<ave@koderco.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvor mange ældre mennesker sætter sådan et sæt rædderlige ALIfælge på sin
BMW her ville alarmklokkerne allerede ringe ved mig.
MVH
Jens

Fra : Hehe

Dato : 14-09-06 16:19

> Hvor mange ældre mennesker sætter sådan et sæt rædderlige ALIfælge på sin
> BMW her ville alarmklokkerne allerede ringe ved mig.

Du er da en klovn, det er da BMW (eller kopi-) fælge...
Jeg ser ingen krom!?

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 14-09-06 07:01

Jens skrev:

> [...]

> Hvor mange ældre mennesker sætter sådan et sæt rædderlige ALIfælge på sin
> BMW her ville alarmklokkerne allerede ringe ved mig.

Nu er det svært at diskutere smag, men fælgene er da meget pæne. Men
historien vil jeg også sætte stort spørgsmålstegn ved. Lyder ikke
helt troværdigt.

Mikael

Fra : Anders

Dato : 14-09-06 08:24

<MikLarsen@gmail.com> wrote in message

Jens skrev:

> [...]

Nu er det svært at diskutere smag, men fælgene er da meget pæne. Men
historien vil jeg også sætte stort spørgsmålstegn ved. Lyder ikke

Nej, og da slet ikke når nuværende ejer kun har ejet den i en måned.

Anders

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 14-09-06 07:05

Dannie (a) skrev:

> <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har aldrig hørt om problemer med styrtøj, og ej heller omkring overgnavede
> ledninger.

Problemt er alle forbindelsesstængerne, sporestænger m.m. De bliver
hurtigt slidt op.

Ledningerne, er et problem, jeg nåede da at skifte nogle stykker i min
karriere og jeg ved at problemet ikke forsvandt efter jeg forlod
branchen.

> Og rust omkring benzindækslet og i løftepunkterne til donkraften.

Jep. Og bøsningerne i bagbroen, men det er en standard fejl på alle
BMWerne med disse bøsninger (E28, E30, E32, E34)

Mikael

Fra : ave@koderco.dk

Dato : 14-09-06 20:40

MikLarsen@gmail.com wrote:
> Det vil være en fordel hvis du kunne få en til at gennemgå
> styrtøjet, men dt kræver en lift. Det er ikke verdens mest holdebare.

Hér ramte du hovedet på sømmet. Bilen holdte kraftigt mod højre
(hvilket dog ikke var tilfældet ved opbremsning). Sælger nævnte det
da vi kom, men vi mærkede det også selv - også ved lavere
hastigheder.

BMW-manden vi senere havde bilen ude at køre sagde det kunne
skyldes/ordnes på 4 måder:

1, Sporing (billigt)
2. Nye svingkugler (~2000 kroner)
3. Ny drejearm? Bøjearm? Svingarm? Noget i den dur (~5000)
4. Skæve fælge (~mange)

Pga. den usikkerhed, ville jeg ikke give min accept til sælger
umiddelbart.

Jeg har efterfølgende foreslået sælger at vi får et værksted til
at undersøge det - på min regning - og efter de har afgjort hvilken
af de 4 ovenstående situationer det drejer sig om, er der en ny
situation (jeg vil næppe købe hvis det er 3. eller 4.)

> Jeg håber du har checket med dit forsikringsselskab, for den bliver
> formentlig dyr.

Talte med AROS i går. Er meget fine. 15252 for en som mig, der aldrig
har ejet en bil før (de ser på værdi/vægt, og ikke BMW og
motorstørrelse).

Mange tak for input.

Mvh,

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 22:06

MikLarsen@gmail.com wrote:
> [...]

>1, Sporing (billigt)
>2. Nye svingkugler (~2000 kroner)
>3. Ny drejearm? Bøjearm? Svingarm? Noget i den dur (~5000)

Går ud fra at de priser var skiftet af BMW, nr. 3 må være bærearmene, hvis
han havde løften den op, kunne han forholdsvis let kontrollere disse, og dem
kan du selv skifte relativt let, hvis du køber stumperne hos www.koed.dk er
der stumper for en 2000-2500 kr., og med et medlemskab af www.bmw-club.dk
kan du deltage i værkstedsaftener hvor du kan få hjælp til, at skifte dem
disse aftener er gratis, man skal kun betale for fortæring, eller hvis man
skal have skiftet dæk.

>Pga. den usikkerhed, ville jeg ikke give min accept til sælger
>umiddelbart.

Fornuftigt prøv et par stykker mere, så du har noget at sammenligne med.

> [...]
>af de 4 ovenstående situationer det drejer sig om, er der en ny
>situation (jeg vil næppe købe hvis det er 3. eller 4.)

alternativt kan du presse sælgeren i pris eller betinge købet af, at han
udbedre fejlen.

> [...]
>Talte med AROS i går. Er meget fine. 15252 for en som mig, der aldrig
>har ejet en bil før (de ser på værdi/vægt, og ikke BMW og

Tja men havde du ikke haft mc, mange selskaber tæller ancieniteten med fra
den.

>Mange tak for input.

Velbekommen

--
Dannie

Fra : ave@koderco.dk

Dato : 14-09-06 20:46

Jens wrote:

> Hvor mange ældre mennesker sætter sådan et sæt rædderlige ALIfælge på sin
> BMW her ville alarmklokkerne allerede ringe ved mig.

Den autoriserede BMW forhandler kommenterede som det første at det var
nydelige fælge, og jeg begyndte straks at sige jeg også syntes det
så voldsomt og mistænkeligt ud, men han mente det skam. Der var ikke
sarkasme i det.

Efter han havde trillet en tur i den, var hans vurdering "meget bil for
pengene". Men der var usikkerheden omkring styretøjet.

Sælger arbejdede ved ALD Automotive med leasing af biler (ikke
mekaniker), og min bedste tolkning af "ældre vennepar"-historien er at
han har købt den af en kunde som han har leased en bil til istedet, og
han så har fået ALDs værksted til at shine den op.

Mvh,

Anders

Fra : claus b. p.

Dato : 15-09-06 20:31

<ave@koderco.dk> wrote in message
[...]

Lyder ikke helt usandsynligt. Men du har selvfølgelig set den originale
registreringsattest, ikke?
En fyr prøvede engang at sælge mig en bil med ca. 200000 km på tælleren. Da
jeg så registreringsattesten kunne jeg se at der var afgiftsattest på, fra
bilen var 2-3 år gammel. En opringning til importøren og derefter til den
forhandler der havde solgt den som ny, dokumenterede at den oprindelig var
solgt som taxi. Så det var nemt at konkludere at der var skruet (meget) på
kilometertælleren.

/Claus